39. Sreća I Nesreća

15 4 4
                                    

Tetka Ďesika i Baka Elajza su uplatile listiće i, za par dana, bilo je vreme da izvlače loto. Sastale su se u Ďesikinom stanu, tačnije, Arosinom stanu, i pratile su loto na televiziji.

,,Ne mogu da verujem da nemam ništa do sada!" Baka Elajza se iznervirala.

,,Zar ovo nije samo hobi?" Pitala je Ďesika. Ona je prihvatila ovo samo da sebi popuni vreme i skrene misli sa parnice. Ubrzo je zabavu našla u Elajzinim reakcijama na rezultat, kao da gleda utakmicu.

Elajza je pažljivo gledala u televizor. ,,Evo! Izvlače poslednje brojeve! Sad imamo šansu i ti i ja!"

Ďesika se malo nasmejala Bakinom entuzijazmu i onda nastavila da prati izvlačenje. Iznenađujuće, i Baka i Ďesika su imale sličnu kombinaciju na papirićima. Izgleda da su mislile slično.

Voditeljka je izvlačila brojeve. ,,
1...4...5..."

,,TO JE MOJA KOMBINACIJA!" Baka se uzbudila.

,,...7...9..."

Baka se razočarala. ,,Ipak nije. Kako tebi ide?"

,,...2..."

Ďesika je samo ćutala i gledala u papir. Svi brojevi do sada su bili isti kao oni koje je ona napisala.

,,I poslednji broj...6." Dobitna kombinacija je: ,,1 4 5 7 9 2 6."

Ďesika je i dalje ćutala.

,,Mislim da je vreme da skočiš i vištiš od sreće." Rekla je Baka.

Ďesika je duboko udahnula a onda skočila. ,,DOBILA SAM NA LOTU! DOBILA SAM NA LOTU!"

,,Čestitam!" Baka ju je zagrila. U momentu kad su se zagrlile i nisu videle jedna drugoj lice, Baka se namrštila.

***

U Kasandrinom restoranu, Tomi i Marinet su radili u istoj smeni. Kao i svaki dan, Tomi je maštao o drugom radnom mestu, negde gde ga neće ismevati jer radi sa svojom porodicom. Razmišljao je o nekom drugom restoranu, nadao se onom 'La Orange' kojem je jutros ostavio biografiju i broj telefona i čekao je da ga obaveste danas. Zaista bi mu trebao neki drugi posao umesto ovog. Ovde mu se ništa nije sviđalo, a ni on se nikome nije sviđao.

,,Pauza pola sata!" Rekao je šef kuhinje.

Svi su se razišli. Neko je otišao napolju, neko u kupatilo, neko da jede.

Prvo što je Tomi uradio na pauzi je bilo da izađe napolje i proveri poruke i pozive. Video je propušten poziv i odmah je okrenuo taj broj.

,,Halo?"

,,Halo, da li je to Tomi Prisli?"

,,Da."

,,Zovem iz restorana 'La Orange' u vezi posla kuvara. Voleli bismo da dođete na intervju sutra. Da li vam posle podne odgovara? U četiri, preciznije."

,,Da, može u četiri."

,,U redu. Očekujemo vas."

Kad je prenikuo vezu bio je presrećan, sve dok iza sebe je čuo glas svoje majke: ,,Već ideš odavde?"

Tomi se zinenadio jer se ona pojavila ovako brzo. Zaista mu je trebalo da se malo odvoji od nje. ,,Da, idem. Ne sviđa mi se ovde."

Marinet je slegla ramenima. ,,Dobro, idi."

,,Samo to?" Tomi se čudio. ,,Nećeš da pokušaš da me sprečiš?"

,,Zašto bih pokušavala da te sprečim? Ako misliš da bi ti bilo bolje negde drugde onda probaj. Tvoja snajka je ovde glavna tako da, ako ne uspeš, ovde možeš uvek da se vratiš."

Tomi se nasmešio. ,,Hvala, mama. Idem da jedem."

***

Na sudu, Ridijanov advokat je predao svu papirologiju od onog datuma kad je Hoakin udario Ridijana autom, gde je zapisana saobraćajna nesreća i gde je Hoakin odmah pobegao sa lica mesta. Kristijan je takođe pronašao nekoliko svedoka čiji se opisi auta poklapaju sa Hoakinovim autom. Pošto je tad bio mrak, niko nije uspeo da vidi brojeve sa tablica ali svi ostali dokazi su pokazivali na to da je Hoakin kriv. Uz to i Hoakinov debeli dosije, sa još nekoliko prekršaja tokom vožnje, kao što su i druge saobraćane nesreće i kazne za brzu vožnju.

,,Ovo su čvrsti dokazi." Rekao je sudija. ,,Šta imate da kažete u svoju odbranu?"

,,Nisam kriv, časni sude." Rekao je Hoakin.

,,Tako sam i mislio." Rekao je Ridijanov advokat. ,,Zato sam doveo još nekog ko želi da vas stigne pravda. Neko kome ste prošli put pokazali vrata ali je nastavio sa upornošću i zato je danas sa nama." Pozvao je još jednog čoveka sa klupe da istupi.

Kad je Hoakin video ko je to, potpuno se šokirao. Mislio je da je sa tim završeno.

Sud je zatražio obrazloženje i taj novi svedok je sve ispričao. Usput su shvatili i ko je on. ,,Pre šest godina, moja ćerka i ja smo prelazili put preko pešačkog prelaza, nakon što smo sačekali da se pojavi zeleno svetlo za pešake. Iako smo ispoštovali sva lravila prelaska ulice, uključujući gledanje levo, desno, levo, neko nas je udario autom. To je bio Hoakin. Vozio je prebrzo i nije gledao ispred sebe. Kasnije se utvrdilo da je vozio pijan ali ipak su ga pustili. Ja sam umalo ostao nepokretan, a moja ćerka je jedva preživela. Prošle nedelje ne bi slavila svoj deseti rođendan da je ovaj čovek samo malo brže vozio, a ja ne bih stajao pred vama ovde, već bih sedeo u invalidskim kolicima. Zato vas molim, časni sude, po hiljaditi put, da kaznite ovako nemarnog čoveka."

Hoakinov advokat je istupi o udbranu svog klijenta. ,,Ubedljivo, ali ta nesreća je zaključena i niko ne može da garantuje da niste žurili dok ste prelazili ulicu. Vaša ćerka je trebala tog dana da krene u školu, verovatno ste na kratko odlučili da zanemarite bezbednost kako bi je odveli u školu na vreme."

,,To je laž!" Gospodin se branio.

,,Mir u sudnici!" Sudija je lupao čekićem od sto. ,,Zaista ne možemo ništa da uradimo povodom ovoga, gospodine, to se desilo pre šest godina a sve što ste nam doneli danas je priča. Isto kao i Ridjan."

Hoakin se nasmešio.

,,Ima još nešto, časni sude!" Ridijan je izašao pred sud sa pismom u rukama. Pismo mu je poslala Arosa iz Bristola, u kojem je detaljno opisala svoje iskustvo kad je bila oteta i kako su se prema njoj i njenoj drugarici ophodili Hoakin i Sintija i u kakvoj su opasnosti bile.

Ridijan je pročitao pismo i, kad je časni sud uporedio rukopis i utvrdio da je to zaista Arosin rukopis, zajedno sa njenim potpisom, doneo je odluku: ,,Uz sve dokaze i sve tužbe protiv osumnjičenog. Sud je doneo presudu Hoakinu da mu se produži trenutna kazna na još sedam godina zatvora, na onih petnaest koje su mu bile prvobitno dodeljene, za sve zločine koje je počinio uključujući ubistvo, otmicu, nasilje, vožnja pod dejstvom alkohola i uzrokovanje dve saobraćajne nesreće."

Odveli su Hoakina i slučaj je bio zaključen.

Pekara Je Zatvorena (Nastavak Pekare ,,Jedinstvene") ✅ (CELA KNJIGA ) Where stories live. Discover now