BAB 7

7K 405 10
                                    

"Apa yang ada dekat kau sampai mereka bertiga risau sangat? ChenMi takut aku sentuh kau..Heh, kau kalau aku nak sentuh pun tunggu kau jadi milik aku dulu la y/n .Tapi...kenapa kau buat jantung aku berdebar? Kau...."

PINNNNNNN

Bunyi Hon kereta belakang membuatkan Sehun memberhentikan kelakuannya. Di tekan minyak dan meneruskan perjalanannya. Malu sebentar apa yang di sudah lakukan. Digelengkan kepalanya dengan mulut sibuk membaca jampi serapah "jangan jatuh hati dengan dia Sehun!!"

Soalan yang dikemukakan oleh Keun Hyeong petang tadi membuatkan Hye Young tidak senang duduk. Sekejap dia bangun,sekejap dia duduk,sekejap dia baring. Kalau bukan kerana kelancangan mulutnya itu, mungkin tidak akan jadi bergini. "Ini semua angkara kau Y/N !!!" ditarik cadar katil itu,mulutnya digigit menahan geram yang teramat.

"Sudah-sudah la tu, ada benar juga appa buat begitu. Yang awak hendak geram ini kenapa??" tenang sahaja suara Hwan Jeong iaitu appa Luhan,Sehun,ChenMi dan SeokMin. Dia memandang isterinya yang sudah seperti dirasuk itu. Baginya,apa yang dilakukan oleh appanya itu sememangnya bagus. Bagus untuk kebaikan kau serta anaknya. Cuma dia tidak pasti adakah sehun setuju? Luhan? bagaiman reaksi mereka nanti??

"Saya geram sebab Y/N !!! kenapa mesti dia!! Budak malang tu !!!" Jika di lihat kearah Hye Young ketika itu seperti meroyan. Di tariknya cadar sambil mengetap giginya. Muka usah dikata,merah sahaja.

Hwan Jeong yang tadi tenang mula memandang isterinya yang seperti dirasuk dengan hantu. Dia tidak tahu mana silap yang kau telah lakukan, sampai isterinya membenci kau sebergitu. "Saya tidak faham la dengan awak ni, kenapa awak benci sangat dengan Y/N , dia baik , peramah , hormat orang tua .. apa lagi yang tidak cukup dengan dia ?" Surat khabar yang dibacanya tadi, di tutup , dilipat dan di letakan di sebelah. Sekarang dia memandang Isterinya yang duduk di atas katil.

"Awak ni pura-pura tak tahu ke apa ?? Awak nak saya terang kenapa saya benci sangat dengan budak tuh?! Kalau awak nak.. saya cerita ! Kerana budak tuh... anak saya ! iaitu hyung kandung Sehun , ChenMi , SeokMin dan juga saeng Luhan meninggal ! Sebab dia!! Sebab dia !! kalau bukan si Yonghwa yang hendak menyelamatkan dia dulu, mungkin yonghwa sekarang ada dengan kita " Air mata yang ditahan untuk tidak mengalir, kini akhirnya mengalir di pipi.. Empangan yang sudah lama tidak pecah itu, berjaya dipecahkan apabila mengingati anaknya yang sudah lama pergi.

Hwan Jeong mengeluh berat, dia tidak sangka yang isterinya masih lagi mengingati anak keduanya yang sudah lama pergi itu. Ya , anak keduanya iaitu adik kepada Luhan. Yonghwa yang telah terlibat dalam kemalangan jalan raya.

________________________________

Enam orang kanak-kanak sedang bermain bola di hadapan rumah mereka . Ceria sekali wajah mereka menendang bola, riuh dengan suara jeritan mereka sahaja. Di tendang bola sesuka hati mengikut rentak hati.

"Hyung !!! palliwa ~ tendang sini !!!" jerit seorang kanak-kanak dengan kuat. Suaranya mampu membuat orang di sekeliling menjadi pekak dek kerana suaranya sahaja.

"Yaishhh, Luhan hyung !! Sini lahhh" dijerit sekuat hati bagi menarik perhatian budak lelaki tersebut. Baginya, bola yang berada di kaki budak lelaki itu harus ditendang kepadanya, kerana sudah 1 jam dia berada di situ, tetapi tidak pernah mendapat bola.

"Yonghwa oppa !! jgn kasi bola dkt Sehun oppa !!!" Seorang gadis cilik , rambutnya ditocang dua dan memakai dress biru itu menjerit sambil terlompat-lompat. Dia juga tidak ketinggalan melawan jeritan budak lelaki tersebut. Dipandang budak lelaki yang bernama Sehunnie itu dengan tajam di sebelahnya. Ditolak budak itu sehingga ketepi apabila bola yang ditendang itu berjaya sampai dihadapanya. Tetapi malang sekali, bola itu berjaya disepak oleh seorang budak lelaki yang mempunyai lesung pipit yang mendalam.

"Yahhhh Lay oppa !! Lay oppa main tipu !!!" Jerit budak perempuan itu sambil menghentak hentakkan kakinya, mulut sudah dicebik bagi tanda dia sedang dalam mood merajuk kerana bola itu sudah dirampas oleh budak lelaki yang bernama Lay itu. "Padan muka !" Dijelir lidah kepada budak perempuan itu, mengikut dari pandangannya.. budak perempuan itu memang layak diperlakukan sebergitu, sudahlah dia ditolak dan hampir mencacatkan muka handsomenya tadi.

"SeokMin mana boleh main bola, ini hanya permainan budak lelaki, seokmin kan perempuan" Budak lelaki yang bernama Luhan memujuk gadis kecil itu dengan lembut apabila melihat tanda-tanda air mata budak perempuan yang bernaman SeokMin itu hampir menitis.

"Habis tu, Luhan oppa.. Sehun oppa boleh main pula" di gosok matanya dengan tangan bagi mengesat air mata yang mengalir sedikit. Pantas saja kepalanya digosok lembut, senyuman yang terhias diwajah budak lelaki itu mampu membuat budak kecil itu berhenti dari menagis. "Sehun oppa kan namja , dia memang boleh main bola.. Luhan Oppa, Lay oppa , Sehun oppa.. diorg namja macam oppa.. so diaorang boleh la main dengan oppa... SeokMin pergi main dengan ChenMi Unnie dan Y/N " lembut sahaja suaranya memujuk adik bongsu itu. SeokMin mula menanggukkan kepalanya dan terus berlari meninggalkan keempat -empat namja yang sudah dibasahi peluh kecuali Sehun, kerana dia dari tadi tidak bergerak. Rambutnya juga masih dalam keadaan yang sama, tidak serabut seperti hyung-hyungnya yang lain.

"Yonghwa !! Jom la cepat !!"

-To Be Continue-

15🍒 - WIFE 19 YEARS OLD [COMPLETE]Where stories live. Discover now