Oy ve yorum yapmayı unutmayınız.
Keyifli okumalar...
Salonda oturan kalabalığa baktığımda konunun açılmasını bekliyorduk. Yarım saattir gelmişlerdi ama futbol maçı dışında bir şey konuştukları yoktu.
"Şimdi dedemde tavla muhabetti açarsa bu söz işi yaş olurdu." Elif arkamdan salona baktığında başımla onu onayladım."Kızlar girsenize içeriye." Ebru bizi içeriye doğru ittiğinde ona ters ters baktık."Bunlarda kapıda kaldılar hayır utanıyorlar diyeceğim ama onları istemeye gelmedik niye utansınlar."Bu kız salaktı. Başka hiçbir açıklaması olamazdı.
"Ebrucum bizim evlenmek gibi bir niyetmiz yok. Halimizden gayette memnunuz."
"Tamam canım siz evde kalın size bir şey dediğimiz yok." Bu kızı kim çağırmıştı buraya? Yok ablamlada arkadaş değiller ki diyeyim yakın arkadaşı. Ha unuttum ben Cihad beyin sözlüsüydü kendisi ondan buradaydı.
Salondan çıkıp mutfağa gittiğimde ablam kahveleri pişiriyordu."Yemin ediyorum yenge demeye dilim varmıyor. Yengem yengem diyor durmadan." Elif iki dakika sonra peşimden söylenerek gelmişti."Serpil abla koy tuzu ne öyle az az." Tuzu alıp eliye kahvenin içine döktüğünde,"Öldürecek misiniz adamı yeter." Deyip tuzu tezgahtan alıp dolaba koydum." Aman sen de hemen enişteci çıktın." Elif tezgaha yaslandığında,"
Bu kim?" Deyip yerinden doğrulmuştu.
Camdan bahçeye bakarken onun yanına gidip bahçeye baktım."Mahalleden değil bu." Elif iyice Arda'yı süzerken,"Dershaneden arkadaşım hani sabah dedim ya davet ettiğim." Elif başını çevirip,"Ben onu kız sandım ya,erkek olacağını tahmin etmemiştim." Kimin geleceğini sormamıştınız ki.
"Verin şuradan tepsiyi yardım etmeye geldiniz ama iki saattir camda konuşuyorsunuz." Hatice ablam olaya müdahil olunca zil çalmıştı ama önce şu tepsiyi vermem gerekiyordu. Dolabın içinden tepsiyi verip kapıyı açmak için hızla yürürken kapının önünde Cihad'ı görmüştüm.
"Hoş geldin Arda." Cihad'ı aşıp kapıda gözüktüğümde,"Hoş buldum biraz geç kaldım kusura bakma." Yanımızda dikilen Cihad'a baktığımda neden hala gitmediğini merak etmiştim ki Cihad arkasına dönüp gitmişti."Daha yüzükler kesilmedi geç içeri." Kapının önünden çekilip Arda'ya yol verdiğimde,"Bu arada mahalleniz güzelmiş." Gülümseyip,"Öyledir."Dedim.
"Sen otur ben de ablamlara yardım edeceğim." Arda boş olan sandalyeye oturduğunda Ebru ile göz göze gelmiştik.
Bugün senin daha fazla suratını görmemek için elimden gelen tüm çabayı harcayacaktım."Abla kim o adam?"Hakan kaşıyla Arda'yı gösterirken,"Dershaneden arkadaşım." Dedim."Ha arkadaşsınız yani." Bu bana hesap mı sormaya çalışıyordu."Bana bak hayırsız sakın bir densizliğini görmeyeyim yoksa kötü olur."Deyip mutfağa gittim.
Ablam kahve dolu tepsiyle yanımdan geçtiğinde salona girip büyüklerin önüne kahvelerini koymuş son kalan fincanıda Kadir abiye uzatıp odadan geri çıkmıştı.
"Sebebi ziyaretmiz belli Allahın emri peygamberin kavliyle kızınız Serpil'i oğlumuz Kadir'e istiyoruz."Hüsnü amca ablamı isterken babam bana bakış atıp ablamı çağırmamı istedi.
"Gel abla babam çağıyor." Dediğimde ablam saçlarını geriye atıp derin bir nefes alıp salona girdi." Adettendir kızım ben de sorayım senin rızan var mıdır?" Ablam kafasını sallayınca babam Hüsnü amcaya dönüp,"Gençler birbirlerini beğenmişler,
sevmişler bizede vermek düşer." Derin bir oh çeken Kadir abi kahvesini içerken yüzündeki ekşilti ile kahvesini bitirmiş suyunu içmişti."Yarasın Kadir."
Yakup,Esad ve Cihad aynı anda Kadir abinin sırtını sıvazlarken,"Geçmiş olsun bir arkadaşımızı daha kaybettik."Diyen Esad koltuğa geri oturmuştu. Mahalleye geldiğimden beri Esad'ı ilk kez görüyordum. Zaten buraya geldiğinde herkes ona hoş geldin demişti,acaba nereye gitmişti ki ?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KOMŞU KIZI
ChickLitYıllar sonra mahallesine geri dönen Karaca.. Her şeye rağmen ağır başlılığını koruyan Cihad... Ve mahallede olanlar... Sizce bu mahalleden bir aşk hikayesi doğar mı? Hadi bakalım okuyup göreceğiz.