-BAB 1-

6.4K 245 8
                                    

"You are Devil but sometime i  see my angel in you eyes." 

___________

"Mulai hari ni. Aku nak kau kemaskan semua dalam rumah aku ni. Make sure? Kemas dan bersih. " arah Puan Yulia dengan angkuh.

Aku mengangguk laju.

" Apa lagi tercegat! Pergilah sekarang. Kau nak tunggu aku seret kau ke budak?" Tengking Puan Yulia.

" Ye mak cik." Jawab Hafsya dengan cepat.

Puan Yulia terkejut apabila anak buahnya itu memanggilnya gelaran Mak cik?

Pantas rambut panjang milik Hafsya ditarik kasar.

Hafsya menjerit kecil.

" Mak cik! Sakit...tolonglah makcik! " rayu Hafsya dengan air mata mengalir laju.

" berapa kali lagi aku nak pesan dekat kau huh? Panggil aku Puan Yulia! Bukannya Mak cik. " kata Puan Yulia dengan garang.

Aku menelan air liur. Macam mana aku boleh terlupa?

" Maafkan Hafsya Puan Yulia. Hafsya tak  sengaja. " rayuku dengan suara yang terketar-ketar.

" kau tak habis-habis dengan Maaf kau! Ingat dengan maaf senanglah ye. Aku dah naik muak dengan maaf kau tu. " marah Puan Yulia lalu ditolaknya aku ke lantai.

Aku mendecit kesakitan.

" Kau dengar sini Hafsya. Kalau bukan disebabkan Arwah ibu dan ayah kau tu kaya? Tak ada makna aku nak jaga kau lah! Kau ni dah kira beruntung tahu! Pergi buat kerja. " tengking Puan Yulia lalu disepaknya perutku.

Aku memegang perutku yang senak dan akhirnya terbaring kesakitan. Mataku tertacap pada Eizrian yang berdiri diluar  memandangku lalu tersenyum sinis.

Pantas aku mengalihkan pandangan apabila terdengar jeritan Puan Yulia memanggil namaku.

Ya Allah..tabahkanlah hati ini.

____

Pandanganku mula kabur apabila titisan air mata mula keluar dari tubir mata.

Semakin lama tanggisanku menjadi kuat dan tidak dapat ditahan. Aku menangis sekuat-kuatnya.

" hey budak! Kau tu dah lah hodoh! Ada hati nak tegur aku? " maki Riyyaz lalu ditunjal kepala aku dengan kuat.

" Stop Riyyaz!" Tengking aku.

Riyyaz mencerlungkan matanya apabila aku mula berani menjawab.

" Kau dah pandai menjawab ?" Perli Riyyaz dengan muka yang merah.

" Aku tegur benda yang betul. Kenapa kau tak boleh terima?" Luah aku dengan suara yang serak.

Mata-mata pelajar yang memandang  tidak lagi dihiraukan.

Riyyaz tersenyum sinis.

" Hey perempuan. Kau dengar sini. Kau sebenarnya tak kenal aku lagi. Tak ada sesiapa yang berani tegur apa yang aku selalu buat. Even  guru dekat sini pun tak berani! Tapi kau..." kata Riyyaz lalu ketawa kecil.

Aku terdiam apabila Riyyaz menuangkan air manis di atas tudung putih aku.

Aku menunduk memandang lantai. Tudung yang basah akibat di simbah oleh air manis, aku renung dengan mata yang berair.

" tapi kau...kau orang pertama! So which one part can i behave? You so lucky Hafsya. Because i dont treat you more. " perli Riyyaz.

Aku mula menangis teresak-resak disitu. Pelajar -pelajar di sekelilingku hanya  terus mengejekku dengan alasan aku cuba membuat publisiti murahan di sekolah.

Riyyaz tersenyum puas lalu meninggalkan aku di tengah laluan kantin itu dengan gengnya.

Aku mengesat air mata dengan tudung aku.

' ibu...ayah...Hafsya tak kuat!' Jerit aku didalam hati.

_____

" Hafsya..berdasarkan rekod kecemerlangan kamu. Prestasi kamu mula menjunam. Apa masalah kamu sehingga rekod kamu seteruk ini?"  Tegur pengetua dengan muka kecewa.

Aku menggenggam erat tangan aku dek kesejukan.

" Maafkan saya Pengetua. Saya tak ada jawapan untuk soalan Pengetua." Jawab aku dengan lemah.

Pengetua mengeluh berat.

" If you have the problem? You can realese to your family or friend? Jangan pendam. Saya bagi warning kepada Awak Hafsya. Awak pelajar cemerlang. So ...i hope so you can settle your problem." Pesan pengetua lalu mengarahku supaya keluar.

Aku memandang rekod pelajaran ku yang teruk.

Kaki ku mengorak langkah meninggalkan pejabat.

" macam mana dengan result kau? Teruk ke? Haha! " perli Eizrian yang muncul disebalik tangga.

_________

Firstly, thanks sebab sudi baca buku sis, btw sis sedang cuba perbaiki semula storyline and ejaan mana yang salah. I try my best.

Ok bye sayanora!

-crimsymn-

𝐏𝐎𝐒𝐒𝐄𝐒𝐒𝐈𝐎𝐍 © Where stories live. Discover now