-BAB 7-

3.5K 173 2
                                    

"You are Devil but sometime i see my angel in you eyes."

Dalam mimpi Hafsya***

" hey bangun." Tegur seseorang kepada aku.

Aku mengerdipkan mata sejenak apabila terasa tidur aku diganggu. Baru saja aku ingin menjawab, mata aku terbeliak melihat...

Hantu ke? Manusia ke? Haiwan ke? Eh? Apa yang aku melalut ni?

Aku melihat seorang lelaki muda kacak berada dihadapan aku sekarang. Adakah aku bermimpi.

Tindakan refleks menyebabkan aku menjerit ketakutan dan aku semakin kalut dan mengambil tindakan untuk keluar dari bilik gerabak itu.

Keadaan kereta api yang sedikit bergoyang tidak aku endahkan. Yang penting aku mahu keluar dari bilik ni sekarang!!

Aku berhenti di tepi bilik air dan mencari nafas yang tercicir tadi.

" macam mana lelaki tu boleh ada dalam gerabak yang sama ? Aku ingat aku sorang je. " keluh aku lalu diurutkan dada yang berombak.

Selang lima minit cuba meredakan hati, akhirnya aku mengambil keputusan untuk kembali semula ke gerabak.

Pintu aku tolak perlahan. Lelaki itu kelihatan khusyuk membaca sesuatu.

Aku dengan perlahan-perlahan duduk dihadapannya.

Lelaki itu masih dengan bukunya dan
aku mengambil keputusan untuk  tidak mengendahkannya. Mata aku tertumpu pada permandangan diluar sana .

" why you so scare? " soal lelaki itu tetiba.

Aku memandangnya.

" No." Jawab aku selamba.

Lelaki itu tersenyum.

" aku tahu kau takut. " jawab lelaki itu lalu menutup buku yang dibacanya tadi.

Sekarang matanya memandang wajah aku.

Aku menelan air liur.

" aku minta maaf sebab ganggu tidur kau tadi. Aku tak ada niat pun. Cuma keberadaan aku disini sama seperti kau juga Hafsyah. " terang lelaki itu.

Aku terdiam. Dia tahu nama aku? What? The fishhh....

" what do you mean? " soal aku ingin tahu.

" sering dihimpit, bilik seat yang full then tersesat di gerabak hujung dan berjumpa dengan kau. Dan kau menjerit tak tentu pasal. Akhirnya kau pulang semula ke gerabak ni. Right?? " terang lelaki itu.

" kebetulan? " teka aku.

" ye. Kebetulan." Jawab lelaki itu.

" macam mana kau boleh tahu nama aku?" Soal aku dengan hati yang pelik.

Lelaki itu hanya tersenyum manis.

_____

*** Mimpi Hafsya yang dikatakan mimpi ngeri dan kehadiran seorang lelaki misteri yang rupanya seiras Arsyad. Namun rupa-rupanya di dunia realiti, kewujudan Arsyad itu sebenarnya wujud.

𝐏𝐎𝐒𝐒𝐄𝐒𝐒𝐈𝐎𝐍 © Where stories live. Discover now