🥂 ; fifty

1.3K 157 37
                                    

"Eomma, kitorang dah sampai!" Jeonghan menjerit dari pintu sebaik dibuka oleh Joshua.

Segera, kakinya melangkah ke dapur sebaik menghidu haruman masakan Mrs. Hong. Ditinggalkan Joshua yang terkebil-kebil di muka pintu bersama satu luggage.

"Ish, jumpa eomma terus lupa luggage dia. Siap kau nanti Han" gumam Joshua perlahan sebelum menarik luggage melangkah masuk.

Dia juga menuju ke dapur di mana eommanya berada. Terpapar figura eomma dan Jeonghan yang sedang berbual, segera dia merapati dua keluarganya itu.

"Eomma"Joshua menyalam tangan Mrs. Hong.

Dia dibawa ke dalam pelukan dan dihadiahkan beberapa ciuman di sekitar mukanya.

"Awalnya sampai. Eomma belum siap masak lagi nie. Haih!"

Mendengar keluhan Mrs. Hong, Joshua dan Jeonghan tergelak kecil.

"Alaa eomma nie. Saja je nak datang awal. Excited nak tahu apa yang eomma bagitau"balas Jeonghan ceria.

Mendengar kata-kata Jeonghan, wajah Mrs. Hong berubah keruh. Joshua yang sedar perubahan itu kepelikan.

"Eomma? Wae?"soal Joshua risau.

Mrs. Hong tersenyum pahit dan memandang dua jejaka itu.

"Shua dengan Hannie pergi berehat dulu kay. Nanti eomma dah siap lunch, eomma panggil okay"ucap Mrs. Hong dan menghalau dua jejaka terkebil itu.

"T –tapi"

"Shuh! Eomma nak masak. Pergi tukar baju sana. Busuk!" Mrs. Hong bergurau.

Jeonghan dan Joshua mempout seketika namun menuruti arahan Mrs. Hong. Melangkah menuju ke bilik kongsi mereka.

"Shua"

Joshua memandang ke arah Jeonghan yang memanggilnya saat dia memegang tombol pintu.

"Kenapa eomma mengelak ea?"

Persoalan Jeonghan membuatkan Joshua mengeluh. Dia berpaling dan melangkah masuk tanpa membalas persoalan Jeonghan.

Sebaik mereka duduk berhadapan, segera Joshua membuka mulut,

"Han, positif je eomma nak buat surprise dekat kau. Okay?"

Jeonghan menggeleng,

"I don't think so. Aku rasa benda yang eomma nak bagitau nie benda yang tak patut aku dengar. Kan?"

Joshua hanya terdiam. Dia pun tak tahu macam mana dia nak membalas.

Jeonghan mengeluh kemudian melabuhkan duduk di katilnya. Dia memandang kosong ke arah syiling putih menandakan dirinya tidak lagi berada di situ.

Joshua turut melabuhkan diri di katilnya berhadapan memandang Jeonghan.

"Kau nak tahu, Shua"

Tersentak Joshua mendengar saat mendengar suara Jeonghan,

"Sometimes, aku rasa diri aku kotor. Aku rasa macam aku tak layak dengan keluarga kau. Aku rasa macam aku tak layak pun dengan Seventeen, tapi sebab korang aku ada kat situ. I felt like I'm the useless. Tak berguna pun kalau aku wujud" selamba dan santai Jeonghan mengutarakan rasa hatinya diterima sebaliknya oleh Joshua.

Terkejut. Ya, Joshua sangat terkejut dengan penyataan yang baru dikatakan oleh Jeonghan.

"Han-"

"Dengan kuasa entah apa-apa. Tsk, dapat kuasa pun lemah"Jeonghan menghiraukan Joshua.

"Han-"

"Sepatutnya aku mati kan, Shua? Aku tak patut hidup pun. I'm not-"

"HONG JEONGHAN!"

Imposibble Secret •S.VT•Where stories live. Discover now