"You are Devil but sometime i see my angel in you eyes."
Eizrian membayar harga air kopi itu kepada Adik kaunter itu lalu mendapatkan telefonnya yang berbunyi minta diangkat.
alahai siapa pula call aku ni?
Eh Arsyad call? urgent ke?
" Hah Hello asal call aku?" balas aku dengan pelik sambil itu aku bergerak menuju kearah Kereta Mercedez hitam kesayangan. heh?
" Kau nak mati dengan aku ke?" jawab Arsyad dengan dingin. aku tersenyum senget. alahai mamat ni naik angin lak. relax lah kit kat kan ada? yeke?
" Aku gurau je Arsyad. kenapa? ada misi ke? jarang kau nak call aku ni lain lah ada hal an?" soal aku pelik.
kedengaran Arsyad gelak.
" Memang ada misi pun. Aku nak kau datang ke rumah Mansion seperti biasa. You late? no excuse." ugut Arsyad Adyan dengan dingin.
aku menelan air liur.
" Ok nanti aku sampai." dengan cepat aku menghidupkan enjin.
______
ALEX tersenyum sinis melihat Eizrian yang kelihatan tergopoh gapah menghampirinya. huh? you late bro.
Eizrian yang seakan memahami pandangan sinis milik Alex itu hanya mencebik kasar.
" Sorry doh. aku lambat lah. pergh jam dia tak boleh bincang." keluh Eizrian.
Alex hanya tersenyum. " Yeke? kau kira untung sebab Arsyad belum start lagi mission dia hari ni. kalau tak?..." saja Alex menjedakan ayatnya.
Eizrian meneguk air liur kasar.
" Kalau tak..!" Eizrian membuat aksi kena tumbuk. Alex ketawa kecil.
" Ye doh. sebijik kau punya aksi tu." perli Alex. Eizrian cuma mengangkat bahunya.
hurmm. sejenak mereka terdiam.
" Sebenarnya apa yang Arsyad nak kita buat ni?" kata mereka berdua serentak tetiba. Eizrian dan Alex tergamam. aik? kau pun tak tahu ke?
mereka kembali terdiam.
______
" Aku nak kau pakai baju ni." arah Arsyad kasar pada Hafsya.
Hafsya melihat baju tersebut dengan hati yang resah. gila seksi baju tu.
Arsyad tersenyum tersirat.
" kenapa? seksi?" perli Arsyad.
aku memandang sepi baju dress tersebut. Ya Allah adakah aku sanggup memakainya? TAK.
" Tolonglah..aku tak nak pakai baju tu...aku tak sanggup!" rayu aku sampai mata aku mula bergenang air mata.
Arsyad terdiam.
tapi dendam aku pada kau tak terkata Hafsya. aku minta maaf. pandang muka kau buatkan aku sakit hati. kalau aku boleh bunuh kau? dah lama aku buat tapi aku nak lihat kau terseksa!
tapi dia bukan Aisya, Arsyad! dia Hafsya...dia tak bersalah! kau dah gila ke?
tapi perempuan ni lain..arghh susah aku nak cakap! aku tak suka dia. aku benci dia.
jangan Arsyad! ini bukan diri kau.
kau diam! jangan ganggu aku lagi. jerit Arsyad lalu ditendang kerusi yang berhampiran dengannya sehingga terbalik.
Hafsya yang melihatnya terus terkejut. Ya Allah..
" Kau pakai baju tu kalau tak nak mati." arah Arsyad lalu keluar dari bilik itu.
aku menangis apabila murka Allah akan aku undang. tapi...Ya Allah...
" Cik? saya akan bantu cik bersiap. ini arahan Tuan Muda Arsyad." tegur satu suara yang muncul tiba-tiba di muka pintu.
__________
YOU ARE READING
𝐏𝐎𝐒𝐒𝐄𝐒𝐒𝐈𝐎𝐍 ©
Romance" how I can say it? my life used to be unhappy, but why does my life suffer more?" - Hafsya. " You deserve it, and I want to see your life become like a hell."- Arsyad. " Are you happy when you see someone hurt?" - Hafsya. " I just hurting someon...