1. Gde Su Sada

70 9 15
                                    

Nakon što je Pekara ,,Jedinstvena" premeštena u Bristol i Arosini roditelji su se odselili sa bizancima, Arosa živi u malom stanu u kojem je završila fakultet. Sada polaže za veterinara i dane provodi na praksi u bolnici za životinje sa svojim dečkom, Ridijanom.
Danas, Arosa i Ridijan su isplanirali da izađu na sastanak nakon stresnog dana na poslu. Želeli su neko mesto na kom mogu da budu sami jer im je bilo dosta gužve za danas, pa su otišli van grada, pored reke, i seli za drvene stolove na obali.

,,Ne mogu da verujem da nikada do sada nisam odlazila ovde", rekla je Arosa ,,ovo mesto je predivno!"

,,Da, jeste, ali je daleko." Potvrdio je Ridijan i seo ka klupu.

,,I veoma je romantično." Sela je pored njega.

Krenuli su da se poljube kad su čuli plač bebe. Pogledali su u pravcu odakle dolazi i videli svoje prijatelje, Kasandru i Kristofa, kako guraju svoju bebu u kolicima. Beba je bila loše raspoložena, a njih dvoje su nešto pričali.

,,E, toliko o tome da ćemo biti sami." Rekla je Arosa. ,,Ali uvek volim da vidim ovo dvoje." Otrčala je do njih.

Zagrlila je Kasandru, a ubrzo je došao Ridijan i zagrlio je Kristofa. Kristof je Ridijanov usvojeni brat, ali njih dvojica su uvek gledali jedan na drugog kao da su u krvnom srodstvu. Bili su odlični drugovi i uprkos tome što su bili zauzeti poslom, ostali su u bliskom kontaktu.
Čim su se Kasandra i Arosa izgrlile, zamenili su mesta tako da Arosa grli Kristofa, a Kasandra Ridijana. Kasandra je sada Ridijanova ,,snajkica" i on je presrećan time što je njegov brat oženio njihovu drugaricu iz detinjstva.

Njihov topli trenutak je prekinula beba koja nije prestajala da plače.

,,Šta je, Sebastiane?" Arosa je pitala bebu  ,,Zašto si tužan?"

Kristof je odgovorio: ,,Nije tužan nego mu je zabavno da svojim roditeljima kida živce po celi dan."

Kasandra je trljala oči od pospanosti: ,,Joj i po celu noć! Ne da nam oka da sklopimo!"

,,A da li ste pomišljali da nađete dadilju?" Pitao je Ridijan, ne skidajući pogled sa svog nećaka.

,,Dadilje su skupe", rekla je Kasandra ,,a i nismo dobili bebu da bi je neko drugi odgojio."

Arosi je sinula ideja: ,,Pa ja ću vam malog pričuvati besplatno!"

U društvu je savladala tišina i onda su ostalih troje počeli da se smeju. Arosi nije bilo jasno zašto se svi smeju ali nije uspela da pita od njih jer su bili previše glasni.

,,Luče, ta ti je dobra!" Ridijan je nabacio.

Arosa je tek onda shvatila zašto se smeju: ,,Čekajte, vi mislite da ja nisam dovoljno dorasla tome da čuvam bebu na nekoliko sati? Ćuvala sam bebu Harijet!"

Njih troje su tek onda shvatili da je ona mislila ozbiljno.

,,Izvini, Arosa", rekla je Kasandra ,,ali to sa Harijet nije dobro ispalo. Ti si uvek zatrpana poslom i nisi baš najzrelija. Nemoj da se uvrediš!"

,,Ja se brinem o svojoj maci Širi već par godina."

Kristof je stao na stranu svoje supruge: ,,Pa u tome je stvar... ti svrstavaš životinje i decu kao isto. Veruj mi, to nije ni malo isto. Videćeš kad se tvoja Šira omaci."

,,Izvini što smo se smejali." rekla je Kasandra.

Arosa je krenula nešto da kaže i onda se Kasandrin telefon oglasio. Kolege sa posla su joj poslali poruku da im hitno treba njena pomoć. Kasandra nije volela to što mora da ide, pogotovo sad kada je imala slobodno vreme sa svojom porodicom. Nije volela da napušta svoju bebicu ali brzo će se vratiti.
Ni Kristof nije voleo to što je ona radila toliko, teško je poverovati da su svi toliko bespomoćni u restoranu bez nje da ne mogu ništa sami postići.
Kristofu tu ništa nije bilo jasno. Setio se pre neki dan kada je došao da joj donese ručak koji je zaboravila kod kuće i čuo je neke njene kolege kako razgovaraju o tome kako bi bilo bolje da ona više vremena provodi kod kuće sa bebom. Ako tako žele da bude, zašto je onda stalno zovu čim se vrati kući?

Ridijan je pozvao Kristofa da ostane sa njima, ali Arosa je odbila da im pravi društvo i vratila se kući. Bila je loše raspoložena otkako je saznala da njeni najbolji prijatelji misle da je ona neodgovorna.

,,Da li da pođem za njom?" Pitao je Ridijan svog brata. Primetio je da je Arosa neraspoložena.

,,Ne, bolje je pusti da bude malo sama", rekao je Kristof ,,a onda idi za njom i izvini joj se. Narednih nekoliko dana budi malo bliži sa njom, ne previše pa da joj dosadiš, ali dovoljno da zna da si na njenoj strani. I MOLIM TE nemoj više da joj se podsmevaš!"

,,Pa i ti si joj se smejao."

,,Ja sam joj prijatelj, a reč je bila o mojoj bebi. Ti si joj dečko, mogao si je malo više podržati."

***

Kada se Arosa vratila kući u svoj i Ridijanov stan, koji su delili zbog lakšeg plaćanja računa, Arosa nije mogla da pronađe svoju mačku, Širu. Tek što je pomislila na najgore, kad je čula glasan, tužan mjauk koji dolazi ispod sofe u dnevnoj sobi.

,,Širo, šta radiš tu?" Arosa je legla na zemlju i lampom na telefonu osvetlila površinu ispod sofe kako bi videla gde je njena maca. Onda je iskolačila oči kada je videla da je Šira legla na pod od bolova i da je teško disala. Bio je to taj trenutak!

,,Postaću baka!" Arosa je bila uzbuđena, a onda se fokusirala na svoju ljubimicu.

Šira je majukala od bolova, a Arosa je pružala ruku ka njoj ,,Ne plaši se, Šira, hoću da ti pomognem. Moraš da mi priđeš bliže. Možeš li?" Pokušala je da je dohvati i uhvatila ju je za zadnju šapicu. Onda ju je nežno povukla ka sebi i izvukla ispod sofe. Nosila ju je u rukama kao da drži bebu.

Sreća pa joj je pripremila kutiju, dobro zaklonjenu sa starim, ali sveže opranim, majicama u njoj. Bilo je spremno kako bi Šira imala gde da se omaci i da zbrine mačiće dok ne ojačaju. Arosa ju je postavila u tu kutiju i donela joj toplog mleka. Šira nije odmah pila mleko, već je još malo stenjala od bolova tokom kontrakcije, i onda je popila par gutljaja. Arosa ju je mazila po glavi i nadala se da njenoj maci neće ništa zafaliti.
U sred porođaja, Arosa je dobila telefonsi poziv od svoje veterinarske bolnice kako im je potrebna na poslu. Nije mogla da dođe. Nije želela da ostavi svoju macu samu.

Kako je spustila telefon, tako je videla da se Šira previše komuša u starim krpicama, i kada je malo bolje pogledala, videla je da je prvo mače rođeno. Imalo je mamino krzno i bilo je sasvim zdravo. Šira ga je lizala i ono je pronašlo majčino mleko i sisalo.

,,Joj Širice", Arosa se divila ,,postala si mama."

Nakon tri sata, Ridijan je posetio Arosu.
,,Moram ti nešto reći."

,,Pre nego što kažeš, ovo moraš da vidiš." Rekla je Arosa i odvela ga da vidi Širu i mačiće.

Oko mačke je bilo tri mačeta. Nakon onog prvog, rodila su se i druga dva. Mačka je spavala spokojno sa njima.

,,Ko je sad neodgovoran?" Arosa je pitala Ridijana.

Ridijan je odgovorio: ,,Povlačim reč. Nisam želeo da te uvredim, ali bolje je da Kasandri i Kristofu ne govoriš o tome kako si upravo uporedila njihovog sina sa mačićima."

,,Hej, beba je beba." Rekla je Arosa.

,,Ako ti tako kažeš."

,,Da li je to sve zbog čega si došao?"

Ridijan se odmah prisetio drugog razloga zbog kog je došao kod Arose večeras. Njihovi nadležni su želeli da otpuste Arosu jer je propustila današnji sastanak.

Pogledao je u nju i video je koliko je bila srećna: ,,Da. Samo to i ništa više."

Pekara Je Zatvorena (Nastavak Pekare ,,Jedinstvene") ✅ (CELA KNJIGA ) Where stories live. Discover now