Angin yang bertiup dengan tenang sekali seperti tenangnya pemandangan dihadapan dua susuk tubuh namja yang dari tadi menghabiskan masa bersama. Mereka lebih gemar duduk dan menikmati panorama malam yang bergitu memukaukan pandangan mereka.
"Kalau hyung tinggalkan Hunnie.. Hunnie akan cari hyung tak? " dengan soalan yang pelik di tanya pada si adik yang berada disebelah.
Hanya pandangan pelik diberikan buat si abang. Kening bertaut dengan mata memandang tajam disebelah,perasaanya pelik takala mendengar ayat si abang.
"Huh ? haha.. hyung.. buat lawak ? serius Hunnie cakap, tak lawak" Sehun sedaya upaya memandang wajah Luhan. Kegelapan malam menyukarkan Sehun untuk menganalisi wajah kacak Luhan.
"Hyung cuma tanya ja la !" bahu Sehun ditumbuk perlahan. Sengaja membuat Sehun berfikir itu adalah satu lawak yang baru di cipta olehnya.
"Haish... hyung !" bibir dicebik bahawa tanda dia sedang rajuk dengan sikap si abang yang cuba untuk berlawak hambar.
"Hunnie... hyung tanya ni, kenapa tak jawab?" sengaja suara dibuat menjadi serius supaya Sehun menjawab soalannya.
"Soalan hyung yang lawak sangat tu ka ?" muka dibuat seperti tidak berpuas hati.
"Hahaha.. yes dear bro" Pipi Sehun dicubit. Senyuman Luhan terbit takala melihat wajah Sehun yang dalam keadaan pipi ditarik kedua-duanya itu.
"Haishh... hyung ! Sehun dah 23 years old ! so please..." tangan Luhan ditolaknya Sehun dengan perlahan.
Luhan sudah tergelak takala mendengar ayat Sehun yang seperti menunjukkan dia sudah besar dan tidak layak diperlakukan sebergitu.
"Hahaha..yela, kamu dah 23 years old ! So please Sehun..my big brother , answer my question" Kini lutut dipeluk merapati dadanya, kepala pula diletak di antara lututnya dalam keadaan seperti bersedia mendengar cerita klasik dari mulut Sehun.
"Okey ! Sehun jawab !" kini air tin yang separuh diteguk oleh Sehun bagi mendapat tenaga untuk bersuara dan menjawab soalan Luhan.
"Ermm..kalau Hyung tinggalkan Sehun... Ermmm...Sehun akan cari hyung sampai jumpa dah tuh .. Sehun heret hyung and sehun tanya apa salah sehun buat sampai hyung nak hilangkan diri semua, bila alasan hyung kurang munasabah .. sehun tumbuk hyung macam nih.." terus sahaja pipi milik Luhan ditarik dan ditenyeh dengan sekuat hati oleh sehun.
Bagi Sehun,Luhan adalah segala-galanya baginya . Dia tidak mahu berpisah dengan Luhan walau sekejap. Seolah-olahnya dia mahu sentiasa berada disamping Luhan sehingga hujung nafasnya.Sewaktu Luhan mendapat tawaran belajar di luar negara sana, Sehun telah memberi jaket yang dibeli olehnya semasa lawatan sekolah ke bandar pada Luhan, sebagai tanda ingatannya pada Luhan. Dan dia juga telah menagis 3 hari, 2 malam kerana menyesal memberi jaket kesayangannya pada Luhan itu.
"Hahaha... Hunnie.." kini pipi luhan kembali dalam keadaan sedia kala. Kepala Sehun yang ditutupi dengan hoddie nya kini ditarik oleh Luhan dengan sendiri . Digosok rambut adiknya sehingga menyebabkan gaya Sehun yang kacak menjadi tidak terurus .
"Haishh hyung ! Janganlah !" Bibir dimuncungkan seperti dia bakal merajuk dengan Luhan pada ketika itu kerana merosakan gaya terbarunya yang ala-ala 'Justin Bieber' . Tetapi seperti biasa Luhan hanya mengelakkan dia sahaja.
"Haishhh, hyung...promise for me.. don't go.." sayu sekali suara Sehun. Dia seperti berharap agar Luhan sentiasa berada disisinya, tiada lagi tempat dia mahu menumpang kasih dan sentuhan yang membuatkan dia sentiasa berada di dalam sentuhan kasih ibu.
"Yeahh Promise ! Hyung tak akan tinggalkan Sehun" senyuma berserta 'pinky promise' telah memcipta janji antara dua lelaki yang bergelar saudara.
YOU ARE READING
15🍒 - WIFE 19 YEARS OLD [COMPLETE]
Fanfiction"Aku akan buat kau jatuh cinta,kepada ku walau kau tak cinta" Suami yang bersikap dingin? Mampukah hidup mereka bahagia seperti cerita novel dan Drama Romantik di TV? Lagi-lagi ibu sendiri tidak pernah menerima isterinya.. Orang selalu cakap, sayang...