#الجزء_الثالث #الثاني .
متنسوش تعملوا لااااف للبارت نزلته بدرى علشانكم ❤️❤️
حور : بحزن ، ليه خايفه من ايه يا ماما وكل ما اقولك ننزل مصر تعترضي ، انا المرادي اخدت قراري ومش هتنازل اني منزلش مصر وانتم براحتكم بقي .زياد : قاطعها ، تنزلي مصر تعملي ايه هو احنا لينا ايه ولا مين في مصر .
حور : بصتله بنظره امل ، لينا بابا ولا نسيته يا زياد ..
زياد : بعدم اهتمام ، مين اللي يدور علي التاني احنا ولا هو ده لو كان يعرف له اولاد او كان لسه موجود اساسا .
منار نظرت لزياد بتعجب وضربات قلبها تزداد .
حور : متقولش كده علي بابا اكيد عايش ، وبعدين احنا منعرفش ظروفه ايه .
ثم نظرت لوالدتها ، ولا ايه رايك يا ماما .منار : بتوتر ، انا معرفش عنه حاجه من وقت ما سافرنا ، انا قلتلك قبل كده اننا اختلفنا في الشغل فاطلقت وسافرت مصر وخدتكم معايا ، ومن وقتها معرفش حاجه عنه وبعدين هتروحي تدورى عليه فين ، انتي فاكره مصر دي اوضه وصاله هتدوري فيها .
دخل وائل الصفتي عليهم ، فالتقطت حور الحجاب من جانبها بسرعه و وضعته علي شعرها ثم نظرت لوالدتها .
انا خدت قراري خلاص وهبدا في اجراءات السفر .
وتركتهم وصعدت لغرفتها .منار : نظرت لوائل ، الحقني يا وائل ، حور عايزه تنزل مصر .
وائل : جلس بجوارها ، وفين المشكله .
زياد : لوائل ، هو ده اللي بقوله لماما فين المشكله .
منار : لزياد ، انت قاعد بتعمل ايه ، انت خلصت مناقصه شركه فيوتشر داي .
زياد : وقف ، حاضر هروح اشوف اجراءتها وانهيها .
وتركهم وخرج .وائل : لمنار ،في ايه مكبره الموضوع ليه .
منار : هو ايه اللي مكبره الموضوع ليه ، ولما حور تعرف ان ابوها مات واني كنت سبب موته ..
وائل : ابتسم بحنق ، ولما تعرف ان طارق مات هتروح تدور عن مين اللي قتله ، ما اللي مات مات وخلاص .
منار : ولو عرفت اني السبب في موته .
وائل : انتي سافرتي قبل ما يموت وبعدها متعرفيش عنه حاجه .
منار : والقضيه واسمي .
وائل : انتي مش سافرتي وقت الحادثه بتاعته ومتعرفيش عنه حاجه ، ابقي قوليلها يمكن حرامي اتهجم عليه بعد ما سافرتوا وسفركم ده اللي خلا اسمك يجي في القضيه وانك متعرفيش حاجه عن الموضوع اساسا ولا القضيه .
منار : باستهزاء ، والهبل ده هيدخل عقل حور .
وائل : الهبل ده اللي حصل فعلا وانتي لازم تصدقيه علشان تقنعيه بيها وتقنعي زياد كمان ، ان يوم الحادثه انتوا اتخانقتوا وسبتيله البيت وسافرتي وارد بقي في نفس اليوم يكون حرامي دخل عليه حد من غرايمه زي جاسر الحديدي مثلا يكون بعت حد يخلص عليه بسبب الخلافات اللي بينهم .
أنت تقرأ
عشق الجاسر ( مكتمله )
Romantik#وصف نختار بقلوبنا مايمليه علينا مشاعرنا عندما يقابلنا الحب فيقودنا لتكلمه الطريق . فيصادفنا القدر ويقف عقبه تجاه طريقنا ، لنبتعد عن الحب ونقابل العشق انه عشق الجاسر ..... جاسر الحديدي بطل قصتنا يبلغ من العمر خمسه وثلاثون عاما حاد الملامح طويل القام...