18. Iskupljenje

10 5 0
                                    

Sutradan su Arosa, Demijan, Lindsi, Kasandra, Kristof, Tetka Ďesika i Tomi, sedeli u Pekari i razmišljali kako da se izvuku iz nezgodne situacije. Sinoć se Sintija pojavila sa svojim novim verenikom, detektivom, koji im je zapretio da će im zatvoriti lokal i tužiti ih jer je Arosin otac, Spirit, jednom davno fizički napao tog detektiva. On ih nije tada tužio jer su mu ponudili mito ali sada je veren za Sintiju i spreman da im zagorča kako bi ugodio njoj. I još jedan problem, Sintija je otpustila Kasandru.

,,Kada bismo mogli početi ispočetka sve bi bilo lakše." Rekao je Demijan. ,,Ali nemamo sredstava."

,,Ne samo da nemamo sredstava", rekla je Lindsi ,,nego smo u minusu. Baš kad sam pomislila da ćemo se izvući iz dugova u koje smo upali tokom izgradnje Pekare, mi smo se uvalili u veće. Bolje da sam nasledstvo ostavila svojoj deci nego što sam ulagala u bilo šta." Napustila je prostoriju.

Demijan se izvinio ostalima i krenuo za njom. Stigao ju je na spratu u njihovoj spavaćoj sobi. ,,Lindsi, molim te, smiri se."

,,Da se smirim?! Ti tražiš od mene da se smirim? Ovo je sve bila tvoja ideja! Rekao si da je Pekara sigurna investicija za budućnost! A vidi sad ovo! Ti si dao otkaz na poslu, ja sam skoro sve svoje nasledstvo potrošila na renovaciju a Ridijanu dugujemo bar 40% od uloženog! Kako sve to da vratimo!"

,,Naćiću nam način. Uspećemo nekako."

,,Bolje bi ti bilo. Ja odlazim sa decom na neko vreme u onu našu kućicu iz koje smo i došli ovde, a vi se dogovorite šta ćete uraditi sa tim. Neka se i Arosina familija malo angažuje. Oni su ti koji su nas uvalili u ovo." Lindsi je otišla po decu da im pomogne da se spakuju.

Dole, u prizemlju, ostali su razmatrali situaciju.

Tetka Ďesika je imala plan. ,,Hoćete da kažete da je sve što treba da se uradi samo da promenimo ime Pekare? Naravno da to možemo da uradimo! Ja ću vam dati pare, samo sačekajte da oni tuže Pekaru 'Jedinstvenu' i onda možemo promeniti neko drugo ime i tužba neće važiti!"

,,Tetka", Arosa je rekla ,,i da je to tako jednostavno, Sintija je do sada sigurno prikupila bezbroj svedoka koji će potvrditi da si je ti napala sinoć! Kako si mogla da budeš toliko nepromišljena!"

,,To mi je hvala što sam se zauzela za tebe kad te je vređala?"

,,Mogla si i ti prosto da vređaš nju, a ne da joj zabiješ pitu u lice! Lepo što si bila uz mene ali to si uradila na pogrešan način. Znaš koliko ona može da plati advokata? Mnogo! A znaš li koliko mi možemo da platimo advokata? Nikoliko! Nemamo para! I sad je još Kasandra dobila otkaz!" Obratila se Kasandri. ,,Žao mi je zbog toga."

Kasandra je razmenila poglede sa Kristofom. On je ljuljao njihovu bebu u kolicima dok su razgovarali. Kasandra više nije mogla da ih laže. ,,Zapravo... znala sam Sintijine namere od početka ali nisam smela da vam priznam jer mi je Sintija zapretila otkazom. Nisam želela da vas lažem ali tako je ispalo! Nisam mogla da izgubim platu!" Gledala je u Arosu i nadala se da će joj ova oprostiti, ali nije zamerala Arosi jer je znala da se ova sigurno ljuti.

Arosa je bila razočarana. ,,Znači ti si sve vreme znala za ovo i nije ti palo na pamet da nas upozoriš? Sintija ne bi ni znala a mi bismo se izvukli ranije!"

,,Žao mi je, ali-"

,,Ne, nije ti žao!" Prenikula ju je. ,,Razumem da si se uplašila zbog gubitka posla ali to ti nije izgovor da nas sve izdaš!"

Kristof je branio Kasandru. ,,Zašto sada vičeš na nju? Sintija je ta koja ti ugrožava posao. Ona i onaj njen detektiv kako-se-ono-zvaše."

,,Hoakin Klajv." rekla je Arosa. ,,Nije prvi put da mi dolazi."

,,Hoakin Klajv?!" Tetka Ďesika se zapanjila kad je čula to ime. ,,Gde je on sad?!"

,,Otkud znamo?!" Rekla je Arosa. ,,Ti njega poznaješ?"

Ďesika je bila tiha, a onda se nasmejala. ,,Recimo da vam niko neće zatvoriti Pekaru dok sam ja tu." Izašla je iz Pekare.

,,Gotovo je." Rekao je Tomi. ,,Sada će vas sigurno zatvoriti čim se ona ponovo umešala."

,,Ne znam više." Arosa je izašla iz glavne prostorije u magacin.

Tomi je otišao za njom u magacin. ,,Hej, Arosa. Izvini, samo sam se šalio."

,,Nema razloga da žališ ni za čim. Ovo je bio propali plan od početka. Napustila sam koledž da obnovim porodični zanat a onda se pojavila ta glupača koja nema ni srednju školu. Prokleta sadistikinja, zašto joj je toliko važno da svi oko nje pate?"

,,Neki ljudi su prosto takvi. Voleo bih da mogu da ti pomognem."

,,Možeš da mi pomogneš da se spakujem."

,,Spakuješ? Misliš ovaj lokal?"

,,Ne. Želim da idem odavde kod mame i tate. Želim da vidim svoju sestru i svog brata i da pobegnem od ove proklete Sintije."

,,I da ostaviš Demijana i Lindsi da se sami izbore sa svim?"

,,Slala bih im novac koliko mogu."

,,Ali ne bi bila uz njih. Zamisli kako im je sada. Troje dece, dugovi, neprijatelji, a sve što imaju je ta pekarica koja će im biti uskoro zaplenjena."

Arosu je ovo što je Tomi rekao ostavilo bez reči. Podsetilo ju je na njeno detinjstvo u 'Jedinstvenoj'. Dvoje roditelja, troje dece i ova ista pekara. Ovo isto mesto koje im je zadalo i radosti i bola. Nisu ni njeni roditelji uvek uspevali ali su uspevali nekako i uvek im se divila, njihovom borbenom duhu i činjenicom da oni nikada ne odustaju. Ako ona sad odustane onda nije njihova ćerka. Nije u njenom stilu da se lako preda. Pekara ne ide nigde. Još nije gotovo.

***

Nekoliko sati kasnije, Tetka Ďesika je konačno pronašla Hoakina Klajva. Njih dvoje su se zapavljali pre skoro dve decenije i morali su da se rastanu kad se ona odselila zbog posla. Juče su se prvi put videli posle više od 20 godina i nisu odmah poznali jedno drugo ali sada kad je čula njegovo ime odmah je shvatila ko je to bio.
Tražila ga je svuda po gradu i našla ga je na parkingu iza jednog supermarketa. Bilo je vreme za predstavu. Imala je savršen plan koji je morao da upali.

Raščupala je svoju frizuru i neuredno nanela karmin da izgleda neprivlačno. Zatim ga je povikala. ,,HOAKINE, LJUBAVI MOJA!" I potrčala do njega.

On se malo uplašio i krenuo da pobegne, a onda je video da je to ta ista žena iz Pekare sinoć.

,,Opet ti? Ko si ti?"

Ďesika je malo usporila trčanje. Htela je da ga uplaši i uceni da ih ne tuži ali je zaboravila koliko joj je nedostajao njegov glas. ,,Ja sam, Hoakine", prestala je da se ludira ,,Ďesika."

On se nasmešio. ,,Znao sam da te znam od nekud! Ne mogu da verujem da te ponovo vidim! Prošlo je-"

,,Hej, nemoj da mi se umiljavaš. Želiš da upropastiš karijeru mojoj sestričini."

,,A ja sam potpuno zaboravio da je Arosa tvoja sestričina..."

,,Šta treba da uradim da je ostaviš na miru?"

,,Pa za početak prekini da gađaš moju bivšu verenicu pitama."

,,Bivšu?"

,,Izgleda. Ne javlja se otkako me je sinoć ostavila na sred puta. A što se drugih stvari tiče, da li si slobodna sad?"

Pekara Je Zatvorena (Nastavak Pekare ,,Jedinstvene") ✅ (CELA KNJIGA ) Where stories live. Discover now