🥂 ; twenty six

1.3K 169 22
                                    

"Boleh aku ajak kawan aku masuk sini?" Seungkwan menyoal sambil mengunyah makanan.

"Telan dulu Kwan. Tak sopan," Joshua menegurnya membuatkan jejaka itu mengangguk meminta maaf.

"Back to your question, kawan? Siapa?" soal Jeonghan curious.

Seungkwan menelan makanannya sebelum membalas,

"Lee Seokmin."

"Huh?" Semua members memaparkan muka pelik bin hairan.

"Seokmin. Atau Dokyeom. Dia biasa dengan panggilan DK. 97 liner. Dia takde apa-apa supernatural tapi-"

"OH THE BIG NO NO!! Dia takda supernatural kot," Seungcheol memotong ayat Seungkwan.

Seungkwan menghela nafas.

"Boleh tak dengar aku habiskan ayat aku dulu?" Seungkwan menyoal datar.

Semua terdiam selepas itu. Seungcheol mengangguk perlahan.

"Ye aku tahu DK hyung takde supernatural. Tapi, dia tahu kewujudan supernatural. He knew I have supernatural okay. Lagipun, aku ajak dia sebab dia hebat gila bermain pedang. Dia boleh handle semua jenis alatan tajam," jelas Seungkwan.

Semua membulatkan mulutnya.

"Oh oh, budak yang pelik tu eh? Yang simpan pelbagai jenis alat tajam di sebalik coat dia tu eh?" Hansol menyampuk apabila dia seolah teringat.

"Woah, macam mana dia simpan semua benda tu dekat coat dia?" Soonyoung menyoal jakun.

"Jangan tanya aku. Aku pun tak tahu. Dia tu pelik tapi paling bertuah siapa dapat kawan dengan dia. He's literally sunshine, " Seungkwan menyambung.

"So, boleh dia jadi housemate kita?" soal Seungkwan mengharap.

"Aku, Hannie dan Shua akan bincang pasal ni, alright? Dah makan, tak elok abaikan makanan." Seungcheol memandang Jeonghan dan Joshua sambil tersenyum bermakna.

Mereka berdua membalas senyuman sang ketua lalu serentak memandang Seungkwan yang tersenyum lebar.

Mereka berdua membalas senyuman sang ketua lalu serentak memandang Seungkwan yang tersenyum lebar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Close your eyes, think what you want, and flicks your fingers." Seungkwan yang sedang membaca mentera itu tersentak saat disergah oleh seseorang.

"SEUNGKWAN!"

Tanpa semena-mena, figura yang menyergah Seungkwan itu bercahaya.

"Ouh shit," Seungkwan termencarut apabila tahu apa yang berlaku dekat figura tersebut.

Cahaya itu hilang seketika selepas itu dan figura itu membuka mata.

"Whut? Apa yang berlaku?"

Seungkwan memejam mata. Dia baru sahaja baca mentera dan figura itu menyergah. Ini bermakna,

"LEE SEOKMIN! YOU GOT NEW POWER!" Seungkwan menghela nafas berat selepas menjerit ke muka Seokmin.

Imposibble Secret •S.VT•Where stories live. Discover now