-BAB 11-

2.5K 128 7
                                    

"You are Devil but sometime i see my angel in you eyes."

_______

Arsyad pov

" Well Xian, promise still promise. " aku merenung tajam kearah Xian yang menunduk ketakutan.

" Aku tak suka cakap banyak kali." Pesan aku sekali lagi.

Xian masih menunduk memandang lantai.

" Aku minta maaf Master. Aku..ku..aku tak bersalah dalam hal ini!!. " nafi Xian.

Aku tersenyum sinis.

" Ini bukan masalah kecil Xian. Sebelum kau nak songlap duit syarikat? Ada kau fikir perbuatan kau ni? Kau tak sayang nyawa ke?" Soal aku dengan hati yang bengang.

Semua bukti dah jelas kot. So pitty you Xian. Kau silap orang nak menipu.

" Sorry Xian. Kau kenal aku macam mana. " bisik aku di tepi telinga Xian yang duduk terikat di kerusi.

Xian mula gelabah apabila aku mengeluarkan pisau lipat.

" Antara duit dan nyawa? Aku lebih prefer pilih nyawa. Sebab apa?" Aku memainkan pisau lipat itu di muka putih Xian.

" Master!! Dont do this. Trust me!" Rayu Xian dengan muka yang pucat.

Aku tersenyum sinis.

" Master Arsyad, you have the problem. " celah Alex dengan selamba kepada Tuannya itu.

Arsyad mengjongketkan sebelah keningnya keatas.

" What the problem Alex?" Soal Arsyad sambil itu pisau lipatnya masih bermain di muka Xian.

" Sekumpulan Golden Dragon cuba membuat onar di kawasan syarikat kita Master." Beritahu Alex dengan serius.

Arsyad mengeluh.

" fine. Aku lebih suka. Lagipun aku dah lama tak hide and seek. Don't you ?." Soal Arsyad kepada Xian yang sudah pucat. Hurm hilang macho lelaki ni.

Alex yang mendengar hanya mendiamkan diri. Dia faham Master dia jenis macam mana. Even masalah sebesar mana pun dia masih boleh relax dan bermain dengan musuhnya itu.

Itu satu sikap pelik yang ada pada diri Master Arsyad Adyan.

Xian menggangguk pantas.

Aku tersenyum sinis.

" nilai harga duit kita boleh kira Xian, tapi kalau nyawa kau? Tak ada sesiapa pun boleh hitung Xian. So i better choose your life cause i know...nyawa kau lebih berharga. Dint you ?" Perli Arsyad lalu menekan kan pisau itu pada wajah putih Xian dengan membuat contengan.

Muka Xian dah diibaratkan kertas lukisan bagi dia. Jeritan Lelaki malang itu tidak dihiraukan.

" you tell me wrong time Alex . Pitty you Xian." Keluh aku lalu pedang samurai diambil diatas meja dan terus ditetak ke tangan kanan Xian.

Xian menjerit kesakitan.

" Arghh!! Shit!" Jerit Xian apabila tangan kanannya sudah tiada.

" ini akibat berani songlap duit syarikat aku. " beritahu Arsyad dengan sinis.

" You must be thanked for me dude. Cause i dont want to end your life. But you should lucky cause..." pedang samurai itu ditetak semula pada tangan kiri milik Xian.

Perasaan membunuh dia semakin mengcengkam. Tapi masih boleh ditahan sebab dia dah serik!! Semua orang nak mencabar aku.

Dan salah seorangnya dihadapan aku!!

𝐏𝐎𝐒𝐒𝐄𝐒𝐒𝐈𝐎𝐍 © Where stories live. Discover now