الرابع والعشرين ج٢

32.7K 648 52
                                    

#الرابع_والعشرين ج٢

ذهب طارق امام فيلا منار وحام حولها  فشاهد الانوار ولم يجد حراسه  ..
حام  حولها حتي اتي الليل فاتجه الي ثغرة بجانب  باب الفيلا الخلفي ودخل .. تسلسل عبر الحديقة ودخل منها الي  مطبخ الفيلا ..
فتحه بسلاح أبيض يحمله ، دخل واتجه بتسلل وتخفي حتي صعد الي غرفه منار وفتح الباب بهدوء .. فوجدها نائمه وقف أمامها وهو يتطلع الي ملامحها بغل وغضب وكره  .. شعرت منار بشيء غريب وانفاس غريبه حولها ففتحت عينيها وجدت طارق  يقف أمامها ويرفع يده بسلاح أبيض فوقها متجها  به ناحيه صدرها …
منار : لااااا

لحظات ومد طارق يده نحو قلبها ليطعنها ، فجأه دخل زياد عند الباب .

زياد : مامي انتي عندك ضيوف .
بنبضات قلب تزيد علي صوت ابنه تلفت طارق له وهو يتطلع بشوق ودموع تتلالا بعينيه .

منار:  بحنق و سرعه سحبت السلاح الابيض من طارق ووضعته في درج الكومدينو وبابتسامه توتر يمزجهما خوف ، تعالي يا زيزو شوف مين جه ده بابي .
وحملت زياد واتت به اتجاه طارق الذي يقف بصدمه وشوق وهو يشاهد ابنه، رفع يده بشوق يلمس شعر ووجه زياد بحب .
منار : بابتسامه ، مش انا يازيزو كنت بقولك بابي مسافر وهيجي ، اهو جه .
ثم اعطته لطارق الذي حمله بشوق وسعاده ولهفه وهو يحتضنه بحب .

زياد : انت وحشتني قوي يابابا .

منار : بحنق لطارق، اروح اصحيلك حور دي هتفرح قوي برجوعك .

طارق : بدموع وهو يحتضن زياد ، بص لمنار هي فين .
منار : في اوصتها .
ذهبت منار وخلفها طارق وهو يحمل زياد .

ملس علي شعرهت بشوق وجلس علي حافه السرير وقبل حور بحب وهي نائمه ،  فغفي زياد علي ساق طارق .

منار : بابتسامه  انا مش مصدقه نفسي اني شفتك تاني .

طارق : بتهكم ، كنتي عايزه تخلصي مني صح .

منار : هزت راسها نافيه بتصنع ، لا طبعا انا اول مارجعت من السفر اول حاجه عملتها اني قلت لعزت يدور عليك .

طارق : وبعتهولي علشان تطلقي بعد ما سرقتي فلوسي .

منار : تعجب مصطنع ،اطلق مين قالك كده .

طارق : مش انتي اللي قايله لعزت كده .

منار : لا طبعا ، انا قلتله يدور عليك ولو انت كنت اتجوزت او شفت حياتك وعايز تطلقني براحتك .

طارق : بعد  ما سبتني تحت رحمه جاسر و سرقتي فلوسي وهربتي .

منار : بحزن وعيون امتلات بالدموع  ، مكنش عندي اي حل تاني غير اني اهرب انا والولاد علشان جاسر مياذنيش ، حاولت ادور عليك معرفتش طريقك  هربت وسافرت ، خفت مش عليا علي الولاد ، وبعد ما جاسر حرق  شركاتك وشركاتي وكل المخازن مكنش قدامي حل غير اني ابيع لان مكنش معايا سيولة ما انت عارف  .

عشق الجاسر ( مكتمله ) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن