🥂 ; sixty three

1.2K 147 32
                                    

"Jadi, kalian ingin berlatih untuk memperkuatkan kuasa korang di sana? Begitu?" soal Moonbyul sambil mereka bertujuh belas menyelusuri satu lorong untuk ke suatu tempat.

"Sebenarnya, kami ingin Jeonghan dapat mengawal kuasanya, tapi dah alang-alang, tak salah juga kan untuk berlatih sekali," ujar Soonyoung yang mendapat anggukan dari rakannya yang lain.

Mamamoo mengangguk memahami permintaan Seventeen.

"Tapi, dekat kerajaan tu bukan sesenang nak masuk. Oh ya, jangan sesekali kalian masuk ke sana menggunakan teleport. Memang minta pancung." Amaran Hwasa membuatkan Seventeen keliru.

"Kenapa?"

Mamamoo tidak membalas sebaliknya menunggu sehingga Solar membuka pintu besar di hadapan mereka.

Seventeen menatap kagum ke arah pintu yang baru mereka perasan sebaik kesemua mereka berhenti.

Solar membuka pintu dan terpapar satu suasana yang sangat menenangkan sang pelawat. Pokok dan bunga-bungaan menghiasi kawasan itu.

"Tempat apa nie, noona?" soal Seokmin jakun.

"Forgotten Memories Palace. Salah satu tempat yang selalu makhluk purba tinggal. Dan mereka selalu dilupakan oleh penduduk di sini," jelas Wheein lalu mereka berjalan lagi.

Terkedu Seventeen melihat satu istana nan megah dan indah terpampang di hadapan mereka.

"Rosenity! Come out! Your owner is here!" jerit Solar.

Seventeen mendengar nama itu terpinga. Siapa tu?

Bunyi kepakan sayap tiba-tiba kedengaran kuat. Ngauman samar-samar kedengaran membuatkan bulu roma Seventeen meremang.

Mereka meliarkan mata sehingga ternampak seekor haiwan yang tak pernah mereka jangka untuk dilihat di hadapan mata. Hampir ternganga Seventeen melihat haiwan itu.

"N -naga?" terjerit kecil Seungkwan melihatnya.

Naga yang bersaiz dua kali ganda dari istana Mamorria Queendom akhirnya mendarat di hadapan Mamamoo dan Seventeen.

Seventeen menatap takjub haiwan purba tersebut. Warna Rose Quartz dan Serenity bergabung indah dan menjadikan naga itu megah namun cantik. Sayapnya dikibar lebar memaparkan satu simbol yang terlekap jelas di situ. Simbol nya yang sama berada di pergelangan tangan Jeonghan.

Solar menghampirinya lalu mengusapnya perlahan dan deraman selesa kedengaran.

"You missed your owner right? He's here, Rosenity," bisik Solar perlahan.

Sang Naga ; Rosenity mengangkat kepala memandang ke arah Seventeen. Dia dapat mengecam wajah tuannya yang kini terpaku melihatnya.

'Kau pulang, Putera Jeonghan.'

Jeonghan tersentak lalu memandang dalam ke arah mata Rosenity. Seakan ter hypnosis dengan pandangan sang naga, Jeonghan merapatinya.

Mamamoo yang melihat itu mengundur. Memberi ruang pertemuan kembali antara mereka berdua.

'Who are you?'

'I'm your dragon, Jeonghan. Naga yang dipinta oleh Permaisuri Yoon untuk sentiasa bersama kau.'

'Kenapa aku taktau?'

'Sebab tiada siapa tahu kewujudan aku. Hanya Queens dan ibu bapa kau tahu, Angel.'

'Kenapa mereka tak tahu?'

'Kerna aku tidak pernah munculkan diri. Jeonghan, hanya kau yang boleh mengarahkan aku untuk memunculkan diri. Dan selama beratus tahun ini, aku hanya menunggu kedatangan kau. Aku yakin, kau mampu mengubah dunia ini.'

Imposibble Secret •S.VT•Where stories live. Discover now