-BAB 2-

4.4K 193 14
                                    

"You are Devil but sometime i see my angel in you eyes."


____________

" kau tak habis ganggu aku lagi ke Eizrian? Sudahlah..." keluh aku lalu meninggalkan Eizrian seorang diri disitu.

Eizrian tersenyun sinis.

" Jap..jap..dalam kamus hidup aku, tak ada istilah penat nak ganggu kau. Aku lagi suka adalah. " jawab Eizrian lalu ditariknya tudung aku sekali rentap lalu melarikan diri dengan senda tawanya yang menyakitkan hati.

" Eizrian!" Jerit aku dengan hati yang sakit. Air mata aku kembali mengalir. Ah! Kenapa murah sangat air mata aku hari ni.

Pantas aku berlari menuju ke bilik air untuk betulkan semula tudung aku yang dah lari dari landasan.

_____

Sebaik tamat saja tuisyen SPM,
aku berlari sepantas mungkin apabila hujan semakin lebat.

Nasib aku lah bila kelas habis, masa tu lah nak hujan. Tapi orang kata apa? Hujan ni pembawa rahmat.

Ramai lah yang tanya, kenapa aku tak naik bas atau sesiapa hantar ke kan??

Jawapan aku senang, aku nak berdikari.

Aku tak nak susahkan Puan Yulia. Tak pasal aku kena rembat dengan dia. Mulut dia dah lah macam hurmm- Malas lah nak umpat dia.

Sebaik saja aku sampai dirumah, aku terdengar suara Puan Yulia yang sedang bergurau dengan seseorang. Aku mula musykil.

Pantas aku memasuki rumah lalu membuka pintu dengan perlahan-lahan.

" Puan Yulia.." tegur aku apabila aku ternampak Puan Yulia sedang bermesra dengan seorang lelaki asing didalam rumah. Ya...lelaki tu nampak asing di mata aku.

Puan Yulia pantas cuba cover perbuatannya bila menyedari aku dah balik dari sekolah. Cis.

Aku menggenggam tangan seeratnya apabila melihat perbuatan terlarang mereka. Apa yang terlarang? Kau faham-faham jerlah bila lelaki dengan perempuan berduaan?

" Bila kau balik?" Soal Puan Yulia lalu ditarik tangan aku menuju ke ruang dapur.

Lelaki itu ditinggalkannya di sofa ruang tamu. Haih.

Aku menepis pegangan Puan Yulia. Aku ni memang penakut tapi sekarang ni dah sampai had maksimum. Aku tak tahan lagi.

" Maaf Puan Yulia. Saya tak kisah kalau Puan nak pukul dan kerahkan saya berkerja macam tukang gaji tapi sampai Puan dah buat maksiat? Saya tak boleh terima!" Marah aku dengan mata yang bergelinang air mata. Haih time ni lah aku nak nangis!

Puan Yulia tergelak.

" What? Kau tegur aku? Suka hati aku lah nak buat apa. Kau tu masih budak mentah. " jawab Puan Yulia selamba.

" Untuk pengetahuan Puan, rumah ni adalah rumah Arwah ibu dan ayah saya. Puan tak reti hormat ke? Kalau Puan nak buat maksiat? Tolong jangan dekat rumah sini. " bangkang aku dengan tegas.

Puan Yulia tersenyum sinis lalu ditampar wajah aku dengan muka bengang.

" Ada aku kisah ke? Kau masih tak ada hak keatas rumah ni! Rumah ni jatuh atas nama aku Hafsya! Kau sedar tak diri kau tu aku kutip! Bodoh! Dasar budak tak kenang budi." Tengking Puan Yulia lalu ditarik tudung aku lalu didongakkan kepala aku supaya menghadapnya.

Baru saja Puan Yulia ingin menampar wajah aku, perbuatannya terhenti apabila lelaki tadi datang memanggilnya.

" Sayang.... enough. " tegur Iskandarz dengan senyuman lalu dipeluk belakang Puan Yulia dengan erat.

Pegangan Puan Yulia dilepaskan. Aku menarik nafas lega.

" Baby, budak ni kurang ajar dengan I, siapa boleh sabar kan?" Rengek Puan Yulia.

Aku mengeluh kasar. Tak sedar diri!!

" ok Baby. Benda boleh settle. Abaikan dia. Jom kita sambung. Penat I datang rumah mewah You ni tau." Pujuk Iskandarz yang jelas mata duitan. Kikis duit perempuan rupanya lelaki tu.

" Ok sayang." Jawab Puan Yulia lalu ditinggalkan aku di dapur. Pantas aku menjerit. Langkah mereka terhenti.

" Keluar! Korang keluar. " jerit aku dengan kuat. Aku tak tahu semangat gila mana sampai aku berani menjerit mereka berdua.

Puan Yulia mencerlungkan matanya tanda memberi amaran kepada aku.

Aku tidak mengendahkannya.

" Keluar dari rumah ni! Aku tak benarkan kau buat maksiat dalam rumah ni. Ini rumah arwah ibu dan ayah aku! Keluar!!" Jerit aku dengan hati yang sakit.

" Budak tak guna!" Jerit Puan Yulia lalu terasa perit di pipi belah kanan aku dan akhirnya aku tidak sedarkan diri.

____

𝐏𝐎𝐒𝐒𝐄𝐒𝐒𝐈𝐎𝐍 © Where stories live. Discover now