BÖLÜM 36 "BUGÜN BAYRAM"

848 85 64
                                    


~Bayram Günü~

Esma bedeni ve yanında ki boşluğu hissettiğinde gözlerini yavaşça açtı.

Gece geç saatlere kadar bahçede muhabbete dalıp , haliyle geç uyduğu için gözlerine çöken ağırlığa direnerek gözlerini odada gezdirdi.

En sonunda, yavaşça doğruluğunda Yavuz'un havluyla yüzünü kuruladığını gördü.

Yavuz , havluyu indirdiğinde Esma'nın onu izlediğini görünce gülümseyerek havluyu sandalyenin üzerine koydu ve olabildiğince hızlı adımlarla Esma'nın yanına geldi.

Yatakta küçücük bedenin doldurmaya yetmediği boşluğa, Esma'yı rahatsız etmeyecek şekilde oturdu. Esma'nın yüzüne düşen saç tutamlarını kulağının arkasına iterken ,

"Seni uyandırmak istememiştim güzelim."

Dedi. Esma omzunu silkerek gülümsedi ve

"Uyandığım iyi oldu annemle bayram kahvaltısını hazırlarız."

Diye ekledi. Yavuz Esma'nın yüzünü okşadı. Ardından alnını öperek oturduğu yerden doğruldu.

"Ben artık gideyim. Yoksa bayram namazını kaçıracağım..."

Dedi ve Esma'ya son bir kez gülümseyerek odadan çıktı.

Esma , Yavuz'un gidişinin ardından bir süre öylece tavanı izledi. Göz kapaklarının yavaşça ağırlaştığını fark ettiğinde , uyuma tehlikesine karşı yavaşça yataktan doğruldu.

Hafsa hanım ve Zehra'nın uyuyor olduğunu düşünerek yavaş adımlarla banyoya giderek elini ve yüzünü yıkayarak ayılmaya çalıştı.

Elinde ki havluyla yüzünü kuruladıktan sonra aynadaki sureti çarptı gözlerine.

Daha bir kaç hafta önce solgun olan yüzüne can gelmişti. Yavuz sayesinde aldığı kilolor yüzünden yanakları etlenmiş ve ona farklı bir hava vermişti.

Esma , yanaklarımı sıkarak gülümsedi. Aynadaki yüzüne bakıp
' demek Yavuz her yanaklarımı sıktığında sincap surat görüyor'
Dedi.

Akabinde kapı tıklatıldığında yerinde sıçrayarak pijamalarını ve yazmasını düzeltti. Kapıyı yavaşça araladığında Hafsa hanımı görmesi ile derin bir nefes aldı.

"Hayırlı sabahlar anne."

Diyerek gülümsedi Esma. Hafsa hanım da aynı sevecenlikle cevap verdi.

"Hayırlı sabahlar güzel kızım. Neden erkenden uyandın."

Esma , banyodan dışarı çıkıp Hafsa hanımın geçmesi için yer açtı.

"Bayram kahvaltısı için sana yardım ederim diye düşündüm."

Dedi. Hafsa hanım gülümsemesinin etkisi ile kısılan gözlerini gelinin yüzünde gezdirdi. Dakikalar önce oğlunun okşadığı yanağa elini koyarak ,

"Ah benim yüzü gibi yüreği güzel kızım... İyi ki girdin hayatımıza."

Dedi ve Esma'nın cevap vermesine izin vermeden banyoya girerek kapıyı ardından kapadı.

Esma kapanan kapıya baktı ve gülümseyrek seslice "iyi ki" dedi.

Ardından yüzünde kocaman gülümsemesi ve dinç zihni ile Yavuz ile ona ayrılan odaya geldi. Vakit kaybetmeden üzerindeki pijamalardan kurtularak çağla yeşili , üzerinde kiremit rengi küçük çiçekleri olan elbisesini giyindi.

Takmayı düşündüğü şalı es geçerek eline gelen ilk yazmayı taktı ve yataklarını düzelterek odadan çıktı.

Mutfağa gittiğinde Hafsa hanım çoktan çayı ocağa atmış ve ısınması için açtığı fırını kontrol ediyordu.

UZLETHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin