البارت التاسع

67.2K 966 62
                                    

#عشق_الجاسر 

#البارت_التاسع 

دنيا : بخوف من سرعه السياره ،  انت زعلان من حاجه .. في حاجه حصلت في الشغل ..ما تتكلم انت  هتموتنا بالسرعه دي ما تهدى بقى شويه .

جاسر : بضيق ، ضربها على وشها بشدة .

دنيا : بعيون مليانه دموع ، ايه ده انت بتضربني بتضربني ليه انا عملت ايه .

 جاسر مردش عليها وهي فضلت تعيط بانهيار حتى وصلوا أمام الاوتيل نزلت دنيا جرى وطلعت على غرفتها .

جاسر :  بضيق  ، ايه اللي انا عملته ده ، وضرب دلكسيون العربيه بايده بضيق لدرجه انه اتعور  ،  ازاي عملت كده هي دي وصية عمك .

  فلاش باك .

( بعد نزول دنيا الي  الكافية وقف جاسر بالقرب منه  واتصل على شخص .

هبعتلك لوكيشن دلوقتي وصوره واحده على الواتس تيجي وتفضل واقف هنا  وتخلي بالك منها اوعي مخلوق يمسها انا هقف استناك لحد ما تيجي .... تمام سلام .

بعدما أتى الشخص  وراقب دنيا من بعيدا في الكافيه ، اتصل علي جاسر وقال له انها  تجلس  برفقة شخص وفتاة وبعتله صور فارس وياسمين  )

باااااك .

جاسر : وهو في العربيه وبيفكر  ، يعني كانت بتكذب عليا و رايحه تقابل واحد ..طب ما يمكن زميلها قابلها صدفه ، واتحرجت منه .... اوف  غلط .. حياتها كلها غلط .. هي نفسها واصحابها وطريقتها و كلامها كله غلط ...هي  مش عارفه متجوزه مين ولا ايه ... اهدي كده ياجاسر وحاول تفهمها براحه  ، ثم قاد سيارته و ذهب لشراء ورد وشيكولاته لمصالحتها ..

دنيا طلعت وانهارت من البكاء حتى نامت على السرير بملابسها .

ذهب جاسر اليها ومعه بوكيه ورد و شوكولاته فوجدها نائمه ازاح خصلات شعرها من على وجهها ، بصلها وهو بيبتسم ثم وضع الورد جمبها على السرير علشان اول ما تصحي تشوفه .

 ثم اذهب الى البراندا واتصل على عمه .

-- عامل  ايه يا عمي ..  الدكتور قالي العمليه بكره  ...تمام هي نايمه دلوقتي ... حاضر يا عمي في عيني ما تقلقش عليها اول لما تصحي اخليها تكلمك .. المهم صحتك .. اه الشغل كويس ... اكيد حاضر .....

........

طارق الرويعي في مكتبه  ومعه فارس وبيده الهاتف عليه صور  تجمع فارس وياسمين ودنيا .

طارق :  يعني معرفتش تجيب صور ليك انت وهي لوحدكم .

فارس :  للاسف لا ، موافقتش ان ياسمين تسيبنا لوحدنا .

طارق :الصور كلها صاحبتكم ناطه في النص ، وبعدين لا فيها ماسكه ايد ولا مقربين من بعض حتى صوركم القديمة كده .

عشق الجاسر ( مكتمله ) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن