"You are Devil but sometime i see my angel in you eyes."
Arsyad merengus kasar sambil melihat jam tangannya. Sir Iric disebelah hanya tersenyum sinis melihat Cucunya yang seakan gelisah.
"Siapa yang patut beria sekarang ni? kau ke aku?" perli Iric dengan selamba lalu memperbetulkan jaket sejuknya itu.
Arsyad hanya mendiamkan diri.
" Kau dah lupa ke? siapa yang bawa dia? kau ke aku?" perli Arsyad semula.
Iric ketawa sinis.
" Siapa yang arahkan kau? kau ke aku? " bisik Iric pula.
Arsyad merengus kasar.
" dasar perempuan. " bisik Arsyad dengan perlahan.
" aku buat bersebab. kau hanya bernasib baik sebab aku tolong kau Iric." balas Arsyad dengan dingin.
Iric memandang tajam kearah Hafsya yang berjalan menuju kearah mereka.
" Aku tak rasa kau nak tolong aku kan? kau cuma nak rosakkan hidup dia." balas Iric pula.
Arsyad terdiam. matanya juga memandang tajam kearah Hafsya.
" itu bukan urusan kau." balas Arsyad dengan tegas. Iric tersenyum lebar.
" Nampaknya kau lambat Hafsya." tegur Iric dengan tegas.
Aku menunduk memandang lantai dengan hati yang resah.
" saya minta maaf." balas aku dengan dingin. cuba menjadi kuat yang semampu. kata -kata Aira malam semalam cukup memberi kesan kepada dirinya.
" Mahu jadi ahli D'yren tak perlu ada ucapan minta maaf. minta maaf hanya membuatkan kau nampak seorang yang tidak ada keyakinan diri. mungkin kau pelik tapi D'yren mengajar ahlinya menjadi kuat. Kalau kau nak minta maaf? kau perlukan lakukan sesuatu." kata Iric dengan tegas.
Aku terkedu sejenak. apakah?
Arsyad disebelah hanya mendiamkan diri dan hanya memerhati.
" saya kena buat apa?" soal aku dengan hati yang tertanya-tanya.
Iric tersenyum lebar mendengarnya.
" Good question."
" Kau kena dihukum." celah Arsyad dengan dingin.
aku tergamam. sumpah aku kata benda ni gila. dah lah aku kena culik dan sekarang Arsyad nak dera aku ke?
kata-kata Aira mula terngiang.
ok aku dah mula cuak. apa lagi agenda kau Arsyad? hebat rancangan kau.
" apa yang kau merepek?" soal aku dengan tegas.
Arsyad mengjongketkan keningnya.
" Aku tak merepek tapi.." kata Arsyad lalu mendiamkan diri sejenak.
" Tapi apa?!" tekanku.
"kau kena jadi ahli D'yren. hidup mati kau cuma D'yren. aku nak kau masuk! " kata Arsyad dengan tegas.
" Aku tak faham. " keluh aku.
" Tak mengapa baby. kita akan mula hari ni. " celah Iric dengan senyumannya yang tersirat itu.
aku menelan air liur.
________
" kau nampak apa yang dorang buat tu?" tanya Arsyad dengan dingin kepada aku yang masih tercengang.
tanganku digenggam erat tanda takut. peluh mula mengalir pada dahi aku.
" Ak-uu tak tahu!" jawab aku dengan gagapnya.
YOU ARE READING
𝐏𝐎𝐒𝐒𝐄𝐒𝐒𝐈𝐎𝐍 ©
Romance" how I can say it? my life used to be unhappy, but why does my life suffer more?" - Hafsya. " You deserve it, and I want to see your life become like a hell."- Arsyad. " Are you happy when you see someone hurt?" - Hafsya. " I just hurting someon...