الاول ج ٢

56.8K 824 111
                                    

#البارت_الاول ج٢ .

بعد انتهاء السبوع والسلامات أخذ يوسف نهي وركبوا السيارة وذهبوا وكذلك معتز وساره .
جاسر طالع برقص علي السلم من الفرحه سبق دنيا وحضر شنطه صغيره لملابسه وملابس دنيا .
دنيا : دخلت عليه الغرفه وشاهدته بتعجب وسعاده ، بتعمل ايه .
جاسر : ترك الشنطه بعدما أغلقها ومسك يد دنيا وبدأ يراقصها بسعادة ، اخيرا هنسافر .. اخيرا هتبقي ليا لوحدي .
دنيا : بسعاده وتعجب ، تركت يده ووضعت يدها علي فمها بضحك ، انت مالك قلبت بيبي ليه كده .
جاسر : مسك ايدها وبايده التانيه تناول الشنطه ، بقولك ايه يلا علشان متضيعش الوقت ، وشدها وهو يخرج من الغرفه .
دنيا: رفعت حواجبها وهو جاذبها خلفه ، بتعمل ايه استني ... الولاد ابص عليهم .. طب هدومي ...

جاسر : مردش عليها ونزل بسعاده وهو جاذبها خلفه ، شاهد والدته تجلس في الريسبشن وجمبها الولاد وزينب والخادمه الاخرى .
رفع يده التي بها الشنطه لهم وهو ماشي تجاه باب الفيلا ، ماما موصكيش بقي على الولاد .
دنيا : وهو ماسك ايدها ، استني بس ابص علي الولاد ... طيب اسلم على ماما ..
امينه : ضحكت ، ربنا يسعدكم .

جاسر أخذ دنيا وصعدوا للسيارة .
جاسر : بصلها برومانسية وهو ماسك يدها ، من اللحظه دي مسمعش غير حبيبي وجاسر وميجو ، بكره في نفس المعاد ونفس المكان هنا قدام الفيلا ابقي قولي كل اللي نفسك فيه .
دنيا : ضحكت ، طيب الولاد يا ميجو ..
جاسر : رفع حواجبه بتحذير ، هااا قلت ايه .
دنيا : ضحكت ، اما اشوف اخرتها معاك .

......

معتز : وهو بوصل ساره وماسك ايديها برومانسيه ، كنتي زي القمر .
ساره : ضحكت ، بس ايه اللي انت عملته ده مكنتش اتوقع انك بتعرف ترقص كده .
معتز : ضحك وبهزار ، اديني فرصتي بس وانا هوريكي اللي عمرك ما شفتيه .
ساره : ضحكت بسعادة وخجل ، هتوريني ايه اكتر من اللي شفته .
معتز : قبل يدها بحب ، بحبك اوي .
ساره : وانا كمان بحبك اوي .
معتز : طيب هنعمل ايه بقي .
ساره : في ايه .
معتز : في حياتنا ، هنفضل كده يعني ، انا عايز اجي اكلم والدك وافهمه الموضوع ، وافهم ليه عمل كده .
ساره : بحزن واستياء ، بابا جاتله جلطة مبقاش يقدر يتحرك في حاجات كتير حصلت انت متعرفهاش .

معتز : عارف سالت في المستشفي اللي كنتوا فيها وعرفت ، بس انا عايز اعرف ايه اللي حصل وايه اللي قلبه علينا كده .
ساره : معرفش يامعتز احنا كنا كويسين ومستنيك في ميعادك ، وفجاه جاله تليفون ومعرفش قاله ايه قلبه عليا وقالي كلام جارح كان فاكر اني علاقة مع ماجد قبل الجواز واننا اضحكنا عليه علشان نتجوز ادخل جوه وبعدها دخلت الاوضه ، دا انا خدت ضرب وبهدله اليوم ده ، وبعدها انت عارف اللي حصل لما جيت انت وجاسر بيه .

معتز : طيب معرفتيش منين المكالمه دي او رقم مين .
ساره : للاسف لا ، لان بابا تعب بعدها ودخلنا المستشفى ومن عليها سافرنا اسكندريه .
معتز : بحنق ،وفين موبايل والدك .
ساره : بتعجب ، ليه .
معتز : علشان نعرف من مين المكالمه دي ورقم مين .
ساره :في البيت هنا في القاهره .
معتز : طيب هلف ونروح نجيبه .
ساره : بصت حواليها ، بس احنا خرجنا من القاهرة خلاص ولو رجعت كده انا هتاخر وانا مش عايزه اتاخر علشان ماما متضايقش ، وكمان مفتاح الشقة في اسكندريه مش معايا .

عشق الجاسر ( مكتمله ) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن