"LH7" Senyuman yang sinis terbit dibibirnya,takala dia melihat namanya sudah menjadi bualan hangat di laman sosial. Ia dalam diam dia sudah mencipta nama. Beberapa bulan dia menetap di negara orang dan sekarang dia telah mencipta nama sebagai seorang penyanyi dan pelakon.
"LuHan ! Yahhh Luhan !!!" Kali ini jeritan seorang manusia seperti mahu terkeluar anak tekak sahaja dia memanggil nama Luhan.
"Yahhh ! Hukkk" Air yang diteguk oleh Luhan sudah tersembur dengan megahnya akibat jeritan manusia itu.
"I kennot !! bro kau...perghhhh sungguh hebat ! Video kau buat aku macam nak kiss kau.. your style most like Justin Bieber ! Can I kiss you Mr.Lu ??" dengan gaya yang seperti mahu mintak tendangan maut dia cuba tayangkan buat Luhan yang memmandangnya dengan pandangan yang kurang memuaskan.
"Dah ?" nada sindiran Luhan keluarkan apabila melihat kelakuan manusia tersebut seperti tidak mahu sahaja berhenti dari aktiviti gilanya.
"Ermmm.. dah.." dengan senyuman berserta wajah dorks nya dia tunjukan buat Luhan. Seperti dia tidak bersalah pada ketika itu.
"Heee..dah la sangat..kau kan selalu buat aku spoil ! ishh sini !" seperti kanak-kanak sahaja , di kejarnya manusia tersebut keliling meja kecil.
"Luhan ! Jackson !" seperti ada kejutan elektrik sahaja kedua manusia tersebut berhenti dengan segera. Di pandang wajah manusia yang sudah mencemarkan kegiatan haram mereka pada pagi itu.
"Wae? Hyung ganggu sahaja masa bergumbira kami" dengan mulut dicebik tangan pula sudah berpeluk tubuh menunjukan dia sedang berprotes tanda tidak suka akan aktiviti haramnya diganggu.
"Apa bergumbira ? Gumbira dengan Gembira pun kau tak dapat kenal pasti dah ? Hyung suruh kamu sampai kan pesan, kamu boleh pula bermain kejar mengejar. Fikir sweet ? dah ! Luhan ! hujung minggu nanti kita ke korea. Ada satu syarikat nak berkerjasama dengan kamu." kali ini Luhan juga turut dimarahi.
"YoungHan Hyung jebal~ itu hanya bahasa orang muda dan hyung hanya orang tua, kan Luhan" kali ini Jackson sudah bersembunyi dibelakang Luhan seperti dia bakal dipukul, muka lelaki yang bernama YoungHan atau merangkap sebagai manager Luhan sudah berubah. Akibat perubahan wajah itu juga Jackson mengambil langkah berjaga-jaga takut kalau lelaki tersebut menikamnya selumat-lumat yang boleh.
"haishhh budak ni ! Luhan so bersiap sedia la hujung minggu ni yaa.." dan terus sahaja YoungHan berlalu pergi meninggalkan Luhan yang masih dalam wajah yang kurang percaya dan sukar ditafsirkan.
"Luhan... Yahh ! Lu !" di tolak bahu Luhan sebaik sahaja YoungHan hilang dari pandangan mereka.
"Huh ? waeyo ?" Sengaja dikawal air mukanya yang sukar ditafsirkan untuk membuatkan Jackson tidak menyoalkan soalan berbau pelik kepadanya.
"Kau okey?"
"Aku okey..kenapa tanya?" kertas diatas meja sengaja dibeleknya bagi mengurangkan rasa yang sedang bermain dalam hatinya.
Mata Jackson tidak lekang memandang Luhan yang sudah seperti cacing kepanasan. Kertas yang dibaca oleh Luhan sendiri pun sudah terbalik. Itu sebab mengapa Jackson menyoalkan akan perasaannya.
"Oh okey, tapi kenapa baca paper dalam keadaan terbalik? Nampak sangat kau tak okey bro" Senyuman sinis diberikan oleh Jackson kepada Luhan.
"Haishh..." kertas yang dipegangnya sudah dilempar ketepi, kerusi yang selama ini menjadi tempat dimana dia menimba ilmu sebagai penyanyi serta menghafal skrip movie , di duduk dalam keadaan yang seperti mahu merobohkan kerusi tersebut.
Rambut perangnya diserabutkan dan dengan agak kasar dia meraup wajahnya. Benar fikirannya sudah srabut akan berita yang baru dia terima, seboleh-bolehnya dia seperti mahu menolak sahaja berita tersebut dari sampai ke telinganya, tetapi dia sendiri tahu itu tidak akan berlaku.
YOU ARE READING
15🍒 - WIFE 19 YEARS OLD [COMPLETE]
Fanfiction"Aku akan buat kau jatuh cinta,kepada ku walau kau tak cinta" Suami yang bersikap dingin? Mampukah hidup mereka bahagia seperti cerita novel dan Drama Romantik di TV? Lagi-lagi ibu sendiri tidak pernah menerima isterinya.. Orang selalu cakap, sayang...