"HS, aku turun dulu tau."
"Ehh.. hyung nak tinggalkan aku sorang-sorang?"
Walaupun Joshua tidak melihat bibir yang di muncung oleh Soonyoung, jejaka itu tetap menggulingkan mata.
"Aku nak alihkan perhatian diorang kejap. Nanti kalau diorang dah fokus kat aku, baru kau serang."
Soonyoung membulatkan mulut.
"Ohhh... baru faham. Okay, bye hyung, goodluck!" titip Soonyoung ceria.
Joshua hanya tersenyum melihat gelagat Soonyoung. Dia mengangguk lalu turun ke bawah.
Ketika dirinya menjejak tanah, semua mata memandang dirinya. Memang taklah dia nak illusion dirinya. Tak seronok kau tahu.
Joshua menayang smirk killer nya.
Serentak itu, semua mafia berdiri dan bersedia ingin menyerangnya.
Joshua hanya berdiri tenang. Menunggu semua mafia menyerangnya serentak. Mendapat mafia paling ramai bukan masalah baginya.
Dan tanpa membuang masa,semua mafia itu bergerak serentak. Menyerang Joshua yang masih diam tidak berkutik.
Seseorang mensasarkan kayu nya ke arah kepala Joshua dan mafia itu membulatkan mata saat kayu besbolnya melepasi kepala Joshua begitu sahaja.
Semua mafia itu terhenti drastik melihat apa yang berlaku.
"M -macam mana?" soal seorang mafia.
Wajahnya pucat. Mungkin dia ingat Joshua tu hantu lah kot. Dengan wajah putihnya, cuma pakaian tak kena lah.
"Macam mana apa? Macam tu lah," balas Joshua selamba.
Dia meniup kukunya sebelum kembali memandang mafia yang terkaku.
Shrkk!
Joshua tersenyum saat telinganya menangkap bunyi sesuatu ditembusi kasar. Nampaknya, Soonyoung sudah mula bertindak.
Dia pun apalagi, mula mengeluarkan sepasang pistol kegemarannya. Memeriksa peluru di dalam pistol nya, dia mula mensasarkan ke arah mafia.
"WEH! APA JADI NI!" Joshua mengerut kening.
Apa kehe bising sangat ni. Alahai!
"Hyung, kenapa diorang bising sangat. Sakit telinga aku," Soonyoung muncul di sebelah Joshua sambil bertanya.
"Entahlah HS. Habit kot. Ish ish ish," balas Joshua.
"Hyung! Hyung! Hilangkan illusion aku boleh? Aku nak tunjukkan aku punya kuku hehe..." dengan tak malunya, Soonyoung memaparkan cheeky smile nya.
Joshua tergelak lalu mengangguk. Dia memegang tubuh Soonyoung dan menghilangkan kuasanya ke atas Soonyoung.
Sebaik dia melepaskan tangan dari menyentuh Soonyoung, mereka berdua serentak menoleh ke arah mafia yang ternganga melihat kemunculan tiba-tiba Soonyoung.
"A -ape benda kat t -tangan dia t -tu?" Terketar-ketar sang mafia menunjuk ke arah jari Soonyoung.
Soonyoung menyengetkan kepala lalu menunjukkan kukunya.
"Ini? Benda untuk bunuh korang," sinisnya lalu terus menyerang seorang mafia yang berdekatan dengan dirinya.
Semua terbelalak mata melihat Soonyoung yang selamba badaknya menikam mangsanya.
Mafia yang diserang Soonyoung mati akhirnya.
"Ramai pun macam tak de guna kalau semua tak menyerang. Tak seronok kau tahu," lantang Soonyoung bersuara sebelum menyerang lagi mafia.
YOU ARE READING
Imposibble Secret •S.VT•
خيال (فانتازيا)[COMPLETE] 🏆King Of Fantasy | BRILLANTE AWARD 2021 🥈Top 2 The Great Fanfiction | THE DIAMOND AWARD 2021 🥈Top 2 Diamante Best Fantasy | DIAMANTE AWARD 2021 . Lee Chan , seorang jejaka yang terpilih menjadi ahli terakhir Seventeen . Kehadiran dia...