#البارت_الرابع
#عشق_الجاسر
دنيا :جلست على السرير بركبتها وبتوصل مصطنع ، لا لا عشان خاطري يا آبيه اكلني تاني ، مش هعرف اكل لوحدي ، اكلني ، اكلني .
جاسر : رفع حاجبه ، بتتريقي والله .
دنيا : مسكت الشوكه وبدأت تاكل بسرعه ، وضعت اصبعها بالصوص ولحسته ، الاكل طعمه حلو قوي .
جاسر : يضحك يامجنونه .
دنيا : تعالا كل معايا .
جاسر : لا كلت .
دنيا : تعالا بس ، ثم وضعت اصبعها في الصوص وذهبت له وهي تريد وضع صباعها في فمه .، خد دا طعمه حلو .
جاسر : حاول ابعادها عنها ، الله يقرفك انتي عيزاني الحس صباعك .
دنيا : تضع يدها في فمه ، والنعمه صباعي طعمه حلو ، دا حتي بطعم الصوص ، دوق بس .
جاسر وهو ببعدها وقعها على الاريكه بدون قصد فمسكته هي من قميصه فوقع فوقها .
دنيا : وهي تنظر لعينيه ، وتضع يدها بفمه ، دوووق .
جاسر : سرح في عنيها و فتح فمه ، واكل الصوص من اصبعها .
دنيا : حلو .
جاسر : اه حلو قوي .
دنيا : عاااااااا ، ضحكت عليك وخليتك تاكله .
جاسر : يخربيتك فصلان ، وقف وبعد عنها ، انا ايه اللي حصلي .
دنيا : تضحك ، انا دنيا الحديدي .
جاسر : ضحك ، مجنونه والله وهتجننيني معاكي .
دنيا : وضعت صباعها قدامه ، تقدر علي التحدي .
جاسر : زق ايدها وهو بيضحك ، لا مقدرش ..
دنيا : yes .............
ذهب خالد الحديدي الى امينه والده جاسر .
خالد : ازيك يا امينه عامله ايه ، مشفتكيش من زمان .
امينه : الحمد لله على كل حال ، ازيك انت وازى صحتك .
خالد : رايح اعمل عمليه يوم الخميس ، واحتمال مرجعش يا امينه .
امينه : بخضه ، بعدشر عليك متقلش كده .
خالد : لسه بتخافي عليا يامينه .
فلاش باك
( كانت أمينة فتاة عشرينية ، تحب خالد الحديدي وهو ايضا يحبها ، ولكنه سافر ليعمل بالخارج حتى يبدأ مشواره ويجمع الأموال ويأتي للزواج منها ، احمد اخوه طلب منه أموالا للزواج فأعطاه خالد ليساعده في استقامة طريقه ، ولكن أحمد أخذ الأموال وتقدم بها لامينه وهو يعلم انهم يحبوا بعض ، وفعل ذلك لانه كان بيغير من خالد اخوه لانه متفوق عنه منذ الصغر في الدراسة وفي العمل أيضا ، ضغط اهل امينه عليها للزواج من احمد وتزوجته وهي لا تعلم إلا يوم كتب كتبه انه اخو خالد حبيبها ، تفاجأ خالد بزواج اخوه من امينه عندما بعث احمد الي خالد صور فرحة لكي يقهر خالد وانه انتصر عليه .
باااااك .
امينه : بزعل ، اللي فات راح ياخالد ، وملوش لازمه الكلام دا ، جاي بعد السنين دي كلها تسال .
خالد : معاكي حق ، طب رايك ايه في جواز جاسر من دنيا .
امينه : هو اللي اتعمل فيك زمان ، جاي تعمله وتعيشوا لابني دلوقتي .
خالد : ليه بتقولي كده .
امينه : علشان اخوك زمان خذنى منك وانا وانت عارفين يعني ايه اتنين بيحبوا بعض وفي الاخر ميبقوش من نصيب بعض ، جوزت بنتك لابني وانت عارف انه بحب خطيبته .
خالد : زمان احنا اتلعب علينا والله يسامحه احمد ، وبعدين جاسر ده ابني اللي غلاوته متقلتش عن غلاوه دنيا بنتي ، دا كفايه انه من رحتك يا امينه .
امينه : علشان كده سبتني لاخوك .
خالد : احمد لعبها صح واتجوزك بسرعه وانا ملحقتش انزل من السفر ، وبعدين بعد لما احمد مات انا طلبت ايدك ونلم الشمل بس انتي موافقتيش .
امينه : خلاص اللي حصل حصل ، بس لما جاسر زي ابنك عملت فيه كده ليه .
خالد : علشان ده ابني اللي بخاف عليه ، ودنيا بنتي برضه اللي بخاف عليها ، الإمبراطورية اللي انت شايفاها دي اللي انا ابتديت بيها وجاسر كملها ، عايزه ده كله يضيع واسم الحديدي يضيع ، ودنيا نضيعه وتضيع معاه .
امينه : يعني علشان تحافظ على مالك وبنتك تحطم قلب ابني .
خالد : دايما مشاعرك سبقاكي كدا ، رفضتيني زمان علشان كنتي زعلانه ولسه زعلانه مني حتى بعد ما كبرنا وعجزنا .
امينه : لا انت اللي عجزت لوحدك .
خالد : يضحك ، وانتي زي ما انتي زي القمر .
امينه : يوه ياخالد بطل معاكسه ياراجل .
خالد : مفيش واحده ياخلوده زي بتاعت زمان .
امينه : اتهد ياراجل .
أنت تقرأ
عشق الجاسر ( مكتمله )
Romance#وصف نختار بقلوبنا مايمليه علينا مشاعرنا عندما يقابلنا الحب فيقودنا لتكلمه الطريق . فيصادفنا القدر ويقف عقبه تجاه طريقنا ، لنبتعد عن الحب ونقابل العشق انه عشق الجاسر ..... جاسر الحديدي بطل قصتنا يبلغ من العمر خمسه وثلاثون عاما حاد الملامح طويل القام...