- BAB 65 -

1.8K 73 2
                                    

[FINAL OF POSSESSION]

" No one knows the answer to the meaning of happiness"

_____________________

Nama aku Hafsya Shalihah, tapi nama aku telah ditukar oleh Arsyad yang bertalam dua muka sekarang. Jadi, Sekarang nama aku adalah Rayfa Shay.

Hidupnya aku dulu dimalaysia tapi sekarang aku dipaksa hidup di negara orang lain tanpa persetujuan aku. Ya! Aku diculik dan dipaksa jadi tahanan? Bukan..aku dijadikan mak sanggup untuk jadi pewaris D'yren! Huh?

Hidupnya aku sebagai seorang wanita, kini diacu menjadi seorang 'lelaki' yang berjiwa kasar dan tidak mengenal erti gentar. Ceh!

Kalau dulu aku benci tengok muka Iric dengan Arsyad, sekarang aku kena terima hakikat yang aku kena bersama mereka dalam D'yren. Haih!
Mungkin aku lah yang bertalam dua muka? Heh!

( Angin kuat )

" Sejuk .." keluh aku lalu memeluk diri sendiri sambil meneruskan jogging dengan hati yang tekad. Sambil berjoging aku sempat menikmati permandangan disekitar.

Dalam masa dua minit, aku sudah tiba dibandar yang sesak dengan manusia yang mula sibuk ingin pergi ke kerja dan membuka kedai mereka.
Melihat kesibukan mereka membuatkan aku teringat life aku dimalaysia dulu.

Aku memutuskan untuk berhenti jogging dan berjalan santai, leka berjalan, aku terpandang kearah seorang bayi lelaki yang menangis teresak-esak didalam dukungan ibunya. Hati aku tersentuh dan tanpa sedar aku tersenyum lebar.

" Rizky.." keluh aku lalu memejamkan mata sejenak dan tersenyum pahit, dengan hati yang pasrah aku kembali mencelikkan mata dan meneruskan perjalanan aku.

Tidak jauh dari tempat aku, aku terdengar bunyi alunan muzik serta nyanyian sekumpulan tertentu. Mendengarnya, membuatkan aku tertarik dan langkahku pantas menuju kearah cermin besar disatu bangunan tersebut.

Disitu aku dapat melihat satu tempat latihan dimana terdapat sekumpulan lelaki dengan perempuan sedang berlatih menyanyi dan terdapat satu band yang memainkan alat muzik.

Tiba-tiba tangan aku digoncangkan oleh seorang budak remaja lelaki disebelah kiri aku.

" Akak tak nak join? Jomlah masuk! " Ajak budak lelaki tersebut lalu menarik aku masuk kedalam tempat latihan itu.

" Eh?  It's Okay dik! Tak apa..."  Pujuk aku lalu cuba berpatah balik untuk keluar tapi budak tersebut berkeras menarik tangan aku dengan senyuman dibibirnya. (Comel) aku hanya pasrah dan mula mengikutinya.

" Akak boleh duduk sini. Sebab abang saya sekarang tengah buat latihan dengan kawan-kawan dia. " Kata budak Remaja tersebut dengan teruja lalu duduk disebelah aku.

Aku hanya mengangguk dan menonton gelagat mereka yang sibuk berlatih diatas pentas. Melihat muka teruja budak remaja lelaki tersebut membuatkan aku yakin pasti budak tu berminat dengan bidang muzik.

Buat seketika aku kaget siapa abang kepada budak tu. Haha!

" Danial! What are you doing at here?!" Tegur seorang lelaki yang tinggi dengan muka yang marah kepada budak disebelah aku.

𝐏𝐎𝐒𝐒𝐄𝐒𝐒𝐈𝐎𝐍 © Where stories live. Discover now