"Sehun..." dipanggil dengan lembut sekali nama lelaki tersebut,supaya dia dapat melihat apa yang sudah berlaku pada suaminya. Dipandang wajah kacak sehun dengan penuh persoalan, berserta dengan itu kemungkinan akan berlaku drama air mata jika dipaksa untuk meluahkan perasaan yang terbuku di dalam hatinya.
Kali ini, tangan kecil kau mula menyentuh wajah Sehun dengan lembut agar dia dapat rasai sentuhan kau yang kemungkinan akan membuatkan dia sedar dalam alam yang nyata.
"Kenapa dia buat macam baru kenal aku? Aku ada buat salah besar sangat ka? Sejak dia hilang aku banyak hantar email minta maaf..tapi sekarang dia muncul depan aku dan buat aku seolah-olah macam tak kenal aku Y/N .." mendatar sahaja suara Sehun, sebak dihatinya bukan kepalang.
Tangan kau dari tadi asyik mengosok belakang Sehun supaya dia dalam keadaan tenang. Bagi kau Sehun pada ketika itu seperti berada di dalam dirasuk, dengan rambut yang bergitu serabut, muka usah dikata seperti mayat hidup saja.
Mata kau tertacap pada lantai, titisan air yang mengikut dari pandangan kau itu adalah titisan milik air mata sehun sendiri. Pantas saja kau mengangkat wajah sehun supaya kau sendiri dapat melihat apa betul dia sedang membuat drama air mata. Tekaan kau benar sekali, mata milik sehun sudah merah dan amat buruk sekali pada pandangan kau.
Di tarik tubuh milik sehun dalam pelukkan kau bagi menhilangkan tangisan yang terlahir dari mulut Sehun. Ini adalah kali pertama kau milihat sehun menitiskan air matanya.
"Sehun... janganlah menagis, kau ingat tak apa dare kau kasi dekat aku? aku...aku tak suka kau kalau kau nagis..Kau kena kuat Sehun" Suara kau lembut sahaja pada telinga sehun. Digosok belakang rambut sehun dengan lembut.
_______________________________________________
"Dare kau...senang ja." senyuman sinis terbit di bibir milik Sehun. Kelakuannya tidak ubah seperti manusia yang bertopengkan vampire yang cuba mengoda kanak-kanak untuk dihisap darah.
"Apa ? Kau jangan buat pelik-pelik" amaran keras sudah keluar, bagi kau amaran harus diperingatkan takala sehun berkelakuan seperti ini. Dan dalam fikiran kau , kau masih muda untuk diragut kesucian kau oleh suami kau sendiri. (Adakah Sehun perogol bersiri ? --")
"Heeee..takut?" kening di angkat sebelah seolah-olah cabarannya amat susah dan menakutkan buat kau.
"Apa dia Sehun ! cakap jelah .. kau buat aku seram dengan kau" luahan kau berjaya membuat Sehun ketawa tanpa henti.
"Okeyhh ..dare aku untuk isteri TERRRRRsayang aku ni... aku nak kau janji dengan aku yang kau tak akan menagis lagi , dan aku sebagai namja yang paling kacak tak akan menitiskan air mata aku walau macam mana pun..walau aku tak menagis .."
Dare sehun membuatkan kau terdiam dan memproses kembali apa yang cuba diungkapkan oleh Sehun tadi.
"Boleh tak ? kalau tak boleh aku tukar... kau kena layan aku malam ni.. bukan sebagai pembantu or what, tetapi sebagai my WIFE"
Dare yang kedua itu mampu membuat kau lari sekuat hati mahupun terjun dari balkoni rumah ini. Bagi kau Dare yang diusulkan oleh Sehun awal tadi amat berguna.
"Okey aku ambil dare pertama tadi ! aku tak cakap aku tak nak kan..." dengan berani dan yakin kau menjawab.
"Are sure baby?"
"Very sure pabo !"
"Hahaha.. okey tapi kalau kau menagis , tak kira drama tangkap leleh mana-mana pun... aku terkam kau yaa sayang.. lagi pun aku geram dengan kau sejak kejadian aku nampak yang warna pink tu" Bertapa nakalya wajah Sehun ketika itu, dijilat bibirnya bagi menambah elemen kenakalan disitu.
"Yahhhh Pabo tak guna !" diketuk kepala sehunsekuat hati kau. Bagi kau Sehun amat melampau dan pada masa yang sama, kau hendak melindungi wajah merah kau.
"Yahhh sapa suruh kau pakai baju besar lagi kan ! aku nampak la ! nasib kau pakai benda tu..kalau tak aku terkam kau dah.."
Sekali lagi tangan kau melayan hinggap di kepala sehun. Kurang ajar serta 'byuntae' tidak kena tempat.
"Haishh yela..yela ... so how ? kau dah setuju bukan.. hahaha kalau nagis siap ! aku kasi kau jerit nama aku sampai kau hilang suara malam tu" Kali ini mahu saja kau ingin membunuh namja tersebut. Makin lama, dia sudah menujukkan taringnya.
"Okey ! tapi kalau kau menagis , aku akan pastikan duit kau habis aku guna untuk beli stock makanan dekat rumah serta hak wifi selama sebulan milik aku!" entah kenapa kau seperti ingin membalas saja perbuatan Sehun.
"Hahahaha..whatever lah sayang... yang penting kau menagis, aku puas nanti" kali ini ketawa sehun berjaya menebusi ruangan rumah tersebut.
"Cehhh.. pabo namja ! byuntae !!!" rambut yang menjadi kebangaan Sehun kini ditarik oleh kau dengan sekuat hati. Geram bukan main dengan mulut sehun yang lantang saja menyuarakan apa yang dia rasa.
Bergini kah rasanya hidup berumah tangga? (Maaf author tak tahu la nak..)
______________________________________________
"Sehun..." kali ini kau cuba untuk menghiburkan hati nya, tetapi lain pula yang jadi. Sebaik saja Sehun menangkat wajahnya dari bahu kau, entah bagaimana bibirnya bertaut dengan bibir kau.
Wajah kau usah dikata merah sahaja dan seperti mahu meletup itu jantung. Berdegub yang maha dasyat. Dan Sehun pula seolah-olah tidak mahu menolak akan ciuman itu. Sengaja dia memejamkan mata untuk merasai nikmat ciuman tersebut. (yaya_brutal please bunuh si yehet ni.)
Bagi Sehun dia seolah-olah tidak tahu akan perasaan malu yang sudah bersarang dalam hati kau. Yang penting bukan kau tidak mahu menolak tubuh kering milik sehun, tetapi kau takut akan pandangan orang lain terhadap korang berdua. Tadi bukan main berpeluk dan sekarang bila di cium, maaf bukan dicium tetapi TERcium ditolak. Pelik dimata orang manakala menderita dia mata kau.
Hendak menagis , takut nanti apabila pulang diterkamnya kau. Fikiran kau sekarang solah-olah menemui jalan buntu, dengan pandangan orang serta Sehun .
Setelah Sehun dan kau sudah kehabisan udara, baru dilepaskan bibir kau dengan bibirnya. Senyuman sinis dengan wajah yang baru selesai membuat drama air mata memang pelik. wajah kau sudah memerah dengan cara pandangan Sehun.
"kau jangan fikir bukan-bukan.. aku just nak panggil kau tadi, nak ingatkan pasal makanan yang bakal menjadi stock hak milik aku serta password wifi kau." Muka cuba memandang kearah lain bagi menutup pipi kau yang berona merah.
"Hahaha.. iyaa... so sekarang tinggal kau saja la menagis kan...bila la saat sebergitu akan muncul" dibetulakn bajunya sambil memandang wajah kau.
"Dia tak kan muncul sehun ! aku kan pastikan !" yakin sekali kau pada ketika itu. wajah serta gaya kau berjaya membuat hati sehun tercuit dengan telatah kau sebergitu.
"yela yela...tapi aku akan tunggu tau.. mesti Heaven punya., hahaha" tidak padan dengan suara sengau yang baru lepas menagis , disakat juga kau yang sudah mengatur langkah menuju ke pintu utama.
"Diam Sehun !"
"What ? I love you Sehun..wahhh I Love you to pendek" lengan sehun sudah berjaya meletak di bahu kau. Dan sengaja dia menarik supaya kau mendekatinya.
"I Hate you Sehun" dalam hati siapa yang tahu sudah berbunga-bunga akan ayat Sehun , walaupun dia sendiri yang mengatakan, ini telah membuatkan kau bahagia dengan serta merta.
-To Be Continue-
Author : Thanks for your vote and comment guys, and don't forget to read my new story . love you ~ https://www.wattpad.com/story/46948292-so-what-awak-milik-saya
YOU ARE READING
15🍒 - WIFE 19 YEARS OLD [COMPLETE]
Fanfiction"Aku akan buat kau jatuh cinta,kepada ku walau kau tak cinta" Suami yang bersikap dingin? Mampukah hidup mereka bahagia seperti cerita novel dan Drama Romantik di TV? Lagi-lagi ibu sendiri tidak pernah menerima isterinya.. Orang selalu cakap, sayang...