BAB 8

6.8K 428 18
                                    

"Yonghwa !! Jom la cepat !!" Jerit Lay apabila bola sudah berada di kakinya. Ditendang bola dengan laju dan mendarat dikepala Sehun tanpa disengajakan, Suasana menjadi sunyi seketika. Tidak sampai 5 minit ruang angkasa raya rumah Mr. Keun Hyeong bergempita dengan suara tangisan milik sehun.

"Huwaaa... bodoh la sehun nanti ! Omma ~ Nanti sehun bodoh , sehun tak nak !" Teresak-esak tangisan Sehun di dalam dakapan ommanya. Tangan lembut milik sang ibu membelai kepala anak bongsu lelakinya itu, itulah anak lelaki yang bongsu di dalam keluarganya. "Sayang.. Lay hyung tak sengaja tu.. kan lay hyung minta maaf dah, jangan la nagis.. tak macho nanti" Kata sang ibu sambil menyapu air mata Sehun yang sudah mencomotkan muka handsomenya..

"Tapi... Hiskk..Hiskk nanti, sehun bodoh..sehun tak nak.." Matanya yang merah memandang ommanya, bersungguh sungguh dia menerangkan kepada ommanya jika berlaku pelanggaran berkaitan dengan kepala boleh menagkibatkan bodoh serta merta. Dia menagis bukan kerana sakit dek kerana tendangan bola itu, tetapi dia menagis kerana takut menjadi seorang yang bodoh, itulah pemikiran Sehun.

"Mana ada bodoh la.. Sehun belajar mana? Hyung banyak kali timang bola dengan kepala, tak bodoh pun.. selalu dapat no1 dalam kelas ja" Selamba sahaja nada suara milik Lay sambil tersengih memandang Sehun yang sudah merah mukanya akibat menagis, Yonghwa dan Luhan sudah tergelak-gelak memandang Sehun yang tidak ubah seperti budak perempuan yang baru dibuli. "Sehun oppa kenapa menagis?" soal gadis kecil yang bertocang dua dengan dress berwarna merah lembut. Wajahnya yang putih , bibir kecilnya yang merah itu memandang Sehun yang sudah berhenti menagis dan sedang mengesat air matanya.

"Siapa oppa kau?! aku bukan oppa kau ! oppa kau tu Lay hyung ! kau kenapa sibuk ?" marah Sehun kepada kau. Kau yang tidak tahu apa-apa itu mula mencebik, niat kau hanya untuk menayakan kenapa budak lelaki itu menagis sahaja, tetapi dengan selamba sahaja Sehun menjerkah kau dihadapan semua orang.

"Sehun berapa kali hyung tegur,jangan cakap macam tu dengan Y/N" Lembut sahaja nada Luhan. Dia sebagai abang sulung seharus nya menegur adik-adiknya jika mereka berkelakuan tidak sopan. Yonghwa yang hanya setahun lebih muda dari Luhan itu menanggukan kepalanya. Sehun sudah memuncungkan bibirnya apabila dipersalahkan dalam hal tersebut. Hye Young tersenyum memandang gelagat anak-anaknya dan anak saudaranya.

Walaupun anak saudaranya iaitu kau dan Lay tidak mempunyai Omma dan Appa, Dia tetap menyayangi mereka berdua. Tetapi kasih sayang terhadap anak saudaranya itu tidak kekal lama, perasaanya berubah dengan sekelip mata selepas sesuatu kemalangan yang mengubah kehidupan dan ego nya dengan cepat.

"Y/N jangan main tepi jalan la ! oppa tak larat nak kawal kamu!" jerit Lay sambil menendang pasir ditepi jalan. Matanya tidak lekang memandang satu-satunya adik perempuan yang dia ada. Dalam fikirannya, apa lah yang sedang dilakukan oleh adiknya itu. Dia yang sedang berehat di bawah pokok itu lantas menutupkan matanya,sambil bersandar. Hon kereta yang berbunyi tanpa henti itu menyebabkan Lay membukakan matanya, Matanya terbuntang luas apabila melihat sebuah kereta yang amat laju sedang menuju kearah kau, Kau yang sedang mengutip guli ditengah jalan itu terkaku apabila melihat kereta yang sedang menuju kearah kau.

BAMMMM !!!

Jalan raya yang tadi bersih tanpa ada sebarang kotoran kini dipenuhi dengan darah yang banyak. Suara tangisan mula bergema diseluruh angkasa raya. Seorang kanak-kanak yang belumuran dengan darah hanya memandang kau disebelahnya, menagis teresak-esak. Tanganya sempat memberikan guli kepada kau, guli yang sudah dipenuhi dengan darahnya sendiri. Kau pula yang tidak tahu apa itu menagis dan memeluk tubuhnya yang dipenuhi darah.

"Lain kali bila Gēgē cakap dengar.." kau sudah menagis dengan kuat sekali, kau seperti tidak hiraukan panggilan ajumma kau yang tidak henti-henti meleraikan pelukkan kau. "Mianeh Gēgē... Mianeh.." itu saja mampu kau sebut. "Lay !!!" Kau yang terkaku apabila melihat keadaan oppa kandung kau. Luhan sudah memeluk kau apabila melihat kau yang tidak henti-henti menagis,dibawa kau pergi jauh dari situ. Yonghwa yang berada disebelah kau mula mengusap belakang kau dengan lembut, menenangkan kau. Muka kau yang bersih itu sudah dipenuhi dengan darah. Tangan kecil kau mula meggengam erat guli yang dipenuhi dengan darah itu.

Sehun,ChenMi dan SeokMin yang dari tadi menjadi pemerhati mula menundukkan kepala apabila melihat kau yang sudah dipenuhi dengan darah dimuka. Mereka tidak berani membunyikan suara, Tangan kau ditarik dengan lembut. Digosokkan kepala kau dengan lembut serta dicium. Kau pula hanya memandang tubuh abang kau dibawa kedalam ambulance . Perasaan bersalah mula menyerang kau.

"Y/N ... kamu jangan sedih ye.. Ajumma, Luhan,Yonghwa,Sehun, ChenMi dan SeokMin selalu ada dengan Y/N" lembut sahaja bicara Hye Young ajumma. "Y/N nak ikut Lay Gēgē.." Esakkan kau mula ke dengaran apabila menyebut nama Lay.

"Kita balik mandi dulu, bersihkan darah ni.. kemudian kita pergi dekat Lay Gēgē ye sayang.." Tangan kecil kau dipegang dengan erat dan dibawa kau pulang ke rumah.

--------------------------

Suasana pada pagi itu , mendung.. angin bertiup perlahan. Tanah perkuburan MongYung dipenuhi dengan ahli keluarga kau. Cuaca mendung itu seakan-akan tahu sahaja kesedihan hati kau. Bukan kau sahaja yang menagis dengan teruk,tetapi Hye Young ajumma menagis teresak-esak.. Dua orang kanak-kanak riang dikebumikan dengan serentak. Ia lagi sekali kau mensalahkan diri kau. Kau kehilangan dua orang abang yang kau sayang sekelip mata sahaja. Diri kau masih lagi kecil itu dipersalahkan atas kematian anak lelakinya. Siapa yang mempersalahkan kau? Tentulah Hye Young ajumma. Yonghwa, anak keduanya turut terlibat dalam kemalangan, seperti Lay juga. Semuanya berlaku kerana diri kau.

"Omma.. sudah la tu.. Kesian Yonghwa hyung..biar lah dia bersemadi dengan tenang omma" lembut sahaja bicara Luhan. Kau yang dari tadi hanya mendiamkan diri. Tidak berani bersuara. Pandangan milik Hye Young ajumma beralih kepada kau, dipandang kau seperti ingin membunuh.

"Kalau bukan sebab budak perempuan ni.. mesti yonghwa ada sekarang !" jeritan Hye Young mula memenuhi ruang rumah Keun Hyeong, kepala kau ditunjai-tunjai dengan jari terlujuk milik Hye Young. Puas suaminya menenangkan isterinya itu, tetapi tidak berhasil. Luhan juga turut menangkan ommanya dari mentunjaikan kepala kau. Kau tidak mampu kemana-mana..kau memang layak dilakukan seperti itu. dan benar kata Hye Young ajumma kau. Kalau bukan sebab kau yang degil itu, semestinya Yonghwa oppa berada disini sekarang. Kalau bukan sebab kau melepaskan pegangan Hye Young ajumma dan belari kearah ambulance untuk mendapatkan Lay Gēgē semua ni mesti tidak akan berlaku. Dan kalau lah Yonghwa oppa tidak menolak kau saat sebuah lori datang (merapu lagi -_-||) kearah kau, mesti semua ini tidak akan berlaku. Yonghwa oppa telah dilanggar oleh lori sewaktu menolak kau dari dilanggar.

Sehun yang tidak puas hati melihat ommanya memperlakukan kau sebergitu rupa mula bangun dan menarik kau pergi dari situ, di tolak kau masuk kedalam bilik , renungan tajam dihadiahkan kepada kau. "Jangan kau berani keluar dari bilik ni! kaunkeluar siap kau aku kerjakan !" keras amaran Sehun. Pintu bilik ditutup dengan kuat, dan tidak sampai beberapa minit terdengar pula suara Sehun memenuhi ruang rumah itu. Kau cuba untuk mendengar perbualan Sehun. Semua orang tahu, hanya sehun sahaja yang berani melawan cakap Hye Young ajumma.

"Sudah la omma.. sekarang omma kena terima takdir ! Terima yang Yonghwa Hyung tiada ! Tak payah la salahkan Y/N ! dia kecil lagi. Omma ingat, omma seorang ja sedih ? Luhan Hyung? Sehun? ChenMi? SeokMin? Appa?? hal-abeoji? tak sedih ?? . Omma kena ingat, bukan Yonghwa hyung saja yang tinggalkn kita.. Lay Hyung? Lay oppa kandung Y/N , satu-satu ahli keluarga kandung yang Y/N ada. Kenapa dengan omma ni?!" Suara Sehun sedikit meninggi. Baginya pemikiran ommanya seperti budak-budak. Tanpa banyak bicara, pipi sehun ditampar. Pipinya ditampar dengan tangan ommanya sendiri, omma kandungnya sendiri.

"Kau kecik lagi ! Kau bela budak malang tu?! Kau tak layak nak marah aku Sehun !" tiada lagi perkataan sayang, hanya kau-aku sahaja. Sehun yang memegang pipinya itu mula bangun dan meninggalkan ommanya. Sejak dari itu, Sehun mula membencikan Ommanya.. benci kerana ommanya tidak dapat menerima kenyataan. Seperti biasa, kau juga dipersalahkan. Oleh sebab itu,Sehun menjadi dingin, tiada lagi sikap manja,baik dan cerianya..

-To be continue-

Wahhahahah... panjang bukan?? Panjang mngalahkan karangan BM SPM ! tak la kalah lagi, klu karangan SPM, rasanya bnyak jugak.. ahaha.. semuanya flashback yang mengarut doh... Next chapter tiada lagi flashback ! Dan ada la seorang readers ni... dia.. dia... dia suruh I,saya,aku, Kai ~ buat MHIMST BOOK 2 .. ada sesiapa setuju ??

And to Kim JongIn a.k.a my brother .. me Kim InJong ingin mmberitahu.. Welcome to IG !! ahahaha... (kimkaaaaaa) taniah bro~ ahahaha...

IG : real__suamikucapang61 | ID : khaikhairina31

15🍒 - WIFE 19 YEARS OLD [COMPLETE]Where stories live. Discover now