Joshua perlahan-lahan membuka matanya, menyesuaikan suasana.
Dia menoleh ke sebelah dan melihat Jeonghan yang masih tidur.
Tersenyum lemah dia melihat wajah sembab Jeonghan. Pasti dia penat menangis sehingga tertidur.
"Hannie... bangun," lembut Joshua mengejutnya.
Jeonghan mengeliat kecil namun matanya masih tertutup,
"Alah, awal lagi lah Cheol."
Joshua tersentak. Dia cuba memaksa senyum,
"Hannie... bangun. Hey!"
Jeonghan perlahan membuka mata dan benda pertama yang dilihat adalah wajah Joshua.
"Shua? Aku ingat Che –"
Wajah Jeonghan berubah keruh. Dia terduduk serta merta dan diikuti Joshua.
"S –sorry Shua. Aku terbau Seungcheol-"
Joshua tersenyum nipis.
"It's okay. Lagipun, kita tidur kat katil dia. Memang patut pun kau tersalah orang." Joshua menayang senyuman pahit.
Jeonghan hanya senyap menunduk. Joshua mengeluh apabila melihat bahu jejaka itu terhinjut perlahan. Dia tahu Jeonghan sedang menangis. Pantas dirapati Jeonghan dan memeluk jejaka itu.
"I still don't believe it, S –Shua."
Joshua menepuk perlahan belakang jejaka itu. Dia berbisik perlahan,
"Me too, Hannie."
Mereka dikejutkan dengan suara Jihoon,
"Shua hyung? Han hyung?"
Joshua merapati microphone bersebelahan dengan lampu tidur. Dia menekan satu butang dan membalas,
"Ye, Woozi? Kenapa?"
"Erm, Han hyung pun dah bangun ke?"
"Dah Woozi. Kami mendengar di sini," Jeonghan membalas menandakan dia juga di situ.
"O -okay urmm..."
"Kenapa Woozi? Ada masalah ke?" Risau Joshua mendengar suara Jihoon yang teragak-agak itu.
"T -tak. Urmm C -Cheol hyung..." kedua mereka tersentak saat nama Seungcheol kedengaran.
"Kenapa dengan Cheol?" soal Jeonghan tidak sabar.
"Dia ada tinggalkan sesuatu untuk Han hyung dengan Shua hyung. D -dia suruh Han hyung dan Shua hyung tekan kepala lampu tidur di antara katil Shua hyung dengan katilnya. Itu jela yang dia pesan dekat aku," kata Jihoon.
Jeonghan dan Joshua berpandangan sesama sendiri.
"O -okay. Thanks Woozi. Cakap dengan yang lain, kami tak turun sarapan, boleh?" pinta Joshua yang seakan memahami pandangan Jeonghan.
"Boleh hyung. Ji faham. Bye hyung..." Kemudian talian senyap.
Jeonghan dan Joshua terkaku seketika. Masih mentafsir kata-kata Jihoon.
"Alright, Cheol ada tinggalkan sesuatu," Jeonghan memecahkan sunyi.
Dia segera bangun dari duduknya dan mendekati lampu tidur itu.
Dia menekan lampu itu dan kemudian muncul satu tubuh. Tubuh yang dirindui dua jejaka itu.
"C -Cheol..." Jeonghan cuba menggapai wajah Seungcheol namun tangannya hanya melepasi bayang itu.
Air mata Joshua dan Jeonghan mudah saja mengalir melihat wajah yang tersenyum manis itu.
"Erm Shua? Hannie? Anda berdua di minta duduk ya? Aku tahu korang mesti terkaku hehe..." tawa kecil yang terbit dari bibir Seungcheol indah di pendengaran kembar angkat itu.
YOU ARE READING
Imposibble Secret •S.VT•
Fantasy[COMPLETE] 🏆King Of Fantasy | BRILLANTE AWARD 2021 🥈Top 2 The Great Fanfiction | THE DIAMOND AWARD 2021 🥈Top 2 Diamante Best Fantasy | DIAMANTE AWARD 2021 . Lee Chan , seorang jejaka yang terpilih menjadi ahli terakhir Seventeen . Kehadiran dia...