"You are Devil but sometime i see my angel in you eyes."
I'm sorry if you confiuse with my plot- author
_________
6 bulan selepasnya-
" Miss..Miss wake up?"
" i dont know..saya rasa dia tidur."
" Hey lady. Get up. I think you're okay."
Pantas aku bangkit dari tidur aku yang tak beberapa nak lena tadi. Aku cuba mencari nafas yang mula tersekat-sekat. Mata aku dapat melihat dua orang perempuan yang berdiri dihadapan aku dengan muka risau.
" Adik? Are you Okay?" Soal akak dihadapan aku.
Aku masih cuba stabilkan diri. Keadaan stesen kereta api yang sibuk menyebabkan aku kembali ke alam realiti.
" Saya..saya..okay." jawab aku tergagap-gagap.
dua orang wanita muda di hadapan aku hanya tersenyum lega. Mungkin lega bila tengok aku okay jer.
" but adik..Akak rasa kamu dah tertinggal kereta api. Look." Kata akak itu lalu ditunjukkan ke arah skrin yang memaparkan waktu dan kereta api beredar meninggalkan stesen.
Aku mengeluh berat.
"Ni semua sebab aku tertidur tadi." kata aku lalu bangkit dari duduk.
Tanpa aku sedar, air mata aku mengalir perlahan.
Kenapa mimpi ngeri tu mesti berulang? Aku takut. Aku penat. Meskipun kisah tu dah lama berlalu.
Aku masih tak kuat.Kisah silam aku mesti akan berulang dan dia hadir dalam mimpi aku.
Dan sekarang..aku tertinggal kereta api. Argh!!
Terpaksalah aku tunggu lagi.
Tapi satu keajaiban berlaku apabila kereta api yang aku terlepas tadi sebenarnya masih belum gerak lagi. Aku tercengang jap.
"Pengumuman buat semua, pihak train holding meminta maaf atas kesilapan teknikal yang berlaku. Sebarang maklumat berdasarkan skrin paparan tidak berfungsi buat sementara waktu"
Aku menjerit lega.
" Gila ke?" Sindir seorang lelaki yang lalu disebelah aku.
Pantas aku mencari gerangan siapa yang menyindir aku tadi.
Lelaki itu hanya menggeleng lalu berlalu pergi dengan senyuman sinis.
Aku mencebik. Baru aku nak tegur tapi lelaki itu dah berlalu pergi.
Aku mengeluh kasar lalu di pandang jam ditangan.
___________
YOU ARE READING
𝐏𝐎𝐒𝐒𝐄𝐒𝐒𝐈𝐎𝐍 ©
Romance" how I can say it? my life used to be unhappy, but why does my life suffer more?" - Hafsya. " You deserve it, and I want to see your life become like a hell."- Arsyad. " Are you happy when you see someone hurt?" - Hafsya. " I just hurting someon...