Majlis keraian D'yren
"wake up Rayfa." Kejut Arsyad kepada Rayfa yang masih termenung dibalkoni rumah seperti memikirkan sesuatu.
Rayfa tersedar dari lamunanya lalu tersenyum lebar seakan tiada perkara yang berlaku antara mereka.
" Aku tak sangka Iric akan buat majlis semata nak sambut kemasukan hamba macam aku ni." Keluh Rayfa sambil membelek gelas panjangnya yang masih terisi air.
" Siapa kata kau hamba? Kau dah termasuk seperti aku. " Jawab Arsyad sambil tersenyum sinis.
Rayfa merenung tajam kearah Arsyad lalu menghampirinya.
" So? Aku kena bangga? Dengan gelaran yang aku dapat sekarang ni?" Soal Rayfa kepada Arsyad dengan tenang.
Arsyad hanya tersenyum kecil lalu memalingkan wajahnya dari terus merenung wajah Rayfa dihadapannya itu.
" Semestinya." Jawab Arsyad lalu rokok dikeluarkan dari poketnya dan dinyalakan.
" Sejak bila kau merokok?" Soal Rayfa dengan tenang.
" Itu bukan masalah kau." Balas Arsyad dengan dingin seakan ingin menyendiri ketika itu.
Rayfa hanya mendiamkan diri lalu dengan pantas tangannya merampas puntung rokok di mulut Arsyad lalu disedut rokok tersebut dengan selamba.
Arsyad terdiam dan terkejut.
" What...are you crazy?!!" Marah Arsyad lalu dengan ringan tangan Arsyad menarik semula rokok di mulut Rayfa dengan hati yang bengang.
Rayfa hanya membuat muka tiada perasaan dan merenung Arsyad yang masih bengang.
" Kau nak mati awal ke? Dah gila?!" Marah Arsyad dengan bengang. Puntung rokok tersebut pantas ditenyeh dan dibuang. Terbantut niatnya untuk menikmati rokok tersebut.
" You want me to be bad girl right? That cool huh? " Jawab Rayfa dengan muka dingin.
Arsyad menghela nafas kasar.
" kalau nak mati? Bukan dengan cara ni." Marah Arsyad yang mula marah.Rayfa mula terbatuk sikit.
"Stop smoking or i will cut your neck." Pesan Rayfa dengan serius lalu dengan sengaja tali leher milik Arsyad ditarik kasar kearahnya.
" Sebab aku tak nak kau mati awal. Banyak lagi perkara yang kita belum buat ." Bisik Rayfa kepada Arsyad dengan muka dingin.
Arsyad tersenyum kecil. " I'm ready for this." Jawab Arsyad dengan bangga. ( What?! )
_______
" Perkenalkan Rayfa. My new servant." Kata Iric dengan bangga kepada kawan-kawannya sambil memeluk mesra bahu milik Rayfa. Rayfa hanya mendiamkan diri dan menayangkan wajah dingin.
Mereka tersenyum lebar kearah Rayfa. Sempat mata mereka melirik kearah baju gaun labuh hitam yang dipakai oleh Rayfa dan tudung hitam milik Rayfa...
" Kurang satu Iric, senyuman dia. Yang lain dah perfect. " Tegur patner Iric dengan senyuman lebar.
Iric ketawa besar apabila mendengarnya. " That why i like this girl." Usik Iric dengan tenang lalu sengaja bahu Rayfa dipegang erat seakan ingin memberi signal kepada Rayfa supaya control kelakuannya.
"Pandai kau pilih Iric, aku dengar dia dapat kalahkan Melinda anak Tuan Taylor?" Tanya kawan Iric yang ingin tahu.
Mendengar soalan itu, mereka semua sepakat ingin tahu.
Iric tersengih sinis.
" Takdir berpihak pada kumpulan aku. So I'm proud of that. " Jawab Iric dengan bangga.
YOU ARE READING
𝐏𝐎𝐒𝐒𝐄𝐒𝐒𝐈𝐎𝐍 ©
Romance" how I can say it? my life used to be unhappy, but why does my life suffer more?" - Hafsya. " You deserve it, and I want to see your life become like a hell."- Arsyad. " Are you happy when you see someone hurt?" - Hafsya. " I just hurting someon...