🥂 ; seventy

1.1K 156 67
                                    

"Sekarang, mana kita patut merantau dulu?" tanya Seungkwan sebaik mereka berkumpul di dewan istana.

Disaksikan oleh Bangtan dan beberapa pelayan istana, Seventeen berkumpul berbincang tentang perantauan mereka.

Semua memandang Jeonghan yang terlukis di wajahnya kekosongan. Seolah minda jejaka itu tidak berada di situ.

Sunyi menguasai sebelum Chan menyampuk,

"Tempat asal Han hyung. Kita kena bina rumah dekat situ. Takkan nak tumpang tempat Hansol je kan?"

Jeonghan memandang Chan ketika mendengar namanya disebut. Dia tersenyum lalu mengangguk.

"Oh ya, maaf aku mengelamun. Tadi aku terfikir cara nak bagi jemputan dekat Darquin." Seventeen mengerut kening mendengar ayat Jeonghan. Jejaka blonde itu tidak sedar hanya menyambung ayatnya,

"Kita akan merantau tempat aku. Uhm- aku pun tak tau kat mana sebenarnya hehe." Jeonghan mengusap belakang lehernya malu.

Chan memandangnya lalu mengangkat kening. Perasaan teruja menguasai diri.

"Tak apa! Chan tahu. Chan boleh teleport semua ke sana. Kita boleh bina istana atau rumah kat sana. Dan semestinya kena bina guna kuasa Han hyung."

Jeonghan mengerut dahinya.

"Eh kenapa aku pula? Kenapa tak suruh si Jun tu bina?"

Hansol, Soonyoung dan Chan menggeleng serentak.

"Tak boleh hyung. Tanah Crastazia Kingdom adalah tanah suci dan hanya penduduknya boleh mencipta sesuatu di atasnya. Kalau penduduk lain lakukan, malapetaka akan menimpa mereka," jelas Hansol pula.

"Yep! Disebabkan itu, walaupun Darquin menang, Darquin tetap tak boleh menguasai tempat tu. Tanah tu dah ada pemegangnya sendiri," sambung Soonyoung.

Semua membulatkan mata mendengar penerangan penduduk Moonwalker.

"Wow..."

"Okay? Kita akan bergerak sekarang?" tanya Jeonghan ragu-ragu.

Semua mengangguk setuju. Perbincangan mereka dah dapat kata persetujuan, buat apa berlama-lama lagi bukan?

Mereka melambai ke arah orang di istana sebelum menghilang sebaik Chan mengaktifkan kuasanya.

"Jumpa di Crastazia, semua!"

Seventeen mengelipkan matanya beberapa kali menyesuaikan suasana di hadapan mereka.

"Woah..."

Ternganga semua melihat tanah lapang di sekeliling mereka. Tiada sebarang kehidupan mahupun pokok hidup menyebabkan tempat itu seperti padang tekukur.

"Kosongnya..." Semua dapat mendengar gumaman Minghao.

Semua mengangguk dan kembali terpesona melihat sekeliling itu. Wajah jakun mereka tidak dapat ditutup.

Jeonghan tersenyum lalu menoleh melihat sekeliling. Dia memerhatikan Chan yang masih terdiam di tempatnya memandang ke satu arah.

Saat Jeonghan menoleh, dapat dia melihat sebuah istana yang suram jauh dari tempat mereka. Hanya beberapa tembok tinggi kelihatan.

Jeonghan dapat rasakan itu adalah istana Darquin. Istana asal Chan.

"Chan...?"

Chan tersentak lalu menoleh ke arah Jeonghan. Dia tersenyum nipis,

"Ya?"

"Chan tengok apa?" Walaupun Jeonghan sudah mengetahuinya, dia ingin menguji kejujuran Chan.

Imposibble Secret •S.VT•Where stories live. Discover now