البارت ٢٣

18K 661 100
                                    

البارت ٢٣

متنسوش اللااااايك والتفاعل انا نزلتلكم الفصل بدرى اهو وبارت طوييييل 

في شركه علاء الورداني 

علاء : في ايه ايه اللي جابك .

عبير : انا جاي اقولك ان متقدملي عريس .

علاء بسخريه : وانا مالي  .

عبير : قلت اعرفك يمكن يكون ليك شوق لحاجه .

علاء : ولا شوق ولا زفت شطبنا .

عبير : براحتك انا عرفتك علشان متجيش تقولي معرفتنيش ليه ، بدل ابنك ما يربيه راجل غريب .

علاء : راجل مين انتي اتجننتي ابني محدش هيربيه غيري.

عبير بسخريه : مين ان شاء الله  اللي هتربيه تيسير توتو .

علاء بتردد : اه طبعا هيعيش معايا .

عبير : ومراتك هتوافق تربي ابن ضرتها، علي العموم انا برضو بنت اصول وهعمل باصلي لو عايزني متجوزش ونرجع علشان خاطر الواد انا معنديش مانع فكر ورد عليا قبل العريس ما يطير . ورفعت يدها علي شفايفها وقبلتها ثم ارسلت القبله الهوائيه لعلاء ، باي يالوؤه ..

علاء بصق مكان قبلتها بقرف .

عبير ضحكت بسخريه : اللي خسرنا خسر دلعنا .

★★★★★

في فيلا شريف .

معاذ : ايه اللي حصل ياماما وجانيت مالها .

سمر بحزن : يظهر زعلانه مع جوزها .

معاذ : انا هطلع اتكلم معاها.  

سمر : ابقي دخلها الاكل معاك لو فتحتلك ، انا طلعتلها وابوك طلعلها ومش راضيه تفتح لحد .

صعد معاذ وطرق الباب عليها .

معاذ : افتحي ياجانيت انا معاذ اخوكي …. حببتي مالك ايه اللي مزعلك افتحيلي … ردي عليا ياجانيت وبابتسامه نفسي تعتبريني اخوكي بجد وتفتحيلي الباب ونتكلم سوا… طب عارفه لما جتلك المكتب علشان اتكلم معاكي كان نفسي تفتحيلي قلبك ولو بالكدب وتتكلمي معايا ..انا بحبك ياجانيت ونفسي تعتبريني زي اخوكي بجد انا معشتش معاكي كفايه او مش اخوكي شقيقك لكن نفسي تفتحيلي قلبك واحس اننا اخوات ..علي فكره ياجانيت انا اللي محتاجك مش انتي .

تأثرت بدموع وفتحت الباب فابتسم معاذ .

معاذ : كنت متاكد انك هتخليني ادخل .

ارتمت جانيت باحضانه وانهارت بالبكاء .

معاذ رتب علي كتفها : اهدي انا جمبك ومش هسيبك وهكون سندك مهما حصل …

………..

بالجانب الاخر في جناح ياسين بفيلا الحديدي يجلس ياسين ارضا  بزاويه ويضع راسه علي الحائط والحزن يعتصر قلبه والتفكير يشتت عقله وهو يحدث نفسه .

عشق الجاسر ( مكتمله ) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن