🥂 ; thirty two

1.4K 154 108
                                    

"SC, tak silap aku patutnya kita kena serius kan? Kenapa ramai sangat yang suka main-main ni?"

Jeonghan memandang Seungcheol yang membuat muka menyampah mendengar perbualan rakan-rakannya di earpieces nya.

"Tak tahulah nyah. Diorang tu acah je takut nak lawan, tapi sempat ambil popcorn tu. Tak faham aku." Seungcheol menggeleng kepalanya.

Nasiblah.

"Room5 ni kedap suara kan?"

Seungcheol mengangguk.

"Aku taknak suara diorang sampai ke luar. Aku nie suka menumbuk. Sksk," kata Seungcheol  lalu tergelak kecil.

"Tapi, kau tau kan tugas kau, JH?" lanjut Seungcheol dengan pertanyaan.

Jeonghan mengangguk.

Diorang berdua membalas senyum sebelum memfokuskan mata ke arah mafia yang berlenggang kangkung di dalam bilik itu.

Jeonghan melompat turun dari ceiling mengejutkan semua.

Dia yang tertunduk itu mengangkat kepala dan semua mafia itu terkaku saat angin lembut menyapa mereka sebaik disajikan dengan pandangan dari Jeonghan.

Serentak itu, mereka berada di bawah kawalan Jeonghan.

Seungcheol tersenyum suka sekejap lalu melompat ke bawah. Mendarat bersebelahan dengan Jeonghan.

Dia mematahkan jarinya bersedia.

"Lah kau tak illusions ke, JH?"

Jeonghan mengangguk lalu tertawa.

"Malas aku. Nanti orang tak nampak kecantikan aku hek."

Seungcheol menggulingkan matanya menyampah mendengar Jeonghan memuji dirinya sendiri.

"Lantakmu lah JH."

Serentak itu, satu penumbuk tiba di muka seorang yang dikawal Jeonghan.

Sebaik ditumbuk, mafia itu tersedar dari pukauan Jeonghan. Dia memegang pipinya yang terasa sangat sakit.

"TAK GUNA KAU!"

Mafia itu mengambil kayu besbol nya lalu menghayun ke arah Seungcheol.

"Eleh kau cakap orang, dia pun tak illusion." Seungheol tersenyum kecil mendengar rungutan Jeonghan.

Seungcheol mengelak serangan mafia itu lalu menumbuk kuat perut nya. Dan ya, mafia itu terpelanting lalu terhempas di dinding.

Seorang demi seorang dibelasah Seungcheol sebelum dia tersedar kuasa Jeonghan ke atas mereka hilang.

Namun Seungcheol hanya mengangkat bahu memandang kan dia tahu Jeonghan jugak ingin berlawan.

Jeonghan menggapai dua pucuk pistol kegemarannya. Dia memandang wajah-wajah mafia yang masih terpaku walaupun Jeonghan sudah menghilangkan kuasa ke atas mereka.

"Oi? Taknak serang?"

Sapaan Jeonghan mengejutkan mereka. Dan ketika itu baru mereka ternampak kelibat Jeonghan yang agak bergaya itu. Heks.

Mereka mengeluarkan kayu besbol masing-masing. Yelah, Wonwoo dah maklum kan kepada mereka yang semua orang di dalam Room tiada senjata melainkan kayu besbol.

"Em, nak lawan tangan lah. Macam best tengok SC tumbuk-tumbuk," gumam Jeonghan perlahan namun jelas di pendengaran Seungcheol.

Dia memasukkan kembali dua pistolnya ke dalam tempatnya dan berposisi bersedia.

Imposibble Secret •S.VT•Where stories live. Discover now