"ChenMi !!!!" Sesi berpeluk tanpa air mata mula berlaku di situ. Terlompat-lompat sambil berpeluk. Sesiapa tengok pastikan akan fikirkan bukan-bukan.. iyalah sudah la berpeluk,bercium pipi pulak ! Tapi itu mungkin fikiran orang yang IQnya low..
"Wahhh... Kau makin lawa la~" tangan mula melakukan kerja haram dipipi kau. Ditarik dan di pusingkan pipi kau dalam keadaan yang tidak rela. Tapi apakan daya sepupu~terpaksa la...
"Ahhhahahahaa...aku memang la~ Dah duduk negara orang,mestilah lawa" Bertapa megahnya kau berkata-kata. Manusia didepan kau sudah menayangkan muka tidak berpuas hati. Muncungnya punyalah panjang , kalau di ambil pembaris berapa cm agaknya?
"Alelele..kau pun apa kurangnya, comel apa!" Muka manusia tersebut sudah kembang kempis. Hahaha..Saja ChenMi mahu menguji kau,sama ada kau masih lagi berperagai sama ataupun sudah mengikut budaya barat sana.
ChenMi yang masih lagi tersenyum dengan pantas mencubit pipi kau. Entah kenapa dia bergitu seronok dapat mencubit pipi kau. Apalagi,Kau sudah menyangkan muka poker kau. Entah macam mana turun peragai si Sehun tu dekat kau.. "mana SeokMin??" Ujarkau sambil memusingkan kepala mencari pemilik nama itu.
"Dalam kereta...Haaa dalam Kereta !! palli ! Mengamuk budak tuh nanti" Tangan kau ditarik bersamaan beg kau. Terpaksalah kau berlari lagi. Riak muka ChenMi seolah-olah cemas,apabila memikirkan pemilik nama SeokMin masih lagi dalam kereta , sedang menunggu.
Wajah SeokMin usah ditanya , sudah seperti raksasa bersedia untuk memakan mangsanya. Keningnya bertaut bersama. ChenMi yang berjaya menamatkan larianya bersama kau mula mencari nafas,semput ! Sudah la dia terpaksa belari dalam berpakaian dress macam ni. Haiii, mana nak lari lagi...nak cepat lagi,nak cover lagi..
ChenMi sudah menayangkan muka seposennya, berharap adiknya yang degil ni cair. Yelah siapa tidak kenal dengan SeokMin, dialah pengcopy sejati Sehun oppa mereka. Muka pokernya,peragai dinginnya,dengilnya terutama apabila dengan ahli sihir itu. Tetapi satu ja yang SeokMin ni copy dari oppa sulung mereka Luhan,iaitu sifat perihatinnya. Memang SeokMin pengcopy sejati !
Kau mula tersenyum memandang kedua adik beradik itu, Comel! gaduh-gaduh mereka,tidak lama.. sekejap sahaja,kerana SeokMin pandai beralah dan ChenMi pandai mengambil hati,comel bukan. "Kau lambat !" Dingin sahaja bunyi suara SeokMin, tanpa memandang muka ChenMi pantas sahaja dia menarik tangan Kau serta mengambil beg kau dimasukkan kedalam kereta. ChenMi yang tahu benar tentang peragai adiknya itu hanya mampu bersabar.
"Ala...Mianeh~Lambat bukan apa, flight y/n lambat..Min tahukn ramai orang dalam tu..sorry yee" dicuba kelip-kelip mata untuk mencairkan hati SeokMin yang sekeras batu itu.
Setahu kau,hati SeokMin mampu cair dengan kata-kata dari Luhan sahaja. Ya, namja itu. Namja yang mampu membuatkan sesiapa sahaja dalam mood marah pasti akan lembut, sesiapa hatinya keras seperti batu, pasti akan lembut seperti kain sutera. Entah apa yang Luhan jampi sampaikan boleh lembut sebegitu.
