-BAB 15-

2.3K 117 6
                                    

"You are Devil but sometime i see my angel in you eyes."

Hati aku berdegup laju. Pantas aku memandang wajah Rizky yang ralit memandang orang ramai yang sibuk membeli belah.

" nasib baik dia cium kau Rizky."

Aku mengeluh lega. Melihat kelibat lelaki itu sudah menghilang membuatkan aku dapat bernafas semula.

" apa nama dia eah? Eh buat apa kau nak tahu sangat! " pantas aku menggeleng laju.

Aku duduk dibangku kayu yang sudah tersedia untuk melepaskan lelah.

Kedudukan Rizky aku betulkan seketika dan dihadapkan memandang aku.

Ya allah, Comelnya!!

Rambutnya yang perang disertakan dengan Matanya yang berwarna Hazel membuatkan aku tergamam.

Handsome anak ibu ni.. 😄

Hahaha. Aku ketawa seorang diri disitu apabila melihat Rizky mengembungkan pipinya yang tembam itu.

Macam tahu je aku puji dia. Hahaha.

Sedang aku leka bermain dengan Rizky, seseorang duduk disebelah aku.

Aku membiarkan saja orang disebelah aku duduk. Lantak lah dia.

" Yes Babe. I just wait you at here only. I takkan kemana-mana. I takkan leave you at here babe. Trust me. You just shopping. If you finish just call me Baby. " pujuk lelaki itu dengan suara yang lembut.

Aku yang dekat sebelah ni pun rasa macam nak muntah. Apa ni wey ber ' babe-babe bagai?

Lainlah kalau si Rizky ni.

Aku mengeluh lega apabila Iris berjaya dipujuk. Haih nampaknya perempuan kalau dah shopping memang tak ingat dunia.

Bagaikan baru tersedar aku memandang wanita disebelah aku yang ralit bermain dengan seorang bayi.

Jap..aku macam kenal perempuan ni. Senyuman sinis terukir dibibir merah aku.

Perlahan-perlahan aku meletakkan tangan aku dibahu wanita itu.

Sedang aku sibuk bermain dengan Rizky terasa ada tangan yang diletakkan dibahu aku.

Disebabkan rasa terkejut aku pantas menoleh dan melihat orang disebelah aku.

Baru saja aku ingin memarahnya mulut aku terkatup kembali.

Ya Allah adakah hari ini hari terkejut sedunia?

Pantas apa yang pernah lelaki itu buat kepada aku kembali bermain di minda aku.

Rasa takut aku buang ketepi apabila dia sudah berani memegang aku dengan sengaja.

" Kau memang tak belajar hukum ke?" Marah aku dengan suara sedikit ditekankan.

Riyyaz ketawa kecil apabila melihat aku memarahinya.

" Well ini Riyyaz. Kau macam tak kenal aku Hafsya. By the way? Kau dah semakin cantik." Puji Riyyaz dengan suara yang menggoda.

Aku mengeluh. Pantas aku bangkit dari duduk untuk meninggalkan Riyyaz yang sudah merepek.

Riyyaz menarik kasar lengan aku dan menyebabkan aku terduduk disebelahnya rapat.

" Riyyaz what are you doing now!! " marah aku dengan muka yang merah.

Rizky aku peluk erat dan Rizky sudah mula merengek kecil.

" Aku belum selesai bercakap dengan kau Hafsya. Kau dah berubah sayang. Baru aku tersedar yang aku sudah lepaskan permata selama ni. So pitty me Hafsya. " bisik Riyyaz dengan suara yang lunak.

Tangannya bermain di peha aku.
Aku menepis tangan Riyyaz dengan Kasar. Air mata aku mula bertakung dibirai mata.

" Kau menjerit dan lari aku tak teragak nak buat sesuatu yang lebih lagi. So kau duduk diam." Kata Riyyaz dengan tegas.

Aku terpaksa mendiamkan diri. Air mata aku mengalir perlahan. Sungguh aku takut tapi aku tak boleh buat apa. Nasib aku terletak ditangan lelaki durjana ni.

" Kau nak apa Riyyaz! Tak cukup kau buat aku dulu dan sekarang kau nak buat apa lagi!! Lepaskan aku." Rayu aku dengan suara yang tertahan-tahan sendunya.

Riyyaz melepaskan pegangannya dan ketawa kecil.

" Okay sayang. Hope to see you again. Because i have the job. " perli Riyyaz lalu meninggalkan aku disitu apabila orang ramai mula memandang kearah kami pelik .

Aku memujuk Rizky yang sudah menangis.

" maafkan ibu Rizky." Pujuk aku dengan membisikkan selawat ditelinganya.

Kau memang kejam Riyyaz!

" Aku harap, aku takkan jumpa lelaki jahat macam dia sekali lagi." Bisik Aku dengan muka yang pucat.

____________


𝐏𝐎𝐒𝐒𝐄𝐒𝐒𝐈𝐎𝐍 © Where stories live. Discover now