"Acara Fashionista Antarabangsa 2021"
Aku merenung lama banner tersebut. satu senyuman lebar terukir dibibir. Namun senyuman yang lebar tadi mula berubah apabila ada satu gambar yang amat dikenalinya.
"Omg! You can see that Maurer! I tak sabar nak tengok acara ni nanti." Jerit seorang perempuan disebelah aku kepada teman lelakinya.
" You nak tengok acara fashion or you nak tengok Mr Qyril Daurer you?" Perli Maurer sambil menikmati air kotaknya itu.
" Dua-dua actually. Dia hot kot Maurer." Jawab Perempuan tersebut dengan selamba.
" Untung siapa dapat dia. Mesti waktu perkahwinan Qyril buatkan pakaian yang paling cantik untuk wife dia!" Jerit perempuan disebelah kiri pula kepada kawan-kawannya yang lain.
"Jangan nak merepek! Qyril aku punya." Sindir kawannya dengan muka cemburu.
Aku menayang wajah dingin lalu gambar Qyril direnung lama bagaikan ingin ditembusnya.
Buat seketika tempat itu dipenuhi ramai orang yang ingin melihat banner tersebut.
"Excuse me. Berapa lama lagi kau nak tenung banner tu?" Soal seorang lelaki disebelah aku dengan dingin.
Aku menoleh ke sebelah dan ternyata itu Arsyad Adyan yang lengkap berpakaian kemeja hitam. Aku mendongak sedikit apabila ingin melihat wajah dia.
" Nothing." Jawab aku lalu kembali merenung gambar tersebut. Entah mengapa hatinya ingin merenung lebih lama lagi.
Arsyad Adyan mula panasaran gambar apa yang direnung oleh Rayfa dan ternyata itu Qyril. Heh!
" Kekasih lama?" Perli Arsyad Adyan lalu menutup mulutnya sambil menahan senyum.
" Kalau kau tak culik aku, Mybe aku dah lama kahwin dengan Qyril dan hidup bahagia." Sindir aku dengan muka dingin.
" Mungkin aku dah ada anak lelaki or perempuan." Sindir aku sekali lagi lalu dihadiahkan satu senyuman sinis kepada Arsyad Adyan.
Senyuman Arsyad mati apabila mendengar kata-kata dari mulut Rayfa tadi.
[padan muka kau Arsyad!]"Are you sure? Bagi Qyril kau tu isteri aku. Heh." Sindir Arsyad yang mula panas dan terbakar.
" Kau buatkan aku teringat kisah silam. Mesti dia dah bahagia sekarang, but i don't care anymore right now, aku masih ada life yang patut diteruskan. " Luah Rayfa dengan senyuman kelatnya lalu pergi meninggalkan Arsyad disitu ditengah manusia yang ramai.
Arsyad merenung pemergian Rayfa dan kembali merenung gambar Qyril .
" Rayfa is mine Qyril." Bisik Arsyad dengan muka yang pasrah lalu satu keluhan dilepaskan.
Baru sahaja Arsyad ingin mengejar Rayfa kembali, telefon di poket seluar Arsyad mula berdering minta diangkat.
"Arsyad, aku dah check sampel yang kau bagi semalam." Kata Noah didalam panggilan dengan serius.
" So apa maklumatnya?" Soal Arsyad lalu tempat tersebut ditinggalkan.
" Ubat tidur Aira dah ditukar i mean ubat tidur dia dah terlebih dose. Mungkin lebih dikatakan dadah." Bagitahu Noah dengan serius.
Arsyad tersengih sinis.
" So kau dah boleh agak siapa yang buat semua ni? Tangkap tikus yang sesat dalam kumpulan kita, dan bawa dia dekat mansion kita." Arah Arsyad lalu panggilan ditamatkan.
Satu senyuman sinis terukir dibibirnya. " Aku dah lama tak buat macam ni. Mungkin dah sampai masa untuk aku cuci tangan suatu hari nanti. " Keluh Arsyad dengan muka dinginnya kembali.
YOU ARE READING
𝐏𝐎𝐒𝐒𝐄𝐒𝐒𝐈𝐎𝐍 ©
Romance" how I can say it? my life used to be unhappy, but why does my life suffer more?" - Hafsya. " You deserve it, and I want to see your life become like a hell."- Arsyad. " Are you happy when you see someone hurt?" - Hafsya. " I just hurting someon...