السابع والعشرين ج٢

37.6K 724 91
                                    

#السابع_والعشرين .

ذهبت منار الي الشركه بعدما اختارت موظفيها علي اعلي كفاءه وبدات بالعمل وشراء بعض الصفقات الصغيره كبدايه لها ، دخلت علي السكرتيره .
السكرتيره : وائل بيه في انتظار حضرتك في مكتبه .

منار  هزت راسها بالموافقه وذهبت باتجاه مكتب وائل .

وائل بابتسامه استقبلها ووقف  سلم عليها وقبل يدها ، مقدرتش اروح الشركه غير لما اعدي عليكي واشوفك الاول .

منار : بسخريه  ، مش خايف من مراتك .

وائل : اقترب منها وهو يداعب خصلات شعرها برومانسيه ، وهي هتعرف منين اني بشوفك .. وحشتيني .

منار : بتهكم ابتعدت  ،  بس طارق ممكن يشك فينا .

وائل : هو انا مش شريك هنا ولا ايه .

منار : بمكر ، اه  بخصوص الشراكه ، بفكر اشترى البضاعه بتاعت شركه الحديدي اظن تسمع عنها ،  في  شركات اشترت البضاعه باقل من نص تمنها  وعايزين يضربوا السوق ، ايه رايك .

وائل : بحنق ، انتي قلتيلي انك عايزه تبدائي في السوق ولا عايزه تتاكلي قبل ما تبداي .

منار : بتعجب ،  يعني ايه .

وائل : بتهكم ، انا عارف ان بينك وبين جاسر طار بايت .

منار : بضيق  وتوتر ، ايه اللي بتقوله ده .

وائل : بحنق ، متنسيش اني وائل الصفتي برضو ، ثم  يظهر انك نسيتي اهم عامل للنجاح يا موني .

منار هزت راسها بتعجب .

وائل : علشان تقفي قدام الكبار لازم تبقي كبيره زيهم وإلا هتتفرمي وطبعا مش هتاخدي في ايده غلوه ، والاهم وانتي بتبداي تاخدي ساتر بعيد عنهم واشتغلي لحد ما تكبري ، وبعد كده دوسي بقي بقلب جامد .

منار : انت شايف كده .

وائل : اهم حاجه متخليش ، الغيره وقلبك اللي يحركوكي خلي ده ، واشار علي عقلها هو اللي يحركك.

منار : بنفي وتوتر  ، مش غيره وانا هغير من ايه ..  ده بس انتقام للي عمله فيا وانه حرق  شركتي وخسرني كتير  .

وائل : لوي فمه بسخريه ، هعتبره انتقام بس امشي ورايا وانتي تكسبي .

منار : ضحكت ، اوكي  .

وائل : بضحك مد يده علي ذقنها بمداعبه ، قمر وانتي مطيعه .

دخل طارق عليهم ، فسحب وائل يده بسرعه من علي منار ، لم يلمح طارق الا صوت ضحكاتهم .

طارق : بتعجب  ، في ايه .

منار : بحنق وتوتر ، ابدا كنت باخد راي وائل بيه  في بضاعة جاسر اللي نزلت السوق بسعر اقل من تمنها  مش غريبه دي ، وبقترح لو دخلنا واشترينا .

عشق الجاسر ( مكتمله ) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن