Kediaman di banglo mewah Keun Hyeong meriah dan dipenuhi dengan pelbagai kaum kerabat. Kelihatan seorang gadis yang bermundar mandir menanti kelibat yang sepatutnya mengagalkan majlis yang sedang berlangsung. Masuk ini sudah tiga kali dia melihat screen telefon bimbitnya, tiada satu panggilan yang masuk malah tiada langsung mesej hanya screen gelap tiada sebarang cahaya.
Mengikut firasatnya yang mengatakan bahawa telefonnya mungkin sudah kehabisan battery . Tetapi apabila buah hatinya menghantar chatting bercahaya elok sahaja, dan ditolak mentah-mentah firasatnya tersebut.
"Jinyoung.... mari masuk layan Dae Eun unnie" lembut sekali bicara Hye Young ajumma, senyuman pula manis seperti baru sahaja minum air gula.
Dengan terpaksa dia merelakan, kaki dihentak beberapa kali sebelum mulut diherot mengikut apa yang diucapkan oleh Hye Young ajumma dan mengikut sahaja apa yang disuruh oleh wanita berusia tersebut.
"Untung kamu Hye Young-shi, dapat anak penyanyi, seorang lagi bakal jutawan muda .. and kedua-dua anak gadis pula cantik-cantik.." puji salah seorang sahabatnya.
"Hahaha..biasa-biasa sahaja. Kalau didik dan dijaga dari kecil, hasilnya pun lawa dan teratur la" dengan ketawa yang di kawal sebaik mungkin serta sesi bertepuk bertampar.
"Ehh dengar cerita bukan anak awak yang nak dijodohkan dengan Eun Ra-shi tu sudah berkahwin ? Dengan anak sedara awak juga kan" soalan yang ditanya membuatkan wajah Hye Young berubah dengan sekelip mata sahaja.
"Owhh bini dia dah mati dua minggu lepas" wajah tidak bersalah dia tunjukkan, tiada sedikit pun perasaan bersalah yamg terbit di hatinya.
"Habis siapa dekat sebelah hun ?! Hantu ?" Suara garau milik sehun kedengaran di belakang Hye Young ajumma, dipusing menghadap suara tersebut dengan wajah yang terkejut.
Kelihatan Sehun, Luhan , ChenMi , SeokMin dan diri kau berdiri dibelakang Hye Young ajumma dengan wajah yang mencuka. Berlainan pula dengan kau yang dari tadi hanya senyap dan tidak berkutik sedikit .
"Sehun.." senyuman yang dibuat-buat cuba untuk menyapa si anak yang sudah menunjukan aura bakal meletop bioa2 masa sahaja.
"Sini datang omma nak kenalkan dengan bakal bini Sehun" seperti tiada sedikit perasaan kasihan terhadap kau yang sudah berubah wajah dengan ayat yang dikeluarkan dari mulutnya.
Sehun masih lagi berada di tempatnya tidak bergerak sedikit walau dipanggil dengan cara lembut.
"Y/N kaja !" Ditarik tangan kau supaya keluar dari rumah tersebut.
"SEHUN !" Nama sehun dipanggil dengan lantang, dan menyebabkan langkahan sehun untuk berlalu pergi terhenti seketika. Keadaannya masih lagi dalam membelangkangi si ibu,pegangan tangan kau masih lagi tidak di lepaskan.
Jeritan Hye Young menyebabkan kesemua tetamu berhenti memandang kearah mereka dengan pandangan yang penuh dengan persoalan.
"Sekali Sehun jejak kaki keluar dari rumah nih, Sehun bukan anak omma lagi!"
"Omma !!" Jerit Luhan kerana terkejut akan ayat yang baru keluar dari bibir omma nya. Dia seakan tidak percaya sanggup si ibu berkata sebergitu buat sehun , darah dagingnya sendiri.
"Sehun.." nama sehun dipanggil oleh kau dengan lembut sekali, mengharapkan Sehun berubah fikiran dan mengikut segala kata-kata Hye Young.
Nafas ditarik dengan kasar , mata dipejam dengan rapat untuk berfikir dengan sebaik mungkin adakah tindakan yang bakal diambil olehnya adalah benar dan tidak salah.
"Y/N .. kaja" ditarik tangan kau berlalu pergi setelah difikirkan apa yang patut dia lakukan.
"Sehun !" Jeritan si ibu diabaikan, dia seperti tidak menghiraukan si ibu yang menunjukkan reaksi yang terkejut dengan tindakan yang diambil oleh Sehun sendiri.
_________________________________________
Kunci kereta dilempar dengan kasar oleh Sehun, sofa yang cantik lagi kemas ditendangnya. Rambut di serabaikan , Kali kedua kau melihat Sehun menitiskan air matanya, bukan kerana abang mahupun kerja ini adalah kerana dia mengambil langkah untuk menjadi suami buat kau.
"Se--"
"KAU KENAPA ?!" Sehun berdiri dihadapan kau, ketinggian dirinya dan kau yang berbeza menyebabkan kau terpaksa mendongak memandang wajah Sehun yang sudah merah.
"Aku?!" Sekali lagi kau berfikir apa salah kau yang telah kau lakukan? Setahu kau sepanjang perjalanan pulang kerumah kau banyak mendiamkan diri.
"Ya ! kau kenapa Y/N ?! Ahli sihir tuh kata kau macam-macam, dia kata kau dah mati Y/N !" bahu ku dicengkam kuat oleh Sehun. Amarahnya seolah-olah beralah kepada menyakiti kau.
Kau hanya mampu memandang wajah sehun dengan perasaan yang berbelah bagi, seperti tidak tahu untuk membalas apa.
"Kau diam macam orang bodo depan makcik-makcik mulut tempayan tu ! kau buat diri kau naif depan ahli sihir tu ! kenapa kau tak cakap kau isteri aku Y/N ?! Kenapa kau tak balas sahaja apa yang dikata oleh ahli sihir tu Y/N ?!!"
Sehun seperti dirasuk hantu sahaja kelakuannya, di sembur dihadapan kau tanpa mengambil kira apa yang sedang bermai di minda kau.
"Kau menyinga sebab tu ja Sehun?"
"And kau kasi respon itu ja dengan soalan aku?!" soalan dipulang soalan. Pandangan amarah sehun bertaut dengan kau.
"Sehun kau..."
"Aku bukan anak si ahli sihir tu ! Kau-"
belum sempat Sehun meneruskan kata-katanya, kolar baju Sehun dicengkam oleh kau dengan sekuat hati.
"Kau dengar sini Sehun ! aku tak pernah minta kau ikutkan perasaan kau, kau nak tinggal aku tadi pun aku tak kisah ! kau nak kawin dengan si Dae eun tuh pu aku tak kisah ! Agak-agak kau dah stress tahap dewa hidup dengan aku , Lepaskan aku Sehun ! lepaskan aku !"
Perlahan-lahan cengkaman baju Sehun dilepas oleh kau, tanpa memandang wajah ssehun, kau berlalu menuju ke bilik.
"Ceraikan aku Sehun ! aku benci kau !"
PRANGGGG !
Buku limanya mendarat di cermin ruang tamu tersebut sebaik sahaja mendengar jeritan kau yang seakan-akan memaksanya melepaskan kau . Kemarahannya meluak entah sebab apa, adakah mungkin sebab di sudah tidak menjadi anak ahli sihir tersebut ataupun marah akan sebab kebencian kau terhadap dirinya. Sehun sendiri tidk pasti, yang pastinya dia sudah membuat kau sendiri menitis air mata kerana dirinya.
Kerana egonya yang tinggi dan cara dia mengendali segala perkara yang berlalu pada hari ini memusnakan segala-galanya. Akhirnya dia hanya mampu terduduk dan mendengar tangisan kau yang mendayu-dayu di corong telinganya sendiri.
"Maafkan aku Y/N"
-To Be Continue-
Author: Comment (bebelan) serta vote anda amat saya hargai ^^~
YOU ARE READING
15🍒 - WIFE 19 YEARS OLD [COMPLETE]
Fanfiction"Aku akan buat kau jatuh cinta,kepada ku walau kau tak cinta" Suami yang bersikap dingin? Mampukah hidup mereka bahagia seperti cerita novel dan Drama Romantik di TV? Lagi-lagi ibu sendiri tidak pernah menerima isterinya.. Orang selalu cakap, sayang...