السادس والاربعين ج٢

31.8K 788 188
                                    

#السادس_والاربعين  ج٢.

ذهبت منار هي واولادها  الي المطار بعدما استلمت التذاكر من المطار ، ودخلت لتختم الجوازات ، نظر لها ظابط المطار بشك
--  استني ..

منار بصدمه زادت ضربات قلبها بشده وتوتر وهي تنظر له..

الظابط : وهو ينظر للاولاد وهم نعاس ويرتدوا ترينكات  ، ولادك دول .

منار : تعجبت بتوتر ، اه طبعا ما اهو واضح في البسبور وبحنق ابتسمت بحزن ،  ماما في دبي تعبانه جدا وداخله العمليات للاسف لسه مبلغني من ساعتين علشان كده حجزت الطياره بسرعه ومحبتش اقلق الاولاد غير واحنا مسافرين ، ثم نظرت للاولاد بحب بيعشقوا لبس الكاجوال .

الظابط : بابتسامه ،الف سلامه علي والده حضرتك  اتفضلي.

منار : بسعاده مرت ودخلت الي الطائره هي والاولاد …

اتصل المراقب علي معتز ليبلغه بالتطورات التي حدثت ولكن معتز هاتفه كان فاصل شحن ..فاتصل علي جاسر ولكن جاسر كان مشغول مع دنيا ..

جاسر : بهزار ،معاكي حق ساعتين كتير ، احنا نعيد من دلوقتي .

دنيا : بضحك ، لاااااا .

جاسر : بهزار داعبها بيده في جنبها وضهرها اا .

دنيا : ضحكت بتعب  ، بجد عايزه انام مش قادره خالص .

جاسر : جذبها لحضنه ، ارتاحي يا حبيبي .

دنيا : بصتله بشك ، لا انت هتخم .

جاسر : بضحك ، لا والله حاضر هسيبك ترتاحي …
دنيا براحه وضعت راسها علي صدره وخلال لحظات نامت من التعب .. ملس جاسر بحب علي شعرها وطبع قبله علي راسها وبيده سحب يدها وقبلها بعشق ..

بعدما فاق صباحا  التقط جاسر الهاتف وسحب نفسه براحه من جانب دنيا وجلس علي الكرسي امام السرير وبصوت منخفض قليلا .

جاسر : في ايه يابني طول الليل اتصال اتصال ولا خمسين اتصال .

المراقب : معلشي يا جاسر بيه كنت عايز اقولك علي اللي حصل .

جاسر : بتعجب : في ايه .

المراقب : انا كنت قاعد قدام فيلا منار هانم وسمعت صوت عالي وزعيق وبعدها بشويه منار هانم نزلت هي والعيال وركبت عربيتها ومشيت بسرعه .

جاسر : بتعجب ، مشيت راحت فين .

المراقب : ملحقتش اعرف  ، انا قلت ادخل اشوف الزعيق وطارق بيه وايه اللي حصل جوه ، وزي ما حضرتك عارف مفيش امن هنا فدخلت وسحبت لقيت طارق بيه سايح في دمه.

جاسر : بتعجب ، سايح في دمه ازاي يعني .

المراقب : يظهر حصلت خناقه بينهم جوه واتخبط و وقع علي الارض شكله قاطع النفس .

عشق الجاسر ( مكتمله ) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن