"Shua?"
Joshua mengangkat kepala memandang Junhui yang baru melangkah masuk ke dalam bilik mereka. Dia ketepi sikit memberi ruang untuk jejaka itu duduk.
"Semua okay tak? Kenapa suram je? Sorry lah aku baru balik."
Pertanyaan bertalu Junhui hanya dibalas dengan satu gelengan.
Junhui melihat itu mengeluh perlahan lalu melabuhkan duduk di sebelah rakannya.
"Recent situation?"
"Han gaduh dengan Cheol. Aku dah dengar explain Cheol dan cuba percayakan dia balik. Cuma, Han tulah haih. Pandang Cheol pun taknak," keluh Joshua sambil menerangkan situasi mereka.
Sudah tiga hari berlalu sejak kejadian 95L bergaduh. Dan sekarang, Joshua mula memberi kepercayaan kepada Seungcheol semula setelah mendengar penjelasan dari Seungcheol sendiri.
Namun, lain pula situasinya dengan Jeonghan. Jejaka itu langsung tidak bercakap dengan Seungcheol sehingga sanggup tidur bersama Chan dari tidur sebilik dengannya. Malahan, tempat duduk nya yang sebenarnya di sisi Seungcheol diminta bertukar dengan Chan semata-mata menjauhi dirinya dari Seungcheol.
"By the way, lambat betul balik? Kenapa?" Joshua mengangkat kening memandang Junhui yang kini menayangkan smirk nakalnya.
"Wae? Rindu?"
Terus, tubuh Junhui ditolak kasar.
"Nyah kau. Takdenya. Lega adalah kalau tak asik nak berkepit je," rungut Joshua.
"Aku gurau jelah. Um... aku balik rumah kejap lepas kemas tempat tu. Tu jelah kot."
Joshua mengangguk memahami.
Suasana kemudian senyap. Masing-masing menatap langit malam. Tiada bulan dan bintang menjadikan suasana sedikit suram daripada biasa. Tambahan pula, sejak kejadian mereka bergaduh, isi rumah tidak seceria dulu.
"Sejujurnya, kalau kau masih sorokkan rahsia kau sampai sekarang, aku rasa aku lakukan perkara yang sama macam mana Han buat dekat Cheol. Aku yang dah rapat dengan kau dekat empat tahun ni pun terkejut masa dengar rahsia kau, apatah lagi si Han tu. Cheol dengan kitorang dah berkawan hampir 20 tahun," luah Joshua.
Junhui memandang Joshua yang kini menyembamkan dagunya di antara lengannya sambil mata masih setia memandang ke luar.
"Shua kenapa tak buat macam tu dekat Cheol?"
Joshua kemudian menoleh ke arahnya.
"Umm... sebab Shua nampak keikhlasan dari mata Cheol... mungkin? Entahlah..." gumam Joshua.
Junhui mengangguk lalu mengambil nafasnya perlahan. Menghirup udara untuk suasana yang sunyi ini. Dia membuka mulut,
"You know me, Joshua. Kau yang relakan diri untuk rapat dengan aku. Dan kau yang relakan diri beri apa yang aku perlukan. Jadi, tak salah aku bagitahu siapa aku sebenarnya. Lagipun, aku percayakan kau."
Kini, mereka berdua saling bertatap.
"Sebabtu kepercayaan tu penting Jun. Tanpa kepercayaan, boleh musnah persahabatan."
Junhui memandang Joshua lama lalu mengangguk perlahan.
"I know."
Joshua tersenyum. Dia kembali memandang ke depan. Senyuman lebar itu ditatap Junhui.
"Kenapa senyum?"
Joshua mengangkat kening.
"Lah senyum pun salah?" tanya Joshua hairan.
YOU ARE READING
Imposibble Secret •S.VT•
Fantasy[COMPLETE] 🏆King Of Fantasy | BRILLANTE AWARD 2021 🥈Top 2 The Great Fanfiction | THE DIAMOND AWARD 2021 🥈Top 2 Diamante Best Fantasy | DIAMANTE AWARD 2021 . Lee Chan , seorang jejaka yang terpilih menjadi ahli terakhir Seventeen . Kehadiran dia...