SeokMin yang tadi tarik muncungnya dan menunjukkan muka poker murahannya mula tersenyum apabila ChenMi memberikan kebenaran untuk mengikutnya temu janji nanti. Haiii apalah yang best sangat ikut orang berjanji temu.
Kau yang berada di bahagian belakang mula menyandarkan tubuh memejamkan mata sambil otak ligat berfikir apa yang patut kau buat apabila berdepan dengan Ahli Sihir nanti. Adakah kau patut tunduk atau kau patut senyum? Pening...
_______________________________________
Kelihatan dua orang jejaka sedang berehat sambil menikmati Ice Cream . Jika dipandang seperti pasangan kekasih. Sweet habis ! Mulut dilap, digosok kepala, bergelak ketawa.. memang seperti pasangan kekasih lah ! Tapi itu bukan menjadi persoalannya, persoalannya apa yang mereka berdua bincangkan. Itu lebih penting !
Ice Cream yang tinggal sedikit itu dihabiskan dengan sekali suapan. Mulut dilap dengan tisu,pandangannya beralih pada tubuh seseorang yang sudah kekeyangan, cermin mata hitam yang dipakai itu membuatkan gayanya terlampau awesome and Handsome, jika dilihat gayanya seolah-olah sedang membuat photoshoot . "Okey??" soal dia kepada manusia yang sibuk menikmati angan-angannya menjadi model.
"Apa okey ? Hun?? Hun okey je." Relax sahaja bunyinya, macam tiada apa-apa yang akan berlaku nanti.
"Mungkin hyung yang tak okey" Kali ini dipandang pula wajah Luhan disebelah. Senyuman sinis diberikan ikhlas untuk hyung kesayanganya . Siapa tidak okey sekarang?
"Okey ! Fine ! Hyung yang tak okey sekarang ! " Dengan satu nafas Luhan menghabiskan ayatnya. Keluhan berat juga dilepaskan, Sehun sudah tersenyum sinis mendengarkan kata-kata hyungnya itu, tahu benar apa yang sedang berlegar dalam kepala otak hyungnya itu.
Dia okey je, Hyungnya yang over . "Hyung...Just relax..kita nak pergi jumpa hal-abeoji ja and then kita balik !" Tenang je Sehun bercakap, dia tidak tahu apa yang bakal berlaku sebentar nanti. Luhan disebelahnya sudah menarik muncung.
"Nah !" Sehun menghulurkan kunci keretanya didepan luhan. Luhan yang tadi muncung kini berkerut pula dahinya. Dipandang muka Sehun untuk mencari jawapan.
"Hyung pandu pula kereta, Hun rasa macam tak larat pula, yelah semalam lepak dengan hantu cina kan..so mengantuk" Sehun sengaja menguap dan menekan perkataan hantu cina dan bangun meninggalkan Luhan yang sudah seronok apabila mendapat kunci kereta milik Sehun. Yelah, sudah lama dia tidak memandu kereta. Jika lihat kelakuan Luhan, seperti kanak-kanak berjaya mendapat gula-gula dari seorang abang yang handsome.
-To Be Continue-
Author : So....how about this chapter ? (acehhh speaking kau! warghahaha) I know mssti readers pening bca chapter kali ni, jujurlah... I pn tk thu apa yg I tulis nihh ﹋o﹋ Merapu bukan ?
To my lovely Bff MrsMinChen dan 01SuamikuRichman01 selamat membaca dn mnjamu selera -_-|| dan dipersilakan campak cmt korg yg meletop tuh .Okey Vote and Cmt yerrr ヽ(^。^)ノaaaahahahahaha I Love You Chanyeol Ahahahaha ㄟ(≧◇≦)ㄏ
YOU ARE READING
15🍒 - WIFE 19 YEARS OLD [COMPLETE]
Fanfiction"Aku akan buat kau jatuh cinta,kepada ku walau kau tak cinta" Suami yang bersikap dingin? Mampukah hidup mereka bahagia seperti cerita novel dan Drama Romantik di TV? Lagi-lagi ibu sendiri tidak pernah menerima isterinya.. Orang selalu cakap, sayang...