,,Moja smena u restoranu se završila, spremala sam se da krenem kući, ali onda su na vrata ušli Sintija i Hoakin i pretili mi pištoljem. Hoakin je bio taj koji je udario mog devera autom i ja sam to čula na telefonskoj sekretarici. Hoakin nije želeo da se to sazna jer je ta poruka bila namenjena samo Sintiji i još jedan prekršaj će ih ugroziti još više. Razbio je telefon od pod. Pretili su me da će me upucati ako ne pozovem Arosu. Ja sam je pozvala u restoran i onda su i nju i mene odveli u auto i odvezli van grada. Sintija je spalila Arosinu pekaru. Ona i Arosina porodica su godinama u zavadi. Sve je radila kako pekara ne bi uspela i kad su joj se svi pokušaji pokazali kao neuspešni, spalila je pekaru i umalo usmrtila dvoje ljudi koji su u tom trenutku bili unutra."
,,Kako ste pobegli?"
,,Arosa ih je ubedila da mene puste baš iz tog razloga jer je ovo između te dve porodice. Ja nisam želela da ostavim najbolju drugaricu ali želela sam da vidim svog sina ponovo."
,,I pustili su Vas?"
,,Jesu, ali zapretili su mi da će mi povrediti sina ako ikome kažem šta se dogodilo. Zbog toga vas molim da ih pronađete što pre i da vratite Arosu kući."
,,Ako se to dešavalo toliko dugo u nazad, zašto niste raije obavestili policiju?"
,,Za požar nismo imali dokaza i Sintija je nestala odmah nakon toga do pre neki dan kad me je pronašla u restoranu. A, kao što sam vam i rekla, ja nisam bila deo te priče. Ja sam samo bila zaposlena kod Sintije, zapravo sad sam vlasnica pola restorana, i prijateljica sam porodici Bonet celog života. Ali sa njihovom svađom nemam ništa. Bonetovi su sami znali da reše taj problem vrlo uspešno dok je u pitanju bila samo Sintija, ali sada se pojavio i nepoznati kriminalac."
,,Dobro, to je sve." Rekao je policajac.
Kasandra je ustala sa stolice.
,,Već smo poslali tim da pronađe Arosu i ovo dvoje, ali niko nas nije obavestio ništa do sada. Najbolje je da odete kući i da se naspavate. U slučaju da vam treba stručna medicinska pomoć..."
Kasandra je odmahnula glavom. ,,Ne, sve je u redu. Doviđenja."
Napustila je policijsku stanicu i, čim je izašla na ulicu, izgubila je tlo pod nogama.
***
Kasandra se probudila u krevetu u bolnici. Sećanja na ta dva užasna dana su joj se vratila kad je videla da je u nepoznatom okruženju.
Uspravila se u sedeći položaj. ,,Ima li koga?!" Dozivala je.
Baka Elajza se odmah stvorila na vratima. ,,O, dobro si!" Požurila je da je zagrli. ,,Mi ti kažemo da odeš u bolnicu, a ti ne slušaš. Sreća pa su te ljudi odmah videli da si pala, inače bi prenoćila na trotoaru."
,,Čekaj, ja sam se onesvestila, je li tako?" Kasandra je počela da se priseća svega što se desilo.
,,Jesi. Verovatno ćeš morati da prenoćiš ovde, ali ostaviću ti telefon da možeš da me pozoveš."
,,Gde je Kristof?"
,,Otišao je da nahrani mog praunuka. Bio je ovde ceo dan juče."
,,Juče?" Kasandra se začudila.
,,A jao... Nisam ti rekla." Baka Elajza je pomazila Kasandru po glavi. ,,Prespavala si ceo jedan dan. Znači onesvestila si se juče, a ne danas, kako se tebi čini."
Kasandra je ostala bez teksta. Pa, i imalo je smisla. Stresan dan na poslu, pa onda otmica, i sad i ovo. Njen organizam je bio iscrpljen.
,,Da li mi možeš doneti lekarske nalaze. Do sad su sigurno već gotovi sa ispitivanjem čega god da su mi ispitali. Hoću da proverim pritisak, šećer i sve ostalo. Kad smo kod šećera, sigurno je nizak. Možeš li mi usput doneti i nešto da pojedem?",,Sad ću." Baka ju je poljubila u glavu i izašla da joj donese šta je tražila.
Kasandra je za to vreme pogledala oko sebe i videla da je to ista ta bolnica u kojoj je ležao Ridijan. Uzela je telefon i odmah ga nazvala.
Pošto se Ridijan i dalje oporavljao, nije imao puno obaveza i odmah je mogao da se javi. ,,Hej, Kasi, čuo sam da si ovde. Šta su ti oni gadovi uradili?" Bio je i presrećan i prestravljen u isto vreme kad je video ko je zvao.
,,Dobro sam, Ridijane, samo sam premorena i gladna. Mnogo sam gladna. Htela sam da ti čujem glas."
,,Koliko dugo ostaješ ovde?"
,,Verovatno još noćas. Nije ništa ozbiljno ali moram da budem ovde dok mi se organizam ne stabilizuje. Kako tvoje povrede?"
,,Oporavljam se i ja. Valjda ću uskoro moći da izađem. Čuo sam da je telefon razbijen... Toliko o dokazima..."
,,Hajde, nekako ćemo to dokazati."
,,A Arosa..."
Kasandra se ponovo rastužila kad je čula to ime. ,,Nema nikakvih vesti?"
,,Ja sam hteo da pitam tebe."
,,Ja sam spavala ceo jedan dan, nisam u toku."
,,Znači ništa." Ridijan je bio tužan. ,,Kako je bila kad ste bile zajedno? Kako su vas tretirali?"
,,Naravno da nismo imale mnogo nade kad nam je neko uperio pištolj u glavu i vozio nas u nepoznatom pravcu. Ali, ona je bila hrabra." Osetila je da će da zaplače i brzo prekinula vezu.
Ridijan je spustio telefon i i on je obrisao par suza koje su mu potekle.
Kasandra je pokušavala da prestane da plače, ali sve joj be bilo teže. Previše toga joj se nakupilo i moralo je negde da izađe.
Njena baka je naišla sa nalazima i sendvičom u rukama. Polako je prišla i zagrlila unuku, a ostalo je ostavila na stolu pored kreveta.
,,Ona se žrtvovala za mene." Kasandra je plakala.
Baka ju je grlila. ,,Verujem ti. Sad nam samo preostaje da se nadamo."
Kasandra je brisala suze. ,,Daj mi da vidim nalaze."
Baka Elajza joj je predala nalaze sa blagim osmehom. Kasandru je malo zbunilo to kako se njena baka ponašala. Bila je mnogo smirenija. Verovatno joj je bilo drago što je njena unuka ovde bezbedna.
,,Kakvi su to drugi papiri?" Kasandra ju je pitala.
,,Ovo?" Pitala je baka dok je u ruci držala još tri papirića. ,,Igrala sam loto u banji ali nemam sreće."
,,Pa zašto onda čuvaš iskorišćene srećke?"
,,To radim kako bih znala koje sam kombinacije već isprobala."
Kasandra se malo nasmešila svojoj baki, a onda je počela sa proučavanjem prvog papira. ,,Pa naravno - šećer nizak, pritisak nizak... Moram da jedem." Ostavila je papire na sto.
Baka je uzela drugi papir u ruke. ,,Pre nego što počneš, pogledaj dobro i drugi nalaz."
,,Šta da pogledam? Sve piše u prvom..." Kasandra je zaćutala čim je videla drugi papir. Uzela je sendvič i počela da jede. Nije ništa govorila neko vreme, a posle par minuta, kad je malo pojela i dobila energije, bila je u stanju da reaguje. ,,Znači uradili su mi test trudnoće i zaključili da je pozitivan...?"
Baka je malo počela da se smeje od miline. ,,I kako se osećaš povodom toga? Malo je prebrzo."
Kasandra je nastavila da jede i odgovorila je u pauzi između dva zalogaja. ,,Da, prebrzo je. Prebrzo i naglo. Prvo ću da dovršim sendvič dok se ponovo ne onesvestim."
***
Daleko van njihovog grada, Arosa je bila vezana na podu u nekoj napuštenoj kući. Spavalo joj se pa je žmurila. Jedva se držala da ne zaspi, ali strah joj nije dao mira. Zapravo, to više ni nije bio strah, samo neka iluzija straha. Videla je da ni Sintija ni Hoakin nemaju plan i da je samo vuku tako po tuđini. Već su se umorili od toga. Činilo joj se da će uskoro da je puste, ali nije mogla znati za sigurno.
,,Pssst!" Neki šum ju je probudio. Okrenula se prema prozoru odakle je došao.
Kod prozora je stajala Tetka Ďesika i držala je prst preko usta da bi joj uputila da bude tiha.
YOU ARE READING
Pekara Je Zatvorena (Nastavak Pekare ,,Jedinstvene") ✅ (CELA KNJIGA )
General FictionPriča o Pekari ,,Jedinstvenoj" se završila srećno, ali priča o njenim vlasnicima još traje...