Bang! Bang!
Bunyi tembakan kedengaran bertalu di bilik latihan itu.
Chan cuba menfokuskan sasarannya di hadapan.
Bang!
Tersasar.
Chan berdecih. Dia mencuba sekali lagi dan juga tersasar.
Tepukan bahu di belakangnya memaksa dia menoleh.
"Kenapa?" soal Chan sepatah.
Dia membuka penutup telinga nya kasar. Hatinya masih panas dengan latihan ini. Geram tembak tak kena.
"Chan, nak tembak tu cuba tenangkan diri dulu. Jangan tembak untuk lepaskan kemarahan, tapi tembak untuk sasaran. Faham?"
Mingyu mengangkat kening. Dia faham perasaan Chan dan dia tak terasa dengan perbuatannya itu. Kadang-kadang dia pun macam tu.
Chan mengeluh kasar.
"Geram lah hyung. Tembak asik tak kena-kena. Padahal dah aim tepat dah," Chan mencebik.
Mingyu tergelak kecil. Itulah biasa dia dengar dari rakannya yang lain.
"Kesabaran kena ada Chan. Tapi, yang penting kau kena fokus. Tengok arah mata angin –eh kejap dalam ni mana ada angin ehe, " Mingyu tersengih sebelum ternampak sesuatu.
"Jap, camne kau pegang pistol tu?"
Chan menunjukkan gaya menembaknya membuatkan Mingyu menggeleng.
"Salah tu, patutlah tak tepat."
Mingyu mendekatinya lalu membetulkan kedudukan Chan. Chan mengangguk memahami apabila Mingyu menerangkan posisi nya dan mengajarnya.
"Cer cuba lagi," ucap Mingyu sebaik merasakan kedudukan Chan sudah berada di posisi betul. Chan menghela nafas.
Dia menfokuskan sasarannya di hadapan. Belum sempat dia menekan picu, Mingyu menganggunya,
"Nak lagi tepat, cuba fikir orang yang kau benci."
Chan menoleh ke arahnya.
"Tapi, hyung sendiri cakap, tembak untuk sasaran, bukan lepaskan kemarahan. Kenapa nak kena bayangkan orang yang kita benci?"
Mingyu tergelak mendengar soalan polos Chan.
"Chan, aku bukan suruh lepaskan kemarahan. Aku nak kau jadikan orang yang kau benci tu sebagai sasaran. Aku nak tengok sejauh mana kau boleh atasi kemarahan kau kalau bertemu dengan orang yang kau benci."
Chan terdiam.
"Lagipun, kau mesti ada orang yang kau benci kan? Cuba atasi kemarahan kau dengan jadikan dia sasaran yang hendak kau fokus"
Mingyu tersenyum menampakkan gigi nya. Chan mengangguk memahami.
Dia berposisikan tadi dan cuba membayangkan seseorang.
Hanya mereka yang dia benci sangat-sangat. Tersangat benci.
Bang! Bang! Bang! Bang!
Keempat-empatnya tepat. Tak puas, dia menarik picu lagi.
Bang! Bang! Bang! Bang!
Air matanya perlahan keluar,
"Aku benci korang."
Bang!
"Korang buat hidup aku musnah."
Bang!
"Korang hilangkan zaman childhood aku."
Bang!
"Korang patut mati."
YOU ARE READING
Imposibble Secret •S.VT•
Fantasy[COMPLETE] 🏆King Of Fantasy | BRILLANTE AWARD 2021 🥈Top 2 The Great Fanfiction | THE DIAMOND AWARD 2021 🥈Top 2 Diamante Best Fantasy | DIAMANTE AWARD 2021 . Lee Chan , seorang jejaka yang terpilih menjadi ahli terakhir Seventeen . Kehadiran dia...