باااارت طويل متنسوش لااااااف كتير للبوست
#السادس_والعشرين ج٢
بمجرد ما معتز شحن هاتفه وفتحه انهالت عليه الاتصالات والمسجات ، وجد عدة رسائل من مستشار القانوني للشركة ومدير الحسابات .
معتز اتصل علي مسؤول الشؤون القانونية بالشركة لمتابعة المستجدات .معتز : ايوه يا مستشار ..
المستشار : الحقنا يا معتز بيه الشركه بتغرق ..
معتز : بدهشه ، في ايه .
المستشار : ملايين بتتسحب من رصيد الشركة والمخازن كلها حصل فيها لخبطه وعجز في البضاعة .
معتز : بدهشه وصدمه ، انت بتقول ايه ملايين ايه ومخازن ايه انا مش فاهم حاجه انت اتجننت .
المستشار : بأستياء ،يظهر ان دنيا هانم مضت علي مستندات وموافقات وكل حاجه باظت هنا .
معتز : اتعصب و بحده ، اوقف كل حاجه حالا واتصل بالبنك اوقف حساب الشركه ، والمخازن يوقفوا التوريدات حالا انا جاي .
ذهب معتز بسرعه الي الشركه وأعطى اوامره بعدم استلام دنيا لاي اوراق خاصه بالشركه .
ترك المستشفي وذهب مسرعا للمكتب وتابع مع مديري الشؤون القانونية والحسابات ، اللذين بدورهم أمروا بايقاف وإنقاذ ما يمكن انقاذه .
مدير الحسابات اوقف حساب ورصيد الشركه والتعاملات عن طريق اتصالاته بالبنوك وفكسات ، ووقف ايضا جميع المخازن بتوريد اي بضاعه وكذلك مدير الشؤؤن القانونيه امر بايقاف اي اجراءات تم اخذها .مدير الحسابات : الي معتز بتاسف ، ٦٥٠ مليون رصيد من البنوك وخساير سحوبات من المخازن .
معتز : بصدمه وذهول ، ازاي وانتوا كنتوا فين ازاي موقفتوش المهزله دي ، ومين اللي اللي بعت الاوراق دي لمكتب جاسر اساسا .
مدير الحسابات : بتاسف ، اتبعتت زي ما بنبعتها كل يوم علي مكتب جاسر بيه علشان يمضي عليها .
معتز : بعصبيه ، ومحدش قالك ان جاسر مسافر والورق بيعدي عليا الاول قبل ما يروح لمدام دنيا علشان تمضي عليه .
مدير الحسابات : باستياء ، يامعتز بيه حضرتك مكنتش موجود ، وبعدين دنيا هانم من خمس سنين جت تدرب في الشركه وبعدها سابت الشركه علشان دراستها ولما خلصت الدراسه ، جت واشتغلت بقالها سنه في الشركه وهي صاحبة الشركه فطبيعي نبعت عليها الورق بما انها بقت فاهمه يعني .
معتز : بعصبيه ، خلاص ، مفيش حل نسحب الفلوس تاني .
مدير الشؤون القانونية : بتاسف ، ٥٠٠ مليون ضاعوا في البورصه لما مدام دنيا مضت بموافقة شراء أسهم لشركات خسرانه ودول مستحيل نرجعهم .
أنت تقرأ
عشق الجاسر ( مكتمله )
Romance#وصف نختار بقلوبنا مايمليه علينا مشاعرنا عندما يقابلنا الحب فيقودنا لتكلمه الطريق . فيصادفنا القدر ويقف عقبه تجاه طريقنا ، لنبتعد عن الحب ونقابل العشق انه عشق الجاسر ..... جاسر الحديدي بطل قصتنا يبلغ من العمر خمسه وثلاثون عاما حاد الملامح طويل القام...