CHAPTER KHAS FOR MANUSIA YANG TIDAK DAPAT LAYAN MAMA AWARDS ヽ(^0^)ノ
______________________________________
Sehun menghempaskan punggungnya di atas kerusi,melepaskan lelah. Seharian di pejabat, dengan fikirannya melayang memikirkan kau membuatkan tubuh dan fikirannya benar-benar penat dan tidak berfungsi dengan jayanya. Mata dipejam mencari ketenangan, akan tetapi bayang-bayang wajah milik kau sahaja bermain di fikirannya. Mengeluh ! itu sahaja dia mampu lakukan.
Rumah terasa sunyi, tiada lagi gelak tawa kau yang sering kali kedengaran sebaik sahaja Sehun melangkah masuk ke dalam rumah. Mahu tengok wajah kau punya susah buat Sehun, itu baru wajah belum lagi suara kau. Perasaanya kosong seminggu tersebut, pelbagai cara sudah dilakukan olehnya (Sehun) buat kau untuk menambah baikkan kembali perhubungan.
Tetapi hampa, baru sahaja Sehun melangkah masuk kedalam rumah , kau sudah lari memasuki bilik, jika bertembung di dapur kau akan melihat dinding tidak pun lantai. Jika di ajak berbual kau dia seribu bahasa dan terus sahaja berlalu memasuki bilik. Sakit hati tanpa mendengar suara kau, dan bagaimana masalah mahu selesai jika kau dan dia tidak bercakap. Sudah semalam dia dicemuh dengan pelbagai kata-kata 'pujian' dari rakan sekerjanya.
"Kau yang salah "
"Aku ?!" jari di tundung buat dirinya, dengan kening di angkat bagi menanyakan soalan apa salah yang dia sudah lakukan.
"Kau yang salah Sehun, kau yang marah dia asal ? Kau geram sebab omma kau rancang perkahwinan kau tanpa kau tahu ? Ke kau marah sebab dia tak tahu yang kau sayang dia ?" kini buku bertemu ruas, harimau bertemu rusa, kambing bertemu ayam soalan yang dilemparkan untuk Sehun. Ada benar apa yang dikatakan oleh rakannya tersebut.
"And kau nak suruh aku buat apa?" straw didalam gelas tersebut di ambilnya dan digigit mata masih lagi memandang manusia tersebut.
"Senang saja, first kau pergi jumpa omma kau dan bincang elok-elok and bila selesai kes omma kau, kau pujuk Y/N pula..beli bunga"
"Y/N tak suka bunga dia bukan macam perempuan lain" dimuncungkan mulutnya.
"Habis tu?"
"Dia suka travel " otaknya kembali teringat kenangan kau bersama dirinya di Macau , wajah kau yang ceria apabila di bawa bersiar-siar di seluruh macau .
"So..bawak dia pergi Travel.. make your honeymoon like honeystar" ketawa yang terbit di mulut sahabatnya itu membuatkan dia seperti mahu menyelam sahaja wajah jejaka tersebut dalam kolam.
"Macam mana lah SeokMin boleh sangkut dengan kau?" menyampah memandang manusia tersebut.
"Well this JoonMyeon la" dengan angkuh ditampar dadanya sehingga batuk dibuat.
____________________________________________________
Rumah banglo putih yang tersergam indah di amit dengan sebaik mungkin, dengan nafas yang ditarik, perlahan-lahan dia memasuki kedalam ruangan rumah tersebut. Wajah pertama yang dia jumpa adalah si ayah yang sedang membaca akhbar.
"Abeoji.." sayu sekali suaranya , dipandang wajah si ayah dengan pandangan yang sayu seperti sayunya suaranya.
"Sehun.." surat khabar di letak ketepi, tubuh tuanya bangun dan memeluk si anak yang dia amat rindui, di pegang wajah si anak dengan sebaik mungkin, air mata gembira keluar apabila melihat satu-satunya anak lelaki bongsunya pulang. Dipeluk tubuh Sehun dengan kemas, seakan-akan dia tidak mahu melepaskan si anak itu. Kini matanya memandang kearah wanita yang sedang memerhati kelakuannya dari atas.
"Yeobo, ni Sehun datang nak jumpa awak.."
"Kan saya dah cakap dia bukan anak saya !" tanpa ada sedikit perasaan dia berkata sedemikain tersebut buat Sehun.
"Hye Young ! jangan ego sangat boleh ?! Dia tetap anak saya ! dan awak fikir anak-anak awak yang lain tu akan sayang awak? Jaga awak kalau Sehun awak tak anggap anak? Awak ingat diorang cakap apa ?"
"Abeoji... Om--omma.. sehun nak cakap"
______________________________________________________
"Y/N !!!!!!" jeritan sehun mengejutkan kau yang sedang leka menonton drama. Keropok yang dipegang oleh kau hampir sahaja terbang.
"Y/N !!! tempat disebelah kau di lompat dan hampir sahaja kau melempar remote television tanpa mengira faktor siapa di sebelah kau.
"Y/N !!! Y/N !!!" digocang tubuh kau dengan kau beberapa kali bagi mengejutkan kau bahawa di ada berita bahagia buat diri kau.
"Kau apahal ?" ditepis tangan Sehun yang mengocang kau dan kembali menfokus drama yang sedang berlangsung.
Tekit penerbangan di layang dihadapan kau, dengan senyuman yang masih lagi dibibirnya takala melihat mata kau membesar apabila ternampak tekit tersebut.
"MaiGod !!!! New Zealand ? Are you sure ?" dengan berbaki keropok didalam mulut kau, kau mengucapkan kata-kata tidak enyangka tersebut. Sehun sudah tersenyum menangguk . Terlompat-lompat kau apabila menlihat anggukan Sehun tersebut.
Bagi Sehun kau lah wanita palinag senang dia pujuk,hanya menunjukkan tekit penerbangan terus sahaja rajuk kau dilupakan. Senyuman miliknya makin berbunga apabila kau tanpa sengaja memeluk tubuhnya akibat bahagia akan tekit penerbangan tersebut.
____________________________________________________
Kali ini 'Bay Of Island' menjadi tempat pilihan Sehun untuk menghabiskan masanya dengan kau. Kau seolah-olah ingin merasa menjadi orang pulau. Pasir yang putih , serta air laut yang biru kehijauan membuatkan kau lupa akan pergaduhan kau dengan Sehun.
Bagi kau , Sehun pandai memujuk kau dengan memberi tekit penerbangan dan seboleh-bolehnya kau seperti mahu merajuk sahaja setiap masa biar dia habiskan duitnya dengan membawa kau pergi bercuti di tempat yang selalu menjadi pilihan kau dari dahulu lagi.
"Y/N" angin yang meniup rambut hitamnya membuatkan dirinya bertambah macho, dipandang kau yang masih lagi berjalan di gigian laut.
"Hummm..."
"Lusa kita pergi Jeju Island..." matanya yang masih dilindungi dengan kaca mata hitam mencuri pandang kearah kau.
"Kau nak bawak aku Travel lagi ? Sudah la Sehun, simpan duit kau untuk bawa aku travel lagi bila aku sedih" ditampar dahi kau dengan kuat.
"YAHHH !!"
"Bukan bawak kau travel la ! Lusa ulangtahun perkahwinan omma dengan Abeoji" tangan dimasukkan kedalam poket seluar pendeknya.
"MWO ?!" langkahannya berhenti apabila mendengar sebab mengapa pergi ke Jeju Island.
"Apa Mwo..mwo... Aku gigit mulut kau nanti" dengan wajah yang nakal Sehun berseloroh.
"Tak bukan kau.. dengan omma.."
"Hal aku dengan omma dah settel.. so dont worry " diteruskan perjalanan di gigian laut tersebut.
Senyuman yang terbit di wajah kau memberi seribu makna. Di pandang sehun yang sudah berjalan jauh kehadapan meninggalkan kau yang masih lagi berdiri dibelakangnya dengan senyuman sentiasa mekar di bibir, kau berlari mendekati Sehun dan meraih lengannya.
"Jom kita beli hadiah omma.." dengan senyuman yang manis kau tampilkan buat Sehun. Dengan itu kepala kau digosok lembut oleh Sehun takala melihat telatah kau yang seperti kanak-kanak memujuk beli barang mainan seumur hidup.
"Kaja !" di tarik sehun naik ke pantai semula dan menyiapkan diri untuk membeli hadiah buat omma mentua kau. Dalam pada masa yang sama kau cuba untuk mengambil hatinya (Hye Young Ajumma) dari terus membenci kau.
-To Be Continue-
Author : Comment (bebelan) serta Vote anda amat saya hargai ^^~
YOU ARE READING
15🍒 - WIFE 19 YEARS OLD [COMPLETE]
Fanfiction"Aku akan buat kau jatuh cinta,kepada ku walau kau tak cinta" Suami yang bersikap dingin? Mampukah hidup mereka bahagia seperti cerita novel dan Drama Romantik di TV? Lagi-lagi ibu sendiri tidak pernah menerima isterinya.. Orang selalu cakap, sayang...