البارت ١٨
ذهب معاذ الي جانيت في شركه الغول .
جانيت : اذيك يامعاذ عامل ايه ياترى مقابله شغل ولا ايه .
معاذ : كنت اتمني انها تكون زياره اخ لاخته وبس .
جانيت : يعني ايه .
معاذ : يعني ايه اللي انتي بتعمليه ده .
جانيت : عملت ايه .
معاذ : عملتي اللي عمري ما اتخيله خصوصا بعد ما رجعتي لبابا شريف وطنط ارسيليا وبعد ما اتجوزتي ياسين الحديدي.. ليه ليه يا جانيت .
جانيت بعدم فهم : في ايه .
معاذ : ايه علاقتك بوسيم جوز مامتك يا جانيت .
جانيت بصدمه : انت عرفت ايه.
معاذ نظر لها من اعلي الي اسفل بقليل من عدم الاحترام : انا كنت في الشيراتون بتعشا انا وفوج معايا وشفتك انتي و وسيم قاعدين مع بعض وهو ماسك ايدك بطريقه مش لطيفه .
فلاش باك .
( دخل معاذ المطعم هو وبعض رجال الاعمال وجلسوا وعند طلب الطعام لمح جانيت تجلس مع وسيم في كورنر بالمطعم وامامها العصير و وسيم يمسك يدها بابتسامه …. لم يصدق عينيه وقبل ان ينهض وقفت جانيت ومعها وسيم وذهبوا )
باك .
جانيت بابتسامه توتر: لا لا انت فاهم غلط ده شغل ….
معاذ قاطعها : شغل يخليه يمسك ايدك بالطريقه دي .. وبتحذير اوعي ياجانيت يحصل اللي بفكر فيه بابا شريف وطنط ارسيليا ميستهلوش منك كده وياسين اوعي تنسيه وتنسي بنتك حطي كل دول قدامك قبل ماتفكرى تغلطي .. جانيت انا يمكن مش اخوكي شقيقك لكن صدقيني انا جمبك ولو في حاجه صارحيني هتلاقيني معاكي بس اوعي تخيبي امل ياسين وبنتك فيكي .
جانيت : معاذ متكبرش الموضوع قلتلك انت فاهم غلط .
معاذ وقف : اتمني اكون فاهم غلط وبردوا لو احتجتيني هتلاقيني .
تركها معاذ وهو غير مقتنع بحديثها وخرج ، تناولت جانيت اجنده من علي مكتبها بغضب والقتها علي الارض بتمتمه ، هو انا كنت ناقصه …قاطعها صوت رن الهاتف وكان المتصل وسيم ففتحت الهاتف وبضيق .
– معاذ شافنا مع بعض وشافك وانت ماسك ايدي في المطعم ، لسه نازل من عندي احنا مينفعش نتقابل بره تاني انا قلقانه ليقول لحد.
وسيم : متخافيش مش هيقدر يعمل حاجه ولا يقول لحد .
جانيت : مالك مطمن قوي كده .
وسيم : علشان معاذ طيب و هيخاف يقول لشريف ويعمل مشاكل خصوصا محدش هيصدقه وكمان لو فكر يعمل كده وقتها تقولي انه بيعمل كده علشان يستولي علي شركه باباكي وفلوسه خصوصا انك العقبه اللي بينه وبين شريف ما انتي الوريثه الشرعيه لشريف .
جانيت : انت مصيبه .
وسيم : بعض من عندكم ياحبي .
★★★★★في كاليفورنيا في شركه first ip magx احدي الشركات التابعه للمافيا ..
مايكل بعصبيه : مش كفايه نيك احنا لازم نشوف مداخل لعيله الحديدي .
نيك : اصبر مايكل .
مايكل بعصبيه : اصبر ايه بقالنا ثلاث سنوات ننتظر ولكن الشركه بتكبر وتعلا وأسهمها بيعلا حتي بعد تصفيه جاسر الحديدي .
نيك : عرفت مين اللي قت**له .
مايكل : ليس مهم، المهم انه اتقتل جاسر خربلنا شغلنا من وقت ما قرر يصفي الغول ومن بعده ايمن وارسيليلا قبلهم ، ثلاث سنوات شغلنا في مصر متاخر بسببه.
نيك : وارسيليا انت ليه مصفتهاش .
مايكل : ليس منها خوف خاصتا انها تحت يدنا وكمان ممكن نحتاجها ارسيليا ليست سهله وتربيه الغول مش وقتها المهم الان لازم نضع يدنا علي شركه الحديدي حتي نعوض خسارتنا ، من تسبب في خراب شيء فعليه اصلاحه وشركات الحديدي تعويضنا للبيزنس الجديد .
★★★★★
أنت تقرأ
عشق الجاسر ( مكتمله )
Romance#وصف نختار بقلوبنا مايمليه علينا مشاعرنا عندما يقابلنا الحب فيقودنا لتكلمه الطريق . فيصادفنا القدر ويقف عقبه تجاه طريقنا ، لنبتعد عن الحب ونقابل العشق انه عشق الجاسر ..... جاسر الحديدي بطل قصتنا يبلغ من العمر خمسه وثلاثون عاما حاد الملامح طويل القام...