Seperti biasa, setiap kali kemenangan Seventeen melawan mafia, mereka pasti mengadakan parti.
Dan parti kali ini hanya sekadar berehat di tepi kolam bersama soju.
Soonyoung melabuhkan duduk di sebelah Hansol.
"Sol."
Hansol yang khusyuk memandang pantulan cahaya di dalam kolam sambil meneguk soju membalasnya dengan deheman.
"Hmm?"
"Kau bukan asal sini kan?" soal Soonyoung straightforward.
"Hyung pun bukan asal sini kan?" soal Hansol kembali sambil memandang Soonyoung dengan keningnya yang terangkat.
Soonyoung merengus apabila soalan nya dibalas dengan soalan.
"Kenapa kau lari? Setahu aku tempat kau aman?" soal Soonyoung lagi tanpa membalas soalan Hansol.
"Tch! Aman?" Hansol berdecih.
"Sejak dia memerintah, dunia kita tak pernah aman-" Hansol memandang Soonyoung lama.
"Kwon Hoshi."
Soonyoung tersenyum mendengar Hansol memanggil nama asalnya.
"Kau dah memang kenal aku kan? Tsk."
Hansol mengangkat bahu lalu meneguk sojunya. Dia berkerut saat arak itu melalui kerongkongnya sebelum membalas,
"Siapa tak kenal. Kecoh kot tentang hyung kat sana."
Hansol terhenti memandang riak Soonyoung yang santai mendengar ayatnya. Dia tahu dalaman Soonyoung amat terluka dengan tindakan keluarganya.
"Lagipun, hyung guna nama asal hyung. Aku rasa Aespa pun kenal hyung kalau hyung sebut nama hyung. Hm?" sambung Hansol lagi.
Soonyoung terangguk-angguk menyetujui mendengar kata-kata Hansol. Ada benarnya.
"Hansol, kenapa kau tukar nama?"
Hansol menyerahkan secawan soju kepada Soonyoung yang diterima baik oleh jejaka itu.
"Entah. Aku tak suka."
Soonyoung mengerut pelik.
"Nama Vernon tu kau tak suka? Lawa dho nama tu," Soonyoung mengutuk Hansol lalu meneguk sojunya.
Aip! Dia boleh minum secawan je. Kalau tak, Hansol yang jadi mangsa ciumannya.
Hansol menepuk kepala Soonyoung membuatkan jejaka itu tersedak lalu meringis pedih.
"Tak payahlah sebut kuat-kuat. Hish, hyung ni," gumam Hansol geram.
"Wait kejap -aku tak bagitau pun siapa aku sebenarnya. Macam mana hyung tahu?" Hansol memandang Soonyoung pelik.
Soonyoung tersenyum lalu tergelak kecil.
"Sebab kau berwajah mix. Kau lupa, kerajaan kau je yang penduduknya bermuka mix."
Hansol memaparkan wajah keliru.
"T -tapi-"
"Dan kau lupa, kau satu-satunya orang yang mempunyai dua kuasa di kerajaan kau. Aishe ini budak!" Soonyoung menjentik kepala Hansol membuatkan jejaka muda itu mengaduh kesakitan.
Setelah merasa kesakitan dia hilang, Hansol blur sekejap sebelum dia memetik jarinya.
"Aha. Aku terlupa part tu hshs. Maklumlah dah lama tak balik."
Kedua mereka tertawa mendengar ayat yang keluar dari mulut Hansol.
"Hyung pula? Kenapa hyung masih guna nama tu walaupun keluarga hyung dah buang hyung?"
YOU ARE READING
Imposibble Secret •S.VT•
Fantasy[COMPLETE] 🏆King Of Fantasy | BRILLANTE AWARD 2021 🥈Top 2 The Great Fanfiction | THE DIAMOND AWARD 2021 🥈Top 2 Diamante Best Fantasy | DIAMANTE AWARD 2021 . Lee Chan , seorang jejaka yang terpilih menjadi ahli terakhir Seventeen . Kehadiran dia...