#السادس_والعشرين .
#عشق_الجاسرفي السيارة .
دنيا : انا مش فاهمه اروح تاني للدكتور ليه ما انا رحت انا وماما واطمنا .
جاسر : انا مليش دعوه ، انا عايز اطمن بنفسي وبعدين احنا هنروح للدكتوره مش للدكتور .. ها واخده بالك .
دنيا : ضحكت ، اه واخده بالي خالص .
وصلوا المكان ونزلوا من السياره ، وطلعوا عند الدكتوره ودخلوا .
الدكتوره : اتفضلي يامدام .
دنيا نامت على الشازلونج وكشفت بطنها والدكتوره بتكشف عليها وجاسر واقف معاها بسعاده وقلق .جاسر : بص لدنيا بهمسات وتوعد مصطنع، هو انتي كنت نايمه كده قدام الدكتور .
دنيا : ضحكت ، بس خلي الدكتوره تركز .
الدكتوره : وهي تمشي السونار علي بطن دنيا ، ماشاء الله .. ماشاء الله .
جاسر : خير يادكتوره في ايه .
الدكتوره : وقفت البسي يامدام دنيا ، وشاورت للمرضه تساعد دنيا .
دنيا : في حاجه يادكتوره .
جاسر : طمنيني في ايه البيبي بخير .
الدكتوره : بابتسامه وهي تجلس على مكتبها ، مبروك المدام حامل ..
جاسر : بتريقه قاطعها ، لا والله طيب ما انا عارف .
الطبيبة : ضحكت ، لسه مكملتش ياجاسر بيه ، المدام حامل في توام .
دنيا : بسعاده وهي تظبط ملابسها ، بجد يادكتوره ، واتت وجلست على الكرسي .
جاسر : بسعاده وفرح خبط يد علي يد ، ولد وبنت صح انا كنت حاسس من الاول .
الدكتوره : لا ، هما مش اتنين ، دول تلاتة ماشاء الله .
جاسر : بسعادة ودهشه ، يبقي ولد وبنتين صح .
الدكتوره : ضحكت ، لا معرفش حقيقي لان لسه مظهرش في الرابع باذن الله .
دنيا : بسعادة ، معقول انا حامل في تلاته توأم .. وباستياء طيب دول هعرفهم من بعض ازاي ، ونظرت لجاسر كده هتوه فيهم .
جاسر : متخفيش هنبقي نعلمهم باي حاجه .
دنيا : اه فكره برضو .
الدكتورة : بضحك ، تعلموا ايه ، وبصت لدنيا بمجرد ما يتولدوا انتي اول واحده هتحسي بيهم و تفرقي بينهم بسهوله جدا .
جاسر : يضيق ، ايه ده وانا .. يعني انا اللي مش هعرفهم .الدكتوره : بابتسامه ، ازاي يا جاسر بيه اكيد هتعرفهم هما ممكن يكونوا متماثلين شبه بعض او كل واحد له شكل لوحده عموما لسه بدرى ، اهم حاجه دلوقتي الراحه ثم الراحه ثم الراحه وكمان الغذا لازم تاكلي كويس اوي يامدام دنيا وتشربي عصاير وانا هكتبلك على شويه فيتامينات لازم تاخديهم .
جاسر : وانا مش هخليها تعمل حاجه خالص هتفضل نايمه التسع شهور .
دنيا : بسعاده ، وانا هسمع الكلام يادكتوره .
الدكتوره : مش اوي كده يا جاسر بيه ، الحركة مطلوبة برضو بس ترتاح.. يعنى متعملش مجهود ..متشلش تقيل كده .
جاسر : تمام .
واخذ جاسر الروشته ووقف هو ودنيا ومسكها من يدها ولف يده الاخرى حول وسطها .
الدكتوره : ضحكت بصوت واطي وهي شيفاهم كده .
جاسر : امشي براحه علي مهلك .
دنيا : بصتله بتعجب ، انت ماسكني كده ليه هو انا هقع .
خرجوا من باب الكشف .
جاسر : انا بشوفهم بيعملوا كده في الافلام .
دنيا : جاسر انت ايه حصلك ، انا لسه فى الاول دول الحوامل اللي رايحين يولدوا .
جاسر : لا مليش دعوه ، يله ومسك يدها بايده ، ويده الاخره حول وسطها .
أنت تقرأ
عشق الجاسر ( مكتمله )
Romance#وصف نختار بقلوبنا مايمليه علينا مشاعرنا عندما يقابلنا الحب فيقودنا لتكلمه الطريق . فيصادفنا القدر ويقف عقبه تجاه طريقنا ، لنبتعد عن الحب ونقابل العشق انه عشق الجاسر ..... جاسر الحديدي بطل قصتنا يبلغ من العمر خمسه وثلاثون عاما حاد الملامح طويل القام...