Tanpa mempunyai perasaan malu mahupun segan, dibaling , dipukul Sehun dihadapan manusia apabila Sehun mengeluarkan perkataan TIDAK SENGAJA apabila disoal adakah dia sudah menyentuhi kau tanpa disedari oleh kau.
Agak malang buat Sehun , apabila kau semakin menjadi-jadi memukul dirinya. Keadaan kau tidak ubah seperti dirasuk, manusia yang melihat keadaan itu tidak berani mahu mendekati diri mereka untuk membantu Sehun.
"YAHHHH !! Y/N berhenti la !!! Sakit .." rintihan Sehun kau endahkan, bagi kau jejaka tersebut perlu di hukum dengan kaedah yang boleh meragut nyawa biarkan kau bahagia dan disumbat kedalam lokap sana.
"Kau jahat SEHUN !!!!"
"Aduhhhh" tangan kecil kau sudah menjalankan kerja bebas buat rambut Sehun, ditarik dengan sekuat hati kau tanpa menghiraukan rintihan Sehun yang keluar dari mulutnya.
Setiap langkah kau untuk memukul Sehun berjaya diberhentikan. Kedua tangan kau dipegang kejap oleh Sehun, dan membuatkan kau berhenti dengan seketika. Pandangan mata milik Sehun tajam merenung kau pada ketika. Di teliti wajah milik kau yang sudah kemerahan akibat tangisan kau, perasaan bersalah mula menyelebungi dirinya apabila melihat kau menagis kerana sikapnya sendiri.
Bagi Sehun kau seorang yang sangat baik yang boleh dikatakan kearah angle atau bahasa mudahnya, orang yang paling innocent yang pernah dia kenali dalam tempoh perkahwinan ini.
________________________________________
"So ! saya beli ini !!!" setelah berlaku segala drama air mata, pujuk rayu dan acara rajuk kesemuanya selama 2 jam, akhirnya Sehun membuat pilihan yang sepatutnya. Digosok perlahan 'benda' tersebut seeperti mengosok intan permata yang nilai tinggi harganya.
Mata Sehun sekejap memandang kearah kau yang masih dalam mood 'rajuk' , dengan cara kau yang 'rajuk' seperti kanak-kanak terencat membuatkan dia tersenyum sendirian.
"Apa pandang-pandang" tangan kecil kau yang digenggam seperti penumbuk dihalakan buat Sehun.
Wajah 'poker' milik Sehun ditayangkan buat kau. Ingat takut akan gertakkan kau yang seperti kanak-kanak diajak bergaduh, malah lidah dijelir untuk membalas tindakan kau.
"Wife ?" Soalan yang membuatkan Sehun memberhentikan tindakannya menjelir lidah buat diri kau. Di pandang wajah manusia yang menanyakan soalan cepumas buat Sehun sendiri, dipandang wajah kau yang sedang merenung kearah lantai itu dengan senyuman yang terlahir di bibirnya. Anggukkan kepalanya memberitahu segala-galanya jawapan buat soalan tersebut.
"Comel..Padan sangat dengan Tuan Sehun" Sehun hanya mampu tersenyum ketika itu. Hatinya sudah berdebar takala diungkapkan ayat bergitu,dia seperti merasakan dirinya seperti sudah jatuh cinta dalam ungkapan lain telah masuk dalam frasa 'bercinta' tetapi hatinya berbolak-alik dengan perasaannya bila bersama dengan diri kau.
"Thanks.. and thanks for this 'superbike'" Ditepuk 'benda' tersebut dengan senyuman yang menghiasi di wajahnya, senyuman yang tidak pasti ikhlas mahupun dibuat-buat. Tetapi yang pasti senyumannya sememangnya creepy .
"Most welcome Tuan Sehun" ditunduk bagi menghormati pelanggannya yang berpangkat besar. Senyuman diberikan buat Sehun atas pembelian Sehun yang mengambil masa bergitu lama.
"Kaja !" tangan dimasukkan kedalam poket seluar , rambut di 'flip' kan seperti Justin Bieber zaman muda baru nak up . Dicuri pandang kearah kau yang masih lagi memuncung dan tiada sebarang pergerakkan yang dilihat oleh Sehun. Nafas ditarik sedalam yang boleh, dan dilepaskan dengan perlahan supaya dia berada dalam keadaan yang tenang. Dan senang mempengaruhi kau pada waktu itu.
"Aku.Minta.Maaf" tiga ayat yang membuatkan kau sendiri memandang pelik kearah Sehun. Setahu kau berat benar mulut Sehun untuk mengungkapkan perkataan Maaf, adakah benar Sehun yang berada dihadapan kau ataupun Luhan yang menyamar menjadi Sehun ? Otak kau sudah melakar pelbagai imaginasi 'pelik'.
"Kau.."
"Aku jumpa Luhan hyung..."
Kata-kata kau mati apabila terdengar ungkapan Sehun, patut lah lain benar cara Sehun dua tiga hari. Ditundukkan kepalanya (Sehun) memandang lantai, entah kenapa dia merasakan dia perlu memberitahu kau akan pertemuannya bersama Luhan. Kau merasakkan perubahan Sehun sewaktu di ungkapkan dia bertemu dengan Luhan.
"Kau ambik 'benda' warna putih hitam ? Wahhh favorite aku... Kau ada lesen Sehun ? Kalau ada nanti bawak aku boleh ??" Kau sedaya upaya memujuk Sehun dengan memuji 'benda' yang baru dibelinya, mungkin dengan cara itu, Sehun akan bersemangat kembali dan melupakan segala kejadiaan tersebut.
"Dia..."
"Sehun cepat la...bawak aku naik ! cepat..." kau seperti tidak mahu mendengar ayat yang seterusnya, kau tahu dia (Sehun) berat untuk menceritakan perkara tersebut buat masa sekarang.
_____________________________________________
"Sehun..." sudah 10 minit berdiam diri, akhirnya ayat pertama disebut adalah nama Sehun.
"Mianeh..." ditundukkan kepalanya , perasaan bersalah mula menyelebungi dirinya . Jari bertemu jari,mulut dimuncungkan , keadaannya apabila berada dalam keadaan bersalah dan mahu meminta maaf kepada manusia tersebut.
Sehun dihadapannya hanya memandang dengan wajah yang tidak boleh ditafsir, Tajam penglihatannya melihat susuk tubuh tersebut. Di teliti dengan sebaik mungkin dan menghafal segala gerak tubuhnya. Senyuman sinis terbit diwajah Sehun.
"Why you be like this ? Are you still LOVE with my WIFE ?" ditekankan perkataan LOVE dan WIFE untuk menyedarkan siapa manusia tersebut sedang kejar.
"Look .. I'm sorry Sehun, hyung ..."
"Hyung... tahu tak Sehun cari hyung macam orang gila ! Sehun rindu hyung ... Banyak benda Sehun nak cerita dengan hyung , tapi hyung.. hyung tinggal Sehun , tinggal tanpa khabar berita. Adakah itu sehun patut cakap hyung memang tak guna!"
Luahan Sehun benar-benar membuatkan Luhan terkesima . Perasaan bersalah semakin lama semakin tinggi, Ditundukan wajahnya , tidak berani memandang wajah sehun ketika itu.
"Apa yang hyung boleh buat untuk tebus kesalahan hyung?" Suara yang serak menandakan dia sudah kecundang dengan perasaannya sendiri. Mata rusa miliknya memandang Sehun dengan penuh tanda tanya dalam kotak fikirannya.
"STAY.WITH.US.FOREVER" dipandang wajah si abang seperti mahu mengajak bergaduh . Dipeluk tubuhnya dengan penuh bergaya.
"and.. DON'T LEAVE ME AGAIN HYUNG"
Luhan memandang wajah Sehun sekali lagi untuk meminta penjelasaan akan syarat yang dikenakan. Luhan sendiri tidak pasti adakah ayat yang disebutkan oleh Sehun benar-benar syaratnya.
____________________________________________
"Wuhuuuu... Sehun ! Kau memang 'Ohsem' . Walau kau langgar 3 lampu isyarat, perghhh.." Kau bagaikan kanak-kanak terencat sebaik sahaja turun dari 'superbike' yang dipandu oleh Sehun.
"Tengok suami siapa" ayat yang kedengaran agak kerek buat kau , dipandang wajah Sehun yang masih lagi berada di dalam 'helmet' dengan pandangan yang sukar di tafsirkan.
"Asal tengok aku macam tu?" sebaik sahaja 'helmet' dibuka, Sehun memulakn pertanyaan asing buat kau.
"Kau demam ka Sehun ?"
"asal ?" semakin pelik takala tangan kau mula menyentuh dahinya.
"kau mengaku yang kau suami aku.. kau kena rasuk ?" ditampar perlahan wajah Sehun, supaya dia sedar dan kembali ke alam nyata.
Tangan kecil kau dipegang dengan kejap oleh Sehun, terkaku dengan kelakuan sehun.
"Aku sebenarnya..dah mula ja--"
"Sehun oppa !!!!"
-To Be Continue-
Author : Comment (bebelan anda) serta vote amat saya hargai ^^~
YOU ARE READING
15🍒 - WIFE 19 YEARS OLD [COMPLETE]
Fanfiction"Aku akan buat kau jatuh cinta,kepada ku walau kau tak cinta" Suami yang bersikap dingin? Mampukah hidup mereka bahagia seperti cerita novel dan Drama Romantik di TV? Lagi-lagi ibu sendiri tidak pernah menerima isterinya.. Orang selalu cakap, sayang...