"You are Devil but sometime i see my angel in you eyes."
Aku melilau melihat jalan yang renggang. Aku mengesat air mata yang mengalir.Aku mengorak langkah duduk di bangku taman.
Aku melepaskan keluh.
Hidup keseorangan. Tanpa kawan. Tanpa sesiapa.
Yang ada hanyalah Puan Yulia yang sudi kutip aku.
Sekarang dia dah buang aku. Mata aku tertacap pada result SPM aku.
Aku tersenyum hambar." Tergamak dia buang aku. Dia tak tahu lelaki tu lagi bahaya." Keluh aku dengan hati yang masih sakit.
Sedang aku ralit termenung, azan Maghrib berkumandang menandakan telah masuk waktu solat.
____
" Allah takkan membebankan hambanya melebihi kemampuannya. Kalau betul lah Kamu di duga sekarang? Percayalah..ada orang lain yang lebih dahsyat dugaannya. Tak salah kalau kita nak bersangka baik dengan Allah. Percaturan Allah tak pernah silap. " ceramah Imam Masjid tersebut dengan penuh semangat setelah selesai solat Maghrib.
Aku cuba menghadam ayat Imam tersebut.
" Panjang termenung?" Tegur seorang mak cik disebelah aku.
Aku tersenyum kecil apabila kantoi termenung. Mata aku meliar melihat para jemaah sudah bersalaman.
Aik bila habis ceramah?
" Ceramah dah habis dah pun dik. Sekejap lagi nak solat isyak" sambung mak cik itu.
Aku tersenyum malu lalu mengangguk.
_________
Setelah selesai solat isyak berjemaah, aku mengorak langkah untuk meninggalkan perkarangan Masjid.
" Adik!" Panggil seseorang.
Aku menoleh lalu tersenyum kecil.
" Ye kenapa Mak cik?" Soal aku.
Mak cik tu tersenyum.
" barang kamu tertinggal tadi dik. Ni barangnya. " kata Mak cik itu.
" terima kasih Mak cik . Penting barang ni. Saya pergi dulu. Assalammualaikum. "
Aku pergi meninggalkan mak cik itu. Entah kenapa selepas dengar ceramah ustaz tu, hati aku jadi tenang.
Tapi lepasni, aku nak pergi ke mana?
________
"Make sure everything is ready and I do not want any problems. " pesan Arsyad Adyan dengan tegas.
" Ok Tuan. " sahut suara lelaki didalam panggilan tersebut.
BUKK!!
Pantas Arsyad menamatkan panggilannya apabila baru saja matanya menangkap seperti satu kelibat di hadapan keretanya tadi. yang pasti dia dah langgar orang!!!
" Shit. " carut Arsyad. Pantas Arsyad keluar lalu didapatkan perempuan itu tersebut dengan muka yang penat.
" Hey lady. Get up. I think you're okay. " tegur Arsyad dengan malas.
" Ok. Thanks to help. Is just little. " Jawab Hafsya lalu cuba bangkit dari jatuhnya tadi.
" I don't care you okay ke tak okay, but kau tak der modal lain lagi ke nak pura-pura jatuh depan kereta aku? Kau tahu tak aku penat sekarang ni? Kau ingat aku ada masa nak layan drama kau? Aku-" BUKK!!
Arsyad hanya terdiam seribu bahasa apabila wanita dihadapannya itu jatuh tidak sedar diri.
" What the hell??!"
______
P/s: sambungan selepas accident dekat atas ni dekat chapter 12. Chapter 5 dah masuk 6 bulan selepasnya ok. Author harap korang tak pening lagi dgn citer author HAHA-
YOU ARE READING
𝐏𝐎𝐒𝐒𝐄𝐒𝐒𝐈𝐎𝐍 ©
Romance" how I can say it? my life used to be unhappy, but why does my life suffer more?" - Hafsya. " You deserve it, and I want to see your life become like a hell."- Arsyad. " Are you happy when you see someone hurt?" - Hafsya. " I just hurting someon...