🥂 ; sixteen

1.5K 176 92
                                    

"Okay, what the fu –"

"Hong Jeonghan."

Joshua merenungnya tajam. Jeonghan mengeluh kasar sebelum kembali menatap Seungcheol yang sedang memegang phone.

"I'm sorry okay. Aku cuma terkejut. Goda? What? Ew!"

Jeonghan memaparkan muka jijiknya seperti sangkaan kedua jejaka 95 liners itu. Malahan, rakannya yang lain juga turut memaparkan muka terkejut beruk mereka.

"Shua, cantik!"

Seungcheol mengangkat telefonnya. Joshua terus berlalu ke arah Seungcheol sebelum tergelak kecil melihat apa yang terpapar di phone Seungcheol.

Jeonghan mahupun Seventeen berkerut pelik. Apa kena dengan leader dan strategy planner mereka ni.

"Korang buat apa?"

Kedua jejaka itu menoleh ke arah Jeonghan sambil menahan tawa.

"Takde apa-apa."

Balas Seungcheol sebelum menyeluk  telefonnya ke dalam poket seluar. Joshua pula sudah kembali di posisi asalnya.

"Okay. Berbalik pada soalan kau tadi. Yep, kau kena goda HBin tu," balas Seungcheol tenang.

"But why?" hampir menangis Jeonghan mendengar rancangan dua rakan sebayanya.

Dahlah tak ajak dia, pastu kasi idea pelik-pelik.

Seungcheol memandang Joshua menyuruhnya menerangkan. Joshua mengangguk sebelum slide beralih.

Terpapar maklumat HBin yang membuatkan Seventeen ternganga.

"Bisexsual?"

Joshua mengangguk.

"Memandangkan dia bisexsual, itu sebab kami memerlukan Jeonghan untuk lawan dia. Aku boleh je buat rancangan lain, tapi korang sendiri tahu kan siapa yang korang kena lawan?"

Soalan Joshua mendapat anggukan semua. Joshua mengalihkan paparan.

"Gelombang HBin sentiasa berada di sekelilingnya. Which mean, kuasa korang akan berkurang atau hilang kalau dekat dengan dia. Aku boleh je dekat dengan dia, hentikan kuasa dia, tapi belum sempat sentuh, agaknya aku dah terbang," jelas Joshua lagi lalu tergelak kecil.

"HBin sangat peka pada bunyi dan dia setanding Cheol. Aku taknak risikokan Cheol untuk pekak. Itu sebab, Cheol tak boleh dekat dengan dia."

"Satu-satunya harapan terakhir ialah kau, Jeonghan. Lekakan dia, dan masatu aku dengan Cheol akan bertindak. Lagipun, kau pandai main tricks kan, Han?"

Jeonghan mengeluh kuat.

"Tak boleh ke minta Chan selesaikan dia. Alah alah."

Joshua menghela nafas.

"Han, kita dah bincang pasal kumpulan kan. 95 liners lawan HBin, 97 liners lawan SBin, 96 liners dan Hansol lawan yang lain, dan Chan lawan Hwamin. Takkan kau nak bebankan dia lagi?"

Jeonghan terdiam sebentar.

"Lagipun, ini misi pertama untuk Chan. Pula tu dia lawan ketua. Bagi dia peluang untuk ambil pengalaman, Hannie."

Belum sempat Jeonghan ingin membantah, Seungcheol memandangnya tajam dan bersuara,

"Pilih. Menyamar jadi perempuan dan goda dia atau masih jadi lelaki dan goda dia?"

Suasana sunyi mendengar dua pilihan dari Seungcheol.

Jeonghan memandang Seungcheol lama kemudian mengeluh sebelum mengangguk. Seungcheol dan Joshua tersenyum lega.

Imposibble Secret •S.VT•Where stories live. Discover now