- BAB 25-

2.1K 97 1
                                    

"You are Devil but sometime i  see my angel in you eyes."

____________

"takkan model balik rumah pakai motor je?" Perli Qaiser dengan sinis.

aku mengeluh lemah. barang peribadi  dimasukkan kedalam beg sandang aku dengan hati yang tak keruan.

Qaiser mencebik. tangannya dengan pantas menarik beg sandang aku sehingga habis segala barang berselerak.

aku mengetap bibir. apa masalah dia lagi eah? aku tak kacau dah lah.

Qaiser mengetawakan aku lantang. haih kalau sekali tengok dah macam perempuan tak siuman.

" Lain kali kalau aku tengah bercakap? make sure kau pandang muka aku!" tegur Qaiser dengan suara yang sinis.

" aku tak ada masa nak pandang wajah kau." balas aku dengan dingin.

Qaiser tercengang sejenak.

" Wah wah dah pandai nak melawan? semenjak Tuan Qyril dah back up kau? kau nak lawan cakap aku pula!" marah Qaiser dengan hati yang panas.

aku mengetap bibir. Jam ditangan dipandang sejenak. dah lewat malam.

dengan pantas aku mengambil kembali beg sandang aku dan mengutip segala yang bertaburan atas lantai.

" Please Qaisara. Aku tak nak bergaduh dan aku tak kisah kalau pakai motor. aku bersyukur dengan apa yang ada. " pinta aku lalu dengan cepat aku beredar dari bilik itu. berbahang je rasanya.

Qaiser merengus kasar. " Dasar budak biadap!"

" Aku tak tahu apa masalah dia, aku baru kerja dekat sini tapi dah ada musuh." Keluh hati yang paling dalam   namun perasaan itu ditolak tepi.

_____

Aku menghayun langkah menuju kearah motor honda aku dengan hati yang cuak.

keadaan parking kereta yang sunyi menambahkan lagi kegerunan aku. ni semua pasal Qaiser. tak adalah aku balik lewat.

dengan cepat aku cuba mencari kunci motor aku secepat mungkin.

sekali sekala aku akan pandang kebelakang memastikan apa yang aku takuti itu tidak ada. kau rasa Hantu ke? tak! ada benda lain.

dapat saja kunci yang dicari dengan pantas aku cuba menghidupkan motor.

"Hafsya!" laung seseorang dari jauh.

mata aku membulat.

" Aduh dia panggil aku pula. "

dengan keadaan tergesa-gesa aku menghidupkan motor aku.

baru sahaja aku ingin pergi satu tangan mendarat diatas atas bahu aku.

"Arghh!! Ya Allah." jerit aku.

" Hey Hafsya! what happent to you?" soal Qyril dengan hati yang risau.

aku membuka mata perlahan-perlahan. melihat sahaja wajah Qyril terus aku lepaskan lega.

dalam kesempatan mata aku melilau melihat sekeliling.

Qyril menggeleng beberapa kali.

" Awak dah kenapa? saya just panggil  awak? kenapa lari dari saya?" soal Qyril dalam keadaan termengah-mengah macam baru lari marathon.

aku tersenyum kelat. dia ke kejar aku tadi?

" Erm saya Okay Encik Qyril. cuma terkejut je." balas aku lalu dilap peluh didahi. dah malam pun panas.

Qyril memandang aku meminta kepastian. tapi aku hanya tersenyum kecil.

" Awak tertinggal barang. " kata Qyril lalu dihulurkan phone aku.

muka aku mula cuak. macam mana phone aku boleh tertinggal?

" Tak perlu banyak soal. lain kali jangan cuai Hafsya. " pesan Encik Qyril.

aku hanya mengucapkan terima kasih. Qyril cuma tersenyum lalu berlalu pergi meninggalkan aku disitu.

Aku memandang phone aku. senyuman tersimpul dibibir aku. nasib baik ada boss baik.

_____

𝐏𝐎𝐒𝐒𝐄𝐒𝐒𝐈𝐎𝐍 © Where stories live. Discover